"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Vedr. salg på saltvandsforum

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Engelquist »

Der arbejdes på reglerne for handelsannoncer, således at annoncerne fremover kun vises i kategorien Salg, køb og bytte.
Hvis man er på udkik efter brugt udstyr kan man altså finde det i den kategori og kun der.

Ligeledes vil det blive indskærpet at det kun er privat handel med brugt eller fejlkøbt udstyr, der tillades!

Dette er for at fastholde debatten og vidensdelingen som første prioritet i vores forum.

Indtil videre er rullefeltet med seneste indlæg lukket, da det stort set kun indeholdte salgsannoncer i perioder- når det er tilrettet så det ikke viser salgs/købs annoncer, kommer det op at køre igen.

Alternativt kan man vælge Aktive emner, i bjælken øverst på siden, eller under hurtige links- for at se de seneste DEBAT indlæg
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Viborgrev
Reactions:

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Viborgrev »

Jeg kan vitterlig ikke forstå hvorfor den nyeste indlæg boks skulle væk hvad i alverden betyder det dog at der kommer salgs opslag i den ? Lige så snart der kommer et indlæg af alle øvrige kategorier så forsvinder de jo igen så hvor ligger problemet lige i det ?
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1014
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Seniorreefer »

Viborgrev skrev: lør 27. apr 2024 17:56 Jeg kan vitterlig ikke forstå hvorfor den nyeste indlæg boks skulle væk hvad i alverden betyder det dog at der kommer salgs opslag i den ? Lige så snart der kommer et indlæg af alle øvrige kategorier så forsvinder de jo igen så hvor ligger problemet lige i det ?
Det har du selvfølgelig en pointe i, jeg vil også komme til at savne salgs opslaget i de 10 sidste post, som giver en hurtigt oversigt over nye salgsannoncer.

Jeg tror tiltaget er baseret på der er flere og flere post, hvor det kun omhandler salg. Det er der også en pointe i😊
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Engelquist »

Salg har simpelthen taget overhånd ift oversigtssiderne: 10 seneste indlæg/ Aktive emner/ ulæste indlæg, der på det seneste har været "lagt ned" af salgsannoncer fra en bruger- normalt har det ikke været et problem, men når man kører med op til 30 annoncer ad gangen og bumper dem jævnligt, fylder salg bare uforholdsmæssig, ALT for meget på forummet!
Forummet skal det som forummet er god til- nemlig dele viden og erfaringer blandt saltvandsnørder- hvilket jeg arbejder for at fremme, så sf bliver ved med at have en fremtid!
At man kan være heldig at købe lidt brugt udstyr, skal der også være plads til- MEN det skal ikke være formålet med saltvandsforum!

Så jeg overvejer forskellige tiltag for at ballancere debatten ift salgsiderne.
-Dels vil jeg indskærpe at der kun tillades privat salg af brugt og nyt fejlkøbt udstyr.
-Hver bruger kun kan have 3 aktive annoncer ad gangen (ulåste annoncer)- der er intet til hindrer for at man kan have flere genstande til salg i hver annonce, men altså kun tre annoncer man kan bumpe ad gangen.

Det håber jeg vil bringe balance i køb/salg og den alm. debat på sf, på oversigtssiderne.

Jeg skriver til de berørte brugere, således at de får et par dage til at begrænse sig til 3 annoncer...
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Engelquist »

Hermed de opdateret regler for køb, salg og bytte på sf:
Der tillades køb, salg og bytte af brugt eller nyt fejlkøbt udstyr.
Det er IKKE tilladt at sælge/videresælge fra butik eller webshop.
Hver bruger må MAX have 3 aktive (ulåste) annoncer ad gangen.
Inaktive eller låste annoncer, bliver automatisk slettet efter 30 dage.


Det er for at undgå at handelssiderne, IKKE overskygger debatten og videndelingen på Saltvandsforum.
Jeg håber på jeres forståelse :-)

Jeg aktiverer rullefeltet, med de 10 seneste indlæg, igen og forventer at de berørte brugere snarest begrænser sig til 3 annoncer :-)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Viborgrev
Reactions:

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Viborgrev »

Det er en gang pis det det jeg sælger som private fordi jeg nedlægger mot akvarie og alle fremtidige planer derfor har jeg en del ting som skal sælges i forbindelse med en flytning så at begrænse det til 3 helt ærligt
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Engelquist »

Viborgrev skrev: søn 28. apr 2024 09:35 Det er en gang pis det det jeg sælger som private fordi jeg nedlægger mot akvarie og alle fremtidige planer derfor har jeg en del ting som skal sælges i forbindelse med en flytning så at begrænse det til 3 helt ærligt
Du er i din gode ret til at være uenig- men derfor kan du godt tale pænt!

Iøvrigt kan man godt have flere genstande til salg i hver annonce ( som det nævnes i tidligere indlæg) hvilket vel burde imødekomme dine behov? Man skal blot begrænse sig til tre aktive annoncer/tråde.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 255
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af madsjeppe01 »

Engelquist skrev: søn 28. apr 2024 09:40
Viborgrev skrev: søn 28. apr 2024 09:35 Det er en gang pis det det jeg sælger som private fordi jeg nedlægger mot akvarie og alle fremtidige planer derfor har jeg en del ting som skal sælges i forbindelse med en flytning så at begrænse det til 3 helt ærligt
Du er i din gode ret til at være uenig- men derfor kan du godt tale pænt!

Iøvrigt kan man godt have flere genstande til salg i hver annonce ( som det nævnes i tidligere indlæg) hvilket vel burde imødekomme dine behov? Man skal blot begrænse sig til tre aktive annoncer.
Forum er dødt alligevel, så at det flyder med salgs opslag giver jo bare lidt liv til forum..
Viborgrev
Reactions:

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Viborgrev »

Engelquist skrev: søn 28. apr 2024 09:40
Viborgrev skrev: søn 28. apr 2024 09:35 Det er en gang pis det det jeg sælger som private fordi jeg nedlægger mot akvarie og alle fremtidige planer derfor har jeg en del ting som skal sælges i forbindelse med en flytning så at begrænse det til 3 helt ærligt
Du er i din gode ret til at være uenig- men derfor kan du godt tale pænt!

Iøvrigt kan man godt have flere genstande til salg i hver annonce ( som det nævnes i tidligere indlæg) hvilket vel burde imødekomme dine behov? Man skal blot begrænse sig til tre aktive annoncer/tråde.
Det gør jeg også men jeg laver et produkt i hvert opslag for overskueligheden skyld og så er det nemmere at slette opslag som er solgt og finde hvad der sælges men jeg skal nok få dem væk og så bruger jeg andre medier til at sælge på fremadrettet
Viborgrev
Reactions:

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Viborgrev »

Så er alle mine opslag låst og jeg forlader SF har intet at bruge det til hvis jeg ikke kan få solgt ud inden jeg flytter
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Engelquist »

Viborgrev skrev: søn 28. apr 2024 10:59 Så er alle mine opslag låst og jeg forlader SF har intet at bruge det til hvis jeg ikke kan få solgt ud inden jeg flytter
Det er helt fint, da sf er meget mere end et kun salgs site.
Send mig en pb hvori du bekræfter at du ønsker du profil slettet.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Viborgrev
Reactions:

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Viborgrev »

Engelquist skrev: søn 28. apr 2024 11:02
Viborgