KORALLER IMPORT - MARTY

Forum for generel snak omkring saltvand.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: KORALLER IMPORT - MARTY

Indlæg af Hougaard »

spdiving skrev:Hvad er iden med at vi skal oplyse akvarie størlse samt hvilken lys vi bruger for at kunne få cites er det ikke Martin der impotere korallerne og får de cites så det må vel være hans akvarie + lys ??
Mange exportører stiller naturlige krav til deres kunder, at de har faciliteterne til at modtage det de sender, de store herhjemme sender da ofte digitalbilleder af deres anlæg til nye exportører/grossister for at overbevise dem at de er seriøse.

"190 liter med skrammel" er måske ikke helt koral-ø anlæg nok til at huse en sending ;)
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Bruno »

slettet
Senest rettet af Bruno man 30. jun 2008 15:01, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Indlæg af Per A »

Bruno skrev:Marty, nu har jeg ikke noget med din medimport at gøre og dine mellemværende med dine kunder er naturligvis en sag imellem dem og dig, men nu blander jeg mig alligevel også.

Hvis du virkelig ville holde dine mellemværende og sagens udvikling imellem dine kunder og dig selv så hold dig fra tråden her (som du siger du vil gøre, men du bliver alligevel ved med at skrive i den :biggrin: ) og begræns din kommunikation med dem til et privat forum (e-mail).

Du kan ikke forhindre debatten omkring dig og din manglende sans for forretning. Jeg har siddet på sidelinien og været godt underholdt på bekostning af de stakler, der er faldet i din medimport (sorry guys :oops: ) og har egentligt ikke ville sige noget, da sagen netop ikke vedkom mig, men med sagens udvikling, bliver jeg altså nødt til at give min besyv med.

Ærlig talt.... den eneste grund til at Marty er sluppet afsted, indtil nu, med denne medimport uden nogen juridiske issues og krav er kun fordi det er et "privat" foretagende. Hvor mange havde fundet sig i at ligge hundredvis af kroner i en forretning og ikke se nogen eller mangelfulde varer i et år?

Jeg håber seriøst at I alle får jeres penge retur :be: men ærlig talt virker meget at dette noget suspekt..... Hvad i alverden har købernes setup med de koraller de har bestilt, at gøre? De ved da heller ikke inde i Klovnfisken hvad 99 % af deres kunder har af setup, men han får da alligevel sine Cites/koraller. Marty har vel sørget for som importør at have anlæg til at tage imod de bestilte koraller? Og hvordan kan en distributør/eksportør slippe afsted med at "snyde" en kunde (Marty) sådan som han har gjort? Marty er vel ikke hans eneste kunde!

Dog tror jeg ikke at Marty's nummer er den eneste årsag til at medimporterne er stoppet..... selv om den garranteret har bidraget voldsomt.

1. Det er et fåtal af medimporterne der ikke har været en eller anden form for problemer med.
2. Det er besværligt. Man skal altid hente det man har bestilt pokker i vold eller på dårlige tidspunkter.
3. Man kan ikke selv vælge sine koraller så det er lidt "katten i sækken".
4. Man har skulle binde sig for store beløb for at være med i en medimport og bestille en hel kasse.
5. Leveringstidspunktet bliver tit udsat.
6. Ved hver eneste medimport har der været en voldsom debat omkrig cites osv.
7. Udvalget i importen er altid for lille.

Jeg tror ikke at medimporterne er forsvundet fordi der ikke er købere. Jeg tror nærmere at det er fordi der ikke er nogen, der gider alt besværet som sælger for selv at få nogen billige koraller eller tjene et par få kroner og personligt er jeg da ikke afskrækket fra medimport endnu, men jeg gider bl.a. ikke at skulle binde mig for flere tusinde kroner fordi man SKAL købe en hel kasse.
Nu er det vel mest fair at sige at der er gennemført adskellige medimporter både før og siden hvor alt har været i orden.
Dette gælder også for Marty!
Håber så sandeligt at der er nogen der stadigvæk tør lægge navn og rygte til denne form for salg :biggrin:

