Siden sidste post d30.7. Har der været gang i baljen her i huset. Jeg lære det nok ALDRIG...., Dét med tålmodighed....
Se evt. Denne tråd:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=87658" onclick="window.open(this.href);return false;
Fik grønt vand, somenihelvede grønt vand, hvilket sikkert skyldes at jeg har belastet systemet for hårdt mht fisk og foder, et system der slet ikke har været på plads ift. LS der har fået opbygget bakterie stammer osv........ Så, hvor kan jeg købe en gang tålmodighed?
Skiftede i starten vand, ofte og meget, det hjalp lidt i ca 1time, så var vandet, som phyto-plankton-vand af bedste kaliber igen. Da det var værst var sigtbarheden i baljen nede på ca SMÅ 8 cm....

.
Har holdt nøje øje m pH værdien gennem hele forløbet, den har svinget lidt og er faldet en lille smule hen over perioden. Fra 8.15 i gns til 8.09. Udsving hen over døgnet på ca 0.15.
I weekenden kunne fruen ikke holde det ud længere = synd for fisk, synd for os og synd for gæster i huset, så jeg købte et uv filter og satte dette til. Det har nu kørt siden søndag middag, så 3 fulde døgn. Vandet er ikke grønt længere, men stadig lidt uklart/mælket = fyldt med døde alger, men nu kan fisk ses og de kan se hinanden og jeg kan se bagruden af baljen.
Vandet fra filter er løbet ud i en af de der fine tykke “sokker” der er blevet renset ofte, derud over har der været vat i sump, bag en kam der også er blevet skiftet ofte, for at forsøge at fange nogle af de døde alger.
De næste par dage vil jeg skifte alt det vand jeg orker og så vil jeg slukke uv på søndag og begynde at doserer bakterier. Så må jeg se hvor fanden det ender?
Det MYLDRE med pods, i hele baljen, de har haft en fest med alt det phyto plankton.
Kauderni par har også været upåvirket, da “tågen lettede” kunne jeg se at hannen har stor skuffe
Den røde monti koral har vækst spidser
Så, selv om det har været HELT grønt her i huset, så er det ikke kun nederen.
Lærer det sgu aldrig.... det der med tålmodighed
Ift fotos, så er det bedre “live” end det ser ud til på fotos, (dog stadig “mælket”), der er ikke ret meget knald på lamperne, til gengæld er der masser af genskin fra vinduerne.
Hvad tænker du om min plan?
Hilsen den UTÅLMODIGE