Bruno skrev:Marty, nu har jeg ikke noget med din medimport at gøre og dine mellemværende med dine kunder er naturligvis en sag imellem dem og dig, men nu blander jeg mig alligevel også.
Hvis du virkelig ville holde dine mellemværende og sagens udvikling imellem dine kunder og dig selv så hold dig fra tråden her (som du siger du vil gøre, men du bliver alligevel ved med at skrive i den

) og begræns din kommunikation med dem til et privat forum (e-mail).
Du kan ikke forhindre debatten omkring dig og din manglende sans for forretning. Jeg har siddet på sidelinien og været godt underholdt på bekostning af de stakler, der er faldet i din medimport (sorry guys

) og har egentligt ikke ville sige noget, da sagen netop ikke vedkom mig, men med sagens udvikling, bliver jeg altså nødt til at give min besyv med.
Ærlig talt.... den eneste grund til at Marty er sluppet afsted, indtil nu, med denne medimport uden nogen juridiske issues og krav er kun fordi det er et "privat" foretagende. Hvor mange havde fundet sig i at ligge hundredvis af kroner i en forretning og ikke se nogen eller mangelfulde varer i et år?
Jeg håber seriøst at I alle får jeres penge retur

men ærlig talt virker meget at dette noget suspekt..... Hvad i alverden har købernes setup med de koraller de har bestilt, at gøre? De ved da heller ikke inde i Klovnfisken hvad 99 % af deres kunder har af setup, men han får da alligevel sine Cites/koraller. Marty har vel sørget for som importør at have anlæg til at tage imod de bestilte koraller? Og hvordan kan en distributør/eksportør slippe afsted med at "snyde" en kunde (Marty) sådan som han har gjort? Marty er vel ikke hans eneste kunde!
Dog tror jeg ikke at Marty's nummer er den eneste årsag til at medimporterne er stoppet..... selv om den garranteret har bidraget voldsomt.
1. Det er et fåtal af medimporterne der ikke har været en eller anden form for problemer med.
2. Det er besværligt. Man skal altid hente det man har bestilt pokker i vold eller på dårlige tidspunkter.
3. Man kan ikke selv vælge sine koraller så det er lidt "katten i sækken".
4. Man har skulle binde sig for store beløb for at være med i en medimport og bestille en hel kasse.
5. Leveringstidspunktet bliver tit udsat.
6. Ved hver eneste medimport har der været en voldsom debat omkrig cites osv.
7. Udvalget i importen er altid for lille.
Jeg tror ikke at medimporterne er forsvundet fordi der ikke er købere. Jeg tror nærmere at det er fordi der ikke er nogen, der gider alt besværet som sælger for selv at få nogen billige koraller eller tjene et par få kroner og personligt er jeg da ikke afskrækket fra medimport endnu, men jeg gider bl.a. ikke at skulle binde mig for flere tusinde kroner fordi man SKAL købe en hel kasse.