Sump spørgsmål:
Har ekstra plads i sumpen med dette set-up, ved ikke rigtigt hvad jeg skal bruge pladsen til
Hvad ville du bruge den til?
Fakta: Min kommende sump kommer til at bestå af 3 ell 4 separate “beholder”
“Søjlen” m søheste og ENTEN koraller, ELLER makroalger.... OG “hovedsumpen” med skummer og retur, er permanente dele af det samlede system.
20,5 L og 50L kan begge lukkes af systemet og kører seperat. Der vil være lukkehaner på alle afløb.
Søjlen m søheste er synlig.
Jeg SKAL kører med makro alger, så disse skal enten i, det høje tårn, 50 L beholder, eller i det tomme rum i hovedsumpen. Jeg syntes 20,5 L er for lille til makro alger.
Hvis makro alger skal i “tårnet, så kan jeg jo ikke have koraller dér, + mine alger skal have lys modsat DT, så syntes ikke det er oplagt at have dem i det tårn, men bedre at de er lukket inde i selve sumpen.
.
Se denne ubehjælpsomme skitse.
Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal bruge 20,5 Lbeholder til, lige nu hælder jeg til at lægge et par LS i og så kan det være en del af det samlede system.
Den kan så bruges til evt. Yngel af søheste ell Kauderni ved lejlighed????
Jeg kunne også bruge denne mindste beholder til karentæne akvarie, ved nyindkøb????
Jeg kunne evt. Kører med faste vandskifte, selv om det ikke er nødvendigt med Triton metoden... hvis jeg gør dette kan 20,5 eller 50L bruges i denne forbindelse....????
Overvejer også at bruge 20,5 L til siporax i egg-crate......?
Hvad ville du gører med denne “luxus udfordring” med plads?
Skriv dine ideer og også HVORFOR