Koral bestilling
- RonniA
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 110% Greve
- Kontakt:
Kan du præciserer hvilke "ekstreme lækre koraller" der er tale om?
Følg mit hjørneakvarie projekt her: http://www.abra.dk eller http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=7411
video: http://abra.dk/images/stories/guldtun/MVI_3605.html
video: http://abra.dk/images/stories/guldtun/MVI_3605.html
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2600 Glostrup
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Glostrup
Gonipora, i fluroserende pink, rød. dype neon lilla farver. Anemoner macrodatyla dorensis, i nærmest neon lilla. Helt vildt flurosernde farver på acropoaer, superman montipora, blå og lilla plade montipora, lilla poccilipora, Rigtige flotte trachyphllia, ja jeg kan fortsætte. Jeg glæder mig edder dælme til jeg skal have fyldt min balje op.!Kan du præciserer hvilke "ekstreme lækre koraller" der er tale om?
- AndersBaun
- Naso kirurg
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4220 Korsør
- Geografisk sted: Korsør
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
Ikke en røvfuld. Kun hvis jeg finder noget ekstremt wow. Men det bliver ikke i nærheden af sidst! kun ca 20 til mig selv og ca 20-30 stk til salg!Hej Moby.
Tager du en røv fuld ikke forud bestilte koraller med hjem, ligesom sidste gang og så sælger.
Eller kun forud bestilling denne gang??
Per
Det er helt fint. Bare lad det fremgår på bestillingen til mig Jeg aftaler med en af jer hvor et passende sted for afhentning skulle være!ja jeg er med på det pitstop ved slagelse-korsør området
- herzberg
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 2640 Hedehusene
Moby> Hvordan skal man vide, hvilke koraller man skal bestille for at få nogen af de flotte du nævner?
Mit 400 liters startet september 2007 ->http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=11421
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
[quote]Gonipora, i fluroserende pink, rød. dype neon lilla farver Anemoner macrodatyla dorensis, i nærmest neon lilla. Helt vildt flurosernde farver på acropoaer, superman montipora, blå og lilla plade montipora, lilla poccilipora, Rigtige flotte trachyphllia, ja jeg kan fortsætte. Jeg glæder mig edder dælme til jeg skal have fyldt min balje op.!
[quote]
Ovennævnte blandt andet. Der er ultrablå muslinger, catalaphyllia, grønne hammerkoraller, Physogyra lichtensteini den grønne, flurosernde orange fungia med flotte polypper samt dem med pink edge, Lyseblå skiveanemoner. Og så er der vildt mange acropoa der har fået et bad i "glow in the dark" maling
Det var lige det jeg synes så vildt lækre ud. uj uj glemte lige scolymiaerne, der er nogle ret fede imellem. Men du behøver ikke at tænke på lige dem. Som sagt foreskellen på f.eks udenlandske medimporter og denne import er at varene bliver personligt håndplukket af mig og jeg vælger kun det flotteste i forhold til andre grossister der bare vil slippe af med deres "grimme varer". Og der er garanti for at der ikke er nogen af korallerne der dør. Ihvertfald er det ikke sket de sidst 3 gange, og jeg tvivler egenligt at det kan lade sig gøres nå varen ankommer inden for 12 timer efter den er pakket i tempereret varevogn.
[quote]
Ovennævnte blandt andet. Der er ultrablå muslinger, catalaphyllia, grønne hammerkoraller, Physogyra lichtensteini den grønne, flurosernde orange fungia med flotte polypper samt dem med pink edge, Lyseblå skiveanemoner. Og så er der vildt mange acropoa der har fået et bad i "glow in the dark" maling

- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
Det er der en del af. Ja de kan lige komme sig til kende her på forummet.Er der nogen midt/nordjyder der skal have noget med?
Jeg fik lige en mail fra Kalle der lige stillede nogen spørgsmål til mig som jeg tænkte andre nok også kunne bruge:
KALLE SKREV:
Faktisk et par hurtigte spørgsmål
1. Hvad betyder det når nu der står et "J" efter navnet på fisken ?
eksvis - en Pomacanthus navarchus (J), den er jo væsenlig billigere end den uden et "J"
Ja "J" står for juvenile. Dvs at den ikke er udfarvet og er en unge der efter nogle år bliver til en "A" dvs Adult
2. Har du en tegn forklaring til symbolerne der efterfølger koderne ? eksvis hvad betyder det når der efter nummeret står eksvis "*","**", "H" eller "!" ?
De betyder lidt forskelligt. For det meste kan du regne med at der kan i "nogle" tilfælde opstå nogle problemer med at få disse vare hjem. Der kan f.eks være at der er begrænset antal af dem., I og med at der er begrænset antal af dem kan det resultere i at der måske kan komme en i forkøbet inden jeg når at købe dem. Det kan også betyde at de skal bestilles på forhånd, det kan også betyde at den aktuelle pris kan ændre sig ved et eksempel at hvis de har 3 fisk til 1000 kr og den ene dør under karentæne perioden vil prisen stige på de 2 fisk der ovelevet karentæne perioden til 1500 kr stk for at kompensere for den der døde. Hvis dette er tilfældet i nogen af bestillingerne bliver man ringet op for at forklarer situationen om den skal droppes erstattes eller købes alligevel.
3. Kender du ca. størrelsen på de forskellige fisk ? kan man eksvis sige en størrelse 2 er det samme som 7-8 cm, en størrelse 3.. 8-10 eller noget i den stil ?
Den er lidt svær. Det kommer lidt an på hvad det er for en fisk fordi der er stor foreskel på størrelser af f.eks af en mandarin fisk og en aftrækker eller kirurg. tag ditsunde fornuft mht hvilke str en fisk fås i. str xs - str 2 s - str 3 m - str 4 large/xl large - str 5 XXL large
Senest rettet af moby fre 18. jan 2008 08:23, rettet i alt 1 gang.
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
Den fremgår ikke af listen. Det tætteste du kan komme er Montipora sp. (laminar purple)
De blå er prisen ukendt på så jeg venter lidt med den. Hvis der er flere dernede henter jeg nogle stykker til privatsalg. Så bliver det bare først til mølle og ingen reservering på forhånd. Forhåbentlig kan jeg få lavet nogle aflæggere af den.
De blå er prisen ukendt på så jeg venter lidt med den. Hvis der er flere dernede henter jeg nogle stykker til privatsalg. Så bliver det bare først til mølle og ingen reservering på forhånd. Forhåbentlig kan jeg få lavet nogle aflæggere af den.
- røntved
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9320 Hjallerup
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: Klokkerholm-Hjallerup
- Kontakt:
nix er færdig med medimport indtil jeg har fået tingene fra importen fra i sommer. (Ordre fra konen)
http://www.mittlapp.dk
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
Live your life in a way that when your feet hit the floor in the morning, the Devil says, "Shit, he's awake.."
- Hvidtfeldt
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: 5240 Odense
- moby
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 18
Hello igen!
Jeg har hermed flyttet info om tråden herhen, efter jeg er blevet deltids selvstændig dyrehandler. :ele:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 827#162827
Jeg har allerede fået de fleste bestillinger men mangler de sidste.
Sidste bestillingsdato er igen d 3 FEB.
Jeg har hermed flyttet info om tråden herhen, efter jeg er blevet deltids selvstændig dyrehandler. :ele:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 827#162827
Jeg har allerede fået de fleste bestillinger men mangler de sidste.
Sidste bestillingsdato er igen d 3 FEB.