Lad os nu i god ro og orden få denne sag af vejen så vi alle kan holde en god sommer, og se tilbage på denne sag hvor, om ikke andet underholdingingsværdien har været alle pengene værd :GO
Hilsen Per
Følgende sælges:
diverse JJ-Riff til baggrund, 400 W HQI incl ny pære, Sander ozon
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

når der bliver skrevet dårligt om mig er det vel ikke så mærkeligt at jeg reagere ... jeg har sagt det 1000 gange ... jeg har ikke haft nogle intentioner om at snyde nogle som helst - slet ikke !
det har bare vist sig at ham jeg har fat i derude ikke selv er exportør som han sagde han var , han er kun mellem handler og det er det der har gjordt det så svært ... han siger at han har mange kunder , stakkels dem siger jeg bare... jeg forstår udemærket godt at dem der har med denne sending at gøre er røv trætte af det , der er bare ikke noget jeg har kunnet gøre ved det ... det havde nok ikke hjulpet at tage til indonesien for at tæve manden ... det er ikke mig der ikke har sans for forretning,men derimod ham derude ,og da han har fået alle pengene for varene har han tydeligvis ikke haft særlig travlt med det her ,der skete faktisk ikke meget før jeg kontaktede andre leverandøre dernede for at få dem til at prikke til ham... det er ikke mig der har syltet det ... det er ham !!!
der er meget arbejde og utilfredse folk ved medimoprt ... det er der, det er nok nærmere fordi at ingen gider at blive kaldt det ene og det andet fordi det er forsinket , i dette tilfælde er det dog ALT for længe det har trukket ud , men jeg vil dog lige understrege at det ikke er pga. denne tråd at der sker noget nu, det er ene og alene fordi de andre leverandøre har sparket til han dernede ..., det ligger i skov & natur nu ... mon så ikke lige at vi skulle vente med at sige det er noget lort FØR der er kommet det der skal ? ... forstår udemærket dem der er med i det her og deres furtrasion men der er ingen grund til at svine hinanden til af den grund ... det går det bestemt ikke hurtigere af ... og når denne import er hjemme , tro mig om der så ikke nok kommer nye til jer , fra ... ja hvem ved ... men prøv lige at tænke jer om ... tror i at nogle gider stå model til det jeg må her for at tage et par fisk hjem ? hvis deres sending bliver udsat , er det så deres tur til at blive svinet til .... derfor er der nok nogle der er afskrækket fra at tage noget hjem til jer ... tænk over det .... og lad os nu se om det ikke kommer til at gå når det kommer meget snart ...
Bruno skrev:Marty, nu har jeg ikke noget med din medimport at gøre og dine mellemværende med dine kunder er naturligvis en sag imellem dem og dig, men nu blander jeg mig alligevel også.

Hvis du virkelig ville holde dine mellemværende og sagens udvikling imellem dine kunder og dig selv så hold dig fra tråden her (som du siger du vil gøre, men du bliver alligevel ved med at skrive i den :biggrin: ) og begræns din kommunikation med dem til et privat forum (e-mail).

Du kan ikke forhindre debatten omkring dig og din manglende sans for forretning. Jeg har siddet på sidelinien og været godt underholdt på bekostning af de stakler, der er faldet i din medimport (sorry guys :oops: ) og har egentligt ikke ville sige noget, da sagen netop ikke vedkom mig, men med sagens udvikling, bliver jeg altså nødt til at give min besyv med.

Ærlig talt.... den eneste grund til at Marty er sluppet afsted, indtil nu, med denne medimport uden nogen juridiske issues og krav er kun fordi det er et "privat" foretagende. Hvor mange havde fundet sig i at ligge hundredvis af kroner i en forretning og ikke se nogen eller mangelfulde varer i et år?

Jeg håber seriøst at I alle får jeres penge retur :be: men ærlig talt virker meget at dette noget suspekt..... Hvad i alverden har købernes setup med de koraller de har bestilt, at gøre? De ved da heller ikke inde i Klovnfisken hvad 99 % af deres kunder har af setup, men han får da alligevel sine Cites/koraller. Marty har vel sørget for som importør at have anlæg til at tage imod de bestilte koraller? Og hvordan kan en distributør/eksportør slippe afsted med at "snyde" en kunde (Marty) sådan som han har gjort? Marty er vel ikke hans eneste kunde!

Dog tror jeg ikke at Marty's nummer er den eneste årsag til at medimporterne er stoppet..... selv om den garranteret har bidraget voldsomt.

