Det har vi alle!!Meller skrev:
... har allerede smit langt flere penge i en der var planlagt

Det har vi alle!!Meller skrev:
... har allerede smit langt flere penge i en der var planlagt
Der er en del dyr der spiser dem og når din næring er faldet, så vokser de ikke helt så hurtigt, så vendt med bekymringerne, til akvariet er oppe at køre.Meller skrev:Men hvordan kommer jeg så af med Caulerpa?![]()
der er mange der siger det er bedst at komme af med den, og self vil jeg gerne af med dem, men hvordan?men den i så snakker om der, breder den sig til displayet hvis jeg ikke har noget filter eller noget som helst?
Meller skrev:Men er det ikke ligemeget om vandet tilføres i bunden eller i toppen af refigiumet da jeg har en rimlig kraftig cirkulation deri?![]()
Men tusind tak for hjælpen med til jeg skal havde købt![]()
det ser ud til det vil koste mig en 800 kroner + fragt at lave et refugium, også skal jeg os havde fat i de alger der... + nogle flere sten... har allerede smit langt flere penge i en der var planlagt
Bliv ved med at fjerne det manuelt og lad vær med at briste boblerne når du fjerner det. Muslingen overlever sandsynligvis ikke under alle omstændigheder. Dem man får som hitchhikers er filter breeders og dør langsomt.Meller skrev:Okay, tror jeg vælger lidt forskelligt så, også for det er bare lidt interessant at kigge på![]()
stædig ingen der har gode bud på hvordan man slår Caulerpa racemosa ihjel?
bliver jeg nød til at koge stenene eller hvordan? tror kun jeg har det på 2 små sten nu, de 2 som er i miden af mit akvarie, det er dog sådan der sider en musling på den ene, og den vil jeg da helst havde overlever
Når nu jeg laver den tilbygning tillader det mig så nogle andre dyr? regner som sagt med der kan gå en ermit krabbe derimen tillader det mig mere/andet?
går ud fra med den tilbygning burde jeg godt kunne holde 3 fisk i mit display?
som det ser ud til nu kommer jeg op på 88 liter ialt
Mikkel nah 800 kroner er måske ikke så meget, men over halvdelen af ens SU ^^ og jeg ar som sagt en del over det jeg var blevet fortalt det kunne gøres inde fordesuden skal der jo fyldes noget i også
så bliver det nok det dobbelte
![]()
lyder fedt hvis jeg kunne få en lille stump fra digmen kommer ikke lige så tit på den anden side af fjorden, og de gange jeg gør er det oftest bare til ålborg
hvad gav du i fragt fra den nævnte side? er det det samme som at sende herhjemme (vi har jo ret dyr takst), så kunne jeg jo bare bestille noget der?
+1Mikkel E skrev:Jeg vil skyde på at Taxifolia opfører sig nogenlunde ligesom Racemosa og de andre alger skulle være svære at holde liv i.
Så vi er tilbage til Chaetomorpha, som der er blevet nævnt så mange gange i denne tråd...
Ja, med Salifert aflæses det der er tilbage i sprøjten og IKKE det man har brugt... (Red Sea Mg test er nemlig lige modsat)Meller skrev:ehm okay, er ret sikker på jeg har sprøjtet 0.8 ml i, så det vil sige der er de der 1200 i eller hvordan?så er det jo bare mig der har misforstået det
Hvilken telefon har du?Meller skrev: Her er lige nogle billeder af hele akvariet nu, har bare nogle problemer når jeg skal tage dem, lyset er så kraftigt det forstyre telefonene ret meget, har taget 2 styks så i kan se hvor lyst der enligt er, og når jeg ikke for det dæmpet![]()