Undskylder...

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Undskylder...

Indlæg af Hougaard »

seier skrev:og så undrer jeg mig bare over at forumet vil tillade en tråd af denne karakter. Jeg mener ikke den slags hører til her men skal klares ad andre kanaler det var det hele.
Seier - derfor:
Hougaard skrev:Denne tråd er til afvikling af Caspers gæld til forummedlemmer - Alle andre kan pakke deres meninger væk - Det tjener intet formål lige nu !
Dette gælder stadigvæk - Seier, da Caspers skylder adskillige forummedlemmer mange penge, tjener tråden til advarsel, både imod folk at snyde, og som en advarsel mod Casper.

Men, stadigvæk, er man ikke involveret, så hold jer væk fra tråden...
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Castillo »

Nu har jeg prøvet at skabe kontakt til manden via facebook som jeg kan se han er online på..
- Uden held :/

Jeg har prøvet at skrive til hans kone/kæreste og forklaret hende situationen men har ikke fået respons endnu.. (ventet 5 dage)

Jeg ved ikke er hvad næste skridt skal være... God råd ønskes :)
Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Brugeravatar
Langtoft
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Langtoft »

opsøg manden på hans adr... snak med ham face to face.
En gang saltvand - altid saltvand...

Opstart af 150 liters saltvandsakvarie medio 2011
viewtopic.php?f=92&t=43135
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Enig.. Men her mener jeg ikke med at boldtræ over skulderen.. Selvom det er frustrerende, så er man nødt tænke sig lidt om! :wink:
Morten
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

Havde han ikke et firma ? Så kunne du jo fortælle lidt om ejeren (cwdirect) på trustpilot.dk :P
Senest rettet af Kasper j. tirs 13. nov 2012 19:29, rettet i alt 1 gang.
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

Kasper j. skrev:Havde han ikke er firma ? Så kunne du jo fortælle lidt om ejeren (cwdirect) på trustpilot.dk :P

husk nu ikke at anklage for noget han ikke er dømt for........ for så kan det jo gå baglæns
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Indlæg af Castillo »

Jeg har stadig ikke hørt noget og overvejer hvad næste træk må blive
Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9000 Aalborg

Indlæg af Kasper j. »

Hvis du kan dokumentere gælden kan du jo prøve et inkasso firma som TCMS eller andre. Måske vil de "overtage" gælden :P

Men jeg ved ikke om man kan dette i private sager. Ellers skal du jo stævne ham i civilretten. Det koster 750 kr. første gange hvis du ikke har en advokat, men hvis han ikke har en krone får du ikke noget af ham, men retten vedtaget at han skylder dig pengene. Man han skal skrive under på en tro og love erklæring om at han ikke har pengene. Han kan også få en udeblivelsesdom hvis han er stævnet og ikke møder op. Nu kan jeg ikke huske hvor meget han skylder dig men hvis det er omkring de 4-5000 kr. ville jeg nok prøve civilretten. Jeg synes ikke at du skal prøve at opsøge ham på bopælen.

mvh
stace
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 3520 Farum

Indlæg af stace »

synes civil retten lyder okay men at møde op face too face uden at være truende se hvad han har at sige til situationen lyder som en okay ide.

vil også sige med det samme at hvis han gentagende gange ikke har betalt og det er et betragteligt beløb som nogle tusind vi snakker om så er der ingen anden vej end at trække ham i retten selvom du sikkert vil ende et sted i en kø af kreditorer der vil have penge.

Husk derude et gådt råd lad være med af udleverer ting uden at få penge altid en dårlig, selvfølgelig snakker vi 50 eller 100 kroner kan vi vel allesammen tillade os at miste det men flere tusind kan ikke forstå man ønsker at snyde vi er på et forum hvor det gælder om at hjælpe hinanden og få det hele til at være godt at der så er folk der ikke kan finde ud af det sådan vil det nok altid være.

Man fristes jo til at sige at private inkassofirmaer er en mulighed men dette er jo ulovligt så heller ikke en mulighed :-)

altså fatter ikke hvorfor folk ikke bare kan betale deres regninger det ødelægger jo en masse for os andre
stace
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
15
Postnummer: 3520 Farum

Indlæg af stace »

synes civil retten lyder okay men at møde op face too face uden at være truende se hvad han har at sige til situationen lyder som en okay ide.

vil også sige med det samme at hvis han gentagende gange ikke har betalt og det er et betragteligt beløb som nogle tusind vi snakker om så er der ingen anden vej end at trække ham i retten selvom du sikkert vil ende et sted i en kø af kreditorer der vil have penge.

Husk derude et gådt råd lad være med af udleverer ting uden at få penge altid en dårlig, selvfølgelig snakker vi 50 eller 100 kroner kan vi vel allesammen tillade os at miste det men flere tusind kan ikke forstå man ønsker at snyde vi er på et forum hvor det gælder om at hjælpe hinanden og få det hele til at være godt at der så er folk der ikke kan finde ud af det sådan vil det nok altid være.