1. Det er et fåtal af medimporterne der ikke har været en eller anden form for problemer med.
2. Det er besværligt. Man skal altid hente det man har bestilt pokker i vold eller på dårlige tidspunkter.
3. Man kan ikke selv vælge sine koraller så det er lidt "katten i sækken".
4. Man har skulle binde sig for store beløb for at være med i en medimport og bestille en hel kasse.
5. Leveringstidspunktet bliver tit udsat.
6. Ved hver eneste medimport har der været en voldsom debat omkrig cites osv.
7. Udvalget i importen er altid for lille.

Jeg tror ikke at medimporterne er forsvundet fordi der ikke er købere. Jeg tror nærmere at det er fordi der ikke er nogen, der gider alt besværet som sælger for selv at få nogen billige koraller eller tjene et par få kroner og personligt er jeg da ikke afskrækket fra medimport endnu, men jeg gider bl.a. ikke at skulle binde mig for flere tusinde kroner fordi man SKAL købe en hel kasse.
Brugeravatar
Bruno
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
19
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Bruno »

slettet
Claus
Foxface
Foxface
Reactions:
20
Postnummer: 8370 Hadsten

Indlæg af Claus »

Er det ikke på tide med en update i sagen?
Erik N
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 7600 Struer
Geografisk sted: 7600 Struer

Indlæg af Erik N »

pudsig nok, sad jeg lige og kiggede i tråden
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

pudsig nok tænkte jeg det samme for ca et år siden og nu igen her til aften.

Steen
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

der er update for dem der har med sagen at gøre ... i får mail
Jager
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Jager »

hvorfor er der s[ mange af marty\s indl;g der er slettet_
er der kommet censur p[ denne side_
og hvorfor kan min maskine ikke skrive ;' og [

jager
Jager
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
20
Postnummer: 2860 Søborg

Indlæg af Jager »

ok æ ø og å fandt jeg selv, der havde været en lille computer nisse på besøg i nat.

jager
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Jager skrev:hvorfor er der s[ mange af marty\s indl;g der er slettet_
er der kommet censur p[ denne side_
og hvorfor kan min maskine ikke skrive ;' og [

jager
:beer:
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Brugeravatar
Brian
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: 7171 Uldum
Saltvand siden?: 2001
Kontakt:

Indlæg af Brian »

Jager skrev:er der kommet censur p[ denne side_
jager
Du må være ny her siden du tror det ? Men jeg kan da så svare dig at nej det er der ikke.

Og lad nu dem der har noget i klemme her benytte denne tråd til at få det ud af verden istedet for alt muligt andet snak. Underholdnings værdien er måske høj for nogle, men jeg tror der sidder en del derude der faktisk bare vil have deres penge eller koraller.....
Mvh
Brian

[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen :)[/center]
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

marty skrev:der er update for dem der har med sagen at gøre ... i får mail

Bliver den mail sent i år eller hvordan er det lige med det ??

Steen
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

måske du skjal slappe af .... du skal nok få den mail... har andet at lave end skrive mail ,og dagen er ikke gået endnu !
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Per A »

Godt nytår :balloons: :party2: :party:
Hilsen Per
Følgende sælges:
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

marty skrev:måske du skjal slappe af .... du skal nok få den mail... har andet at lave end skrive mail ,og dagen er ikke gået endnu !
Jeg slapper fuldstændig af lige som dig når du rejser ud i verden for MINE PENGE og låver mere end du kan holde og ja dagen er forbi hvis du kender klokken så jeg vil lige minde dig om at jeg stadig ikke har hørt noget fra dig.

Steen
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

jeg vil lige oplyse dig om at jeg ikke rejser nogle steder for DINE penge . :naughty: .. plat bemærkning at komme med ... du aner jo tydeligvis ikke hvad du snakker om ...
har sagt at du får en mail, så får du en´ok ... har du mere du vil skrive ,så send mig en mail eller ring ...!
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Flemming skrev 26/6/2008..
flem skrev:Hej Alle

Jeg har nu fulgt op på sagen og positivt fået bekræftet, at ansøgningen er ved at blive behandlet i S&N.

Henset til at sagsbehandlingstiden typisk er 3-4 uger, vil jeg sætte sagen i bero, indtil vi har et svar.

Lad os alle håbe at denne sag snart er slut.

