Sorry BOSS Min PH er FOR LAV, den ligger og svinger (for meget), mellem 7,95 - 8,3..... Jeg vil have den op mellem 8,4 - 8,5... Den har aldrig før, i de andre akvarier jeg har haft her i huset ligget så lavt som nu og heller aldrig haft så store udsving som nu.... Det er lidt mærkeligt?
Jeg tilskriver de store udsving den forholdsvis lille mængde vand jeg har.. = små 250-60 liter. Min ph har altid tidligere ligget mellem 8,2 - 8,3 og jeg vil gerne have den liiiidt højere op end det. Jeg ved ikke hvorfor den ikke er højere end den er... Dog skal det nævnes at jeg kan se på mine kurver på min apex at den er ca deroppe hvor jeg vil have den når der ikke er nogle hjemme hen over fx en weekend, igen tror jeg det er den lille mængde vand der let påvirkes hurtigere end jeg er vant til at se....?
Og ja, jeg kører med luft udefra
Og ja, jeg kører med et lille
refugium m makroalger, belyst modsat dt. dog ikke så mange timer, da min næring i vandsøjlen er for lav..
Nej det er ikke en pink Yuma, det er lyset der snyder. Den er købt ved
TF aqua som en "golden" yuma... Den er fed nok, den er MEGET orange all over og så en lille grøn mund. Jeg vil forbi Mikas og hente lidt i nogle af de andre farver
Se denne graf:

- PH udsving, forskel på hjemme og ikke hjemme
PH udsving. Stor forskel på hjemme og ikke hjemme