Man fristes jo til at sige at private inkassofirmaer er en mulighed men dette er jo ulovligt så heller ikke en mulighed :-)

altså fatter ikke hvorfor folk ikke bare kan betale deres regninger det ødelægger jo en masse for os andre
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 4171 Glumsø
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af JaizEdelmann »

Sørg for at have dokumentationen i orden, og gerne varsel med påmindelse om situationen stadig ikke er afløst inden i går videre til en advokat. Vil anbefalde at hvis i flere der stadig mangler penge så burde i slå jer sammen og samlet gå til en advokat som har erfaring inden for civilret. Men i skal nok regne med at det kan tage ufattelig langtid, mod-parten kan virkelig køre sagen i lang drag, hvis det ønskes desværre.
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Indlæg af Castillo »

Vi snakker 6500,-

Tror jeg vil prøve at undersøge muligheder for civilretten..
Hans Kone/kæreste lukker åbenbart øjnene for ham,,, jeg har ihvertfald ikke hørt fra hende eller ham
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Indlæg af Castillo »

Skulle der sidde en jurist på dette forum som kunne hjælpe... Hvad der ville være bedst i denne sag?
Brugeravatar
JaizEdelmann
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 4171 Glumsø

Indlæg af JaizEdelmann »

Castillo skrev:Skulle der sidde en jurist på dette forum som kunne hjælpe... Hvad der ville være bedst i denne sag?
Det koster altså ikke noget og snakke med en advokat det bare og ringe til en, det advokat firma jeg bruger er kun erhverv så kan ikke lige give dig nummeret på en men prøv din lokale ret og råd de burde have en civilrets advokat
Brugeravatar
Clauslh
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 2630 Taastrup

Indlæg af Clauslh »

Hej Forum
En advarsel herfra: CWDirect bruger ”falsk” brugernavn. -> koralrevdk <-

Han har kontaktet mig mandag for at købe nogle små koraller jeg havde til salg. Det er anden gang han har prøvet det nummer med mig begge gange under falsk profil navn.
Begge gange har fremgangsmåden været den samme.
Han prøver at få en handle op og stå hurtigt og siger han kun kan komme på et tidspunkt der ikke passer ind i et alm 8-4 job (om formiddagen)
Herefter (2. gang) begyndte han at spørge ind til hvor jeg arbejde, og om at jeg ikke kunne tage dem med det så han kunne hente dem der.
Nedenstående er en min egen personlige gisning!
Jeg formoder at dette er for at presse sælger til at give ham tingene for herefter at aftale en senere betaling.
Hermed er advarslen bragt videre.
Mvh
Claus
PS. ID er beskæftiget af Hougaard
The key to succes in this hobby is not having the ultimate system and the hottest equipment –
it’s the effort that you put in.
nybegynder
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2860 Søborg
Geografisk sted: 2860 Søbog

Indlæg af nybegynder »

Jeg vil gerne møde ham og evt sælge nogle koraller til ham, så må vi se hvordan han kan betale............
Brugeravatar
Petercw
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 6760 Ribe

Indlæg af Petercw »

Det undre mig at man ikke udelukker sådan en person i at benytte forum, ban af ip adresser som han tidligere har benyttet.

Det er jo chokerende hvad mennesker kan finde på mand, det er slet ikke til at fatte!
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Pontoppidan83
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2650 Hvidovre

Indlæg af Pontoppidan83 »

nybegynder skrev:Jeg vil gerne møde ham og evt sælge nogle koraller til ham, så må vi se hvordan han kan betale............

Altså vi har ikke nogen opvaskemaskine og altid masser af opvask :)
Mvh Rasmus

Egen tråd (360L med 2x pacific sun black python 160w LED)
http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=55879
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Petercw skrev:Det undre mig at man ikke udelukker sådan en person i at benytte forum, ban af ip adresser som han tidligere har benyttet.!
Dwr er ikke sådan lige at banne alle de IP adresser der kan komme frem ved mobil bredbånd eller brugere der er på dhcp adresser... Men den gamle bruger folk lov til at blive i gældssaneringens hellige navn ...

Men folkes, dette er en lang tråd, læs venligst hele tråden (eller i det mindste der hvor jeg skriver at denne tråd kun for er de folk der er direkte involveret i sagen). !! :naughty: :naughty:
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Indlæg af Castillo »

Casper Wissing er på forum igen..

Han skylder mig stadig 6500kr ,- !

Men svare aldrig på den kontakt jeg prøver at skabe...