Hilsen Flemming
Hvad så Flemming køre sagen igen eller venter vi stadig på at de booker fly fra Bali til DK ??

Steen
Brugeravatar
Per A
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18

Indlæg af Per A »

spdiving skrev: Hvad så Flemming køre sagen igen eller venter vi stadig på at de booker fly fra Bali til DK ??

Steen
Det er netop blevet bekræftet (fra useriøs kilde), at sendingen er afgået fra Indonesien sidste uge men har desværre haft haveri, da det forreste muldyr tabte en sko.

Der er afsendt kurer fra Alaska med en ny sko og der forventes ankomst til karavanen i løbet af August (2010).

Skoen vil herefter, i løbet af en måned eller to blive monteret, og karavanen vil skynde sig videre.

Og skulle der være andre useriøse, over-stresset akvarister der stadig har travlt!!???? så kik i kraks efter fisk, penge og koraller :BA
Hilsen Per
Følgende sælges:
cooltaz
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 3230 Græsted
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af cooltaz »

LoL :f3:
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

det er sgu for plat at skrive den slags pladder.... gud fader ...!
Per A skrev:
Det er netop blevet bekræftet (fra useriøs kilde), at sendingen er afgået fra Indonesien sidste uge men har desværre haft haveri, da det forreste muldyr tabte en sko.

Der er afsendt kurer fra Alaska med en ny sko og der forventes ankomst til karavanen i løbet af August (2010).

Skoen vil herefter, i løbet af en måned eller to blive monteret, og karavanen vil skynde sig videre.

Og skulle der være andre useriøse, over-stresset akvarister der stadig har travlt!!???? så kik i kraks efter fisk, penge og koraller :BA
RedSea
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 2791 Dragør
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Dragør, Amager

Indlæg af RedSea »

Det er sku da endnu mere plat at folk skal vente 1 år på at få deres bestilte OG BETALTE varer
... intet vand i stuen for tiden ...
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Indlæg af peder »

Tror sku' helt ærligt at en grum "Indonesisk haj" :f1: har bidt Marty godt og grundigt i røven!! :sneaky:
Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Indlæg af Hougaard »

Per A skrev:Det er netop blevet bekræftet (fra useriøs kilde), at sendingen er afgået fra Indonesien sidste uge men har desværre haft haveri, da det forreste muldyr tabte en sko.
:Peace:, pas nu på Per, ellers bliver det jo dig der skal bagtales i den næste mail der "sendes i morgen" :T :T :T
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

du har intet med det at gøre så bland dig udenom tak !
RedSea skrev:Det er sku da endnu mere plat at folk skal vente 1 år på at få deres bestilte OG BETALTE varer
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

hvorfor vidste jeg at du bare skulle skrive noget pis igen ..... der er blevet sendt en mail til dem der har med det at gøre .. du er ikke en af dem og er ikke blevet nævnt... så fatter ikke du skal blive ved med at blande dig i sagen ...
Hougaard skrev:
Per A skrev:Det er netop blevet bekræftet (fra useriøs kilde), at sendingen er afgået fra Indonesien sidste uge men har desværre haft haveri, da det forreste muldyr tabte en sko.
:Peace:, pas nu på Per, ellers bliver det jo dig der skal bagtales i den næste mail der "sendes i morgen" :T :T :T
Brugeravatar
hendrix
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
20
Geografisk sted: nyborg

Indlæg af hendrix »

det her er sgu ren griner :biggrin:
Mvh Hendrix
Brugeravatar
Bosse
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
18
Postnummer: 9000 Aalborg
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Bosse »

Så kører Bussen igen :D
Nyt akvarie, opdateres snarest med billeder
viewtopic.php?f=93&t=21670&p=226186#p226186
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Det var da utroligt at i kører i den samme rille endnu, hvorfor ikke bare give ham det ultimatum at give jer jeres penge tilbage, ellers gå sammen og stævn ham. godt og enkelt.

Det er risikoen ved at "lege" impotør går ordren i vasken skulle man gerne have pengende til at dække div. udgifter.

At en mand bliver tørret i røven af en "såkaldt" grossist, skal jo ikke gå ud over alle, det er risikoen ved at drive en forretning.

>Godt og enkelt få jeres penge eller stævn ham
Låst

Tilbage til "Generel saltvandssnak"