Plexiglas plader
Plexiglas plader
Hej hej
Jeg skal bruge nogle plexiglas plader til at bygge et filter af, men ved ikke rigtig hvor man kan skaffe sådan nogen.
Jeg bor i Århus, så et sted i nærheden vil være fint.
- Rasmus
Jeg skal bruge nogle plexiglas plader til at bygge et filter af, men ved ikke rigtig hvor man kan skaffe sådan nogen.
Jeg bor i Århus, så et sted i nærheden vil være fint.
- Rasmus
-
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 5210 Odense NV
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Fyn
et hvert byggemarked har plexiplader tra 0,3cm til 0,5cm (Silvan, Bauhaus etc.)
retro baljen 2023: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=96905
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Jem og Fix skulle vist være nogle af de billigste... Du skal blot vide at man ikke rigtig kan lave en sump eller akvarie med de pladetykkelser med mindre der stives rigtig godt af på kryds og tværs. Det vil lige så stille bøje med tiden...
Og brug ikke silikone - det holder slet ikke ! Brug det rette lim som svejser det godt sammen
Og brug ikke silikone - det holder slet ikke ! Brug det rette lim som svejser det godt sammen

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
AcryFix 192 er godt som lime middel, lidt skrå og ru kanter, lidt lim på og så ellers lade det tørre under belysning(da det er det som hærder limen).
Silikone vil aldrig hæfte på acryl/plexi så lad være at prøve
Du får bare vådt gulv en dag....
Ang tykkelse så går det nok med 5mm blot du stiver af i toppen også, og måske du afligevel får nogle plader på tværs som bobble fælde...
Kig evt på http://www.melevsreef.com der er mange DIY sump designs i plexi/acryl.
Silikone vil aldrig hæfte på acryl/plexi så lad være at prøve

Ang tykkelse så går det nok med 5mm blot du stiver af i toppen også, og måske du afligevel får nogle plader på tværs som bobble fælde...
Kig evt på http://www.melevsreef.com der er mange DIY sump designs i plexi/acryl.
Mvh
Brian
[/center]
Brian

- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Martin - Nej det ville jeg nok ikke. ved faktisk ikke om der findes en lim til disse 2 ting. Men jeg ville nok lave plexi/acrylen rigtig rigtig ru så der virkelig er noget overflade og så eller bruge silikone.
Min egen bobble fælde i min sump er plexi mod glas og der er brugt silikone og da men sump var tom for lidt tid siden(defekt returpumpe) måtte jeg lappe lidt på det da det var sluppet flere steder.
Men igen renser man ikke glasset af ordentligt så vil det heller ikke hæfte der jo - så alt med måde
Min egen bobble fælde i min sump er plexi mod glas og der er brugt silikone og da men sump var tom for lidt tid siden(defekt returpumpe) måtte jeg lappe lidt på det da det var sluppet flere steder.
Men igen renser man ikke glasset af ordentligt så vil det heller ikke hæfte der jo - så alt med måde

Mvh
Brian
[/center]
Brian

- martin
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Geografisk sted: Brønshøj
Ok, tak for det... Skal nemlig have bygget mig et overløb i mit ene ferskvands akvarie af et materiale som mine maller ikke kan æde.
Og i salt folk har jeg overhånden gjort det i et par år så det er jo fedt at kunne trække på jeres erfaringer
/martin - der som alle andre ferskvands folk sparer op til salt
Og i salt folk har jeg overhånden gjort det i et par år så det er jo fedt at kunne trække på jeres erfaringer

/martin - der som alle andre ferskvands folk sparer op til salt

/martin
- jakobvillien
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: København Ø
Jeg forstår problemet med akryl og silikone, men hvad hvis man skal lime akryl og glas sammen? er silikone ikke det bedste? Jeg har bygget mit overløb i plexi med silikone, og det holder fint, men det er mere held end forstand... Næste gang bliver det mere fornuftigt. Jeg har lige så lavet en fordampningsflade i plexi, g trods den ikke er mere end 35 cm så bøjede den helt efter en uge, kun fra det fordampede vand
flexmasta skrev:Jeg forstår problemet med akryl og silikone, men hvad hvis man skal lime akryl og glas sammen? er silikone ikke det bedste? Jeg har bygget mit overløb i plexi med silikone, og det holder fint, men det er mere held end forstand... Næste gang bliver det mere fornuftigt. Jeg har lige så lavet en fordampningsflade i plexi, g trods den ikke er mere end 35 cm så bøjede den helt efter en uge, kun fra det fordampede vand
epoxy tror jeg.. en 2 komponent lim som binder på næsten alt..
men det får du dog aldrig af igen hvis det først sidder der..