Blot til info... !
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3250 Gilleleje

Indlæg af Allan M »

Jeg må sige, at jeg har handlet en del med Casper i det sidste og det har foregået stille og roligt og han skylder mig ikke en klink.
Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Gizze
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 9750 Østervrå

Indlæg af Gizze »

Allan M skrev:Jeg må sige, at jeg har handlet en del med Casper i det sidste og det har foregået stille og roligt og han skylder mig ikke en klink.
Det gør det jo næsten endnu værre!
At han handler rundt omkring, mens han stadig skylder penge væk!!
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Hougaard skrev:den gamle bruger får lov til at blive i gældssaneringens hellige navn ...
Casper bærer rundt på det stigmata at han har flere økonomiske udeståender med forummedlemmer - Håber det fremmer afklaringen af sagerne at han nu er mere "tilgængelig".

Husk, denne tråd er stadigvæk forbeholdt de bruger der har part i sagen, alle andre meninger er allerede udtrykt, så de skal ikke gentages.
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af Allan M »

Hougaard skrev:
Hougaard skrev:den gamle bruger får lov til at blive i gældssaneringens hellige navn ...
Casper bærer rundt på det stigmata at han har flere økonomiske udeståender med forummedlemmer - Håber det fremmer afklaringen af sagerne at han nu er mere "tilgængelig".

Husk, denne tråd er stadigvæk forbeholdt de bruger der har part i sagen, alle andre meninger er allerede udtrykt, så de skal ikke gentages.
Så forstår jeg ikke at den ikke bliver lukket. Hvis vi ikke må kommentarer, men bare skal sidde stilsigende til.
Den er sku ikke fair for nogen parter.

Luk den tråd!!!!
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Allan M skrev:Den er sku ikke fair for nogen parter.
Der er tre parter i denne sag...

1. Casper
2. De folk Casper skylder penge
3. Mig !

Denne tråd er forbeholdt de 3 parter - resten af verden kan følge med fra sidelinjen og hver især kan tage de forholdsregler de føler nødvendige.

Da jeg ikke antager du er inkluderet i de 3 parter har du ikke noget brugbart at bringe til tråden (Som har det formål at få Caspers gæld til forumbrugerne ud af verden).
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
16

Indlæg af Castillo »

Casper har selv skrevet til mig nu..

Vi har lavet en deal, og han betaler 1/5..

thumbs up indtil videre
Jimze89
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12
Postnummer: 6700 Esbjerg

Indlæg af Jimze89 »

nu har jeg jo erhvervsret på mit studie og mine erfaringer er:

er der tydeligt bevis for at han skylder penge så kan man altid tage den i retten, dog skal der være ubestrideligt bevis såsom en gældserklæring eller andet som ikke kan modstrides og HVIS det ender ved en advokat skal i jo nok regne med at det koster 3000 PR. TIME så det render hurtigt op...

i det her tilfælde har man så lært lektien på den dyre måde, få penge i hånden med det samme ellers er det bare ærgerligt og for dumt at gøre sådan noget hvis man ikke har råd eller vil løbe risikoen for at tabe så mange penge...
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af Allan M »

Hougaard skrev:
Allan M skrev:Den er sku ikke fair for nogen parter.
Der er tre parter i denne sag...

1. Casper
2. De folk Casper skylder penge
3. Mig !

Denne tråd er forbeholdt de 3 parter - resten af verden kan følge med fra sidelinjen og hver især kan tage de forholdsregler de føler nødvendige.

Da jeg ikke antager du er inkluderet i de 3 parter har du ikke noget brugbart at bringe til tråden (Som har det formål at få Caspers gæld til forumbrugerne ud af verden).
Nu må I fanme hold op. Give os andre mundkurv på, så I bare kan sidde og skrive frem og tilbage. Det er da det mest latterlige og hætsende jeg har hørt. Hvis I har brug for at skrive sammen, må det være en lukket tråd som kun I kan se.

Tag den med Casper, og ikke en sådan offentlig gabestok.
I og med at jeg er med i dette forum og jeres debat kører I forummet, så forbeholde jeg rettet til at skrive ind.
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

Allan hvordan ville du have det hvis han havde snydt dig for 6500 kr? Og han havde snydt mange andre??? Fint folk advare...! Han kan starte med at betale sin gæld... så kan man tage den derfra...før han har betalt folk hvad han skylder så skal han da bare hænges ud! Længere er den sådan set ikk.. godt det ikk er mig han skylder så mange penge
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af Allan M »

Jeg er fuldt klat over at han skylder folk penge, men jeg syntes ikke det er måden at rette op på det.
Jeg er ikke mægler, men ligsom alle andre konflikter, kommer der ikke noget godt ud af at alle bare kan melde ind og komme med den ene beskyldning efter den anden.

Castillo skriver længere op at Casper har lavet en aftale med ham. Så luk den der.
Vi er alle enige om at snyd og at skylde penge er noget værre lort, men måden det bliver fremstillet på nu - er i mine øjne meget lidt konstruktivt.

Hvis det er en tråd Casper selv ønsker - blander jeg min udenom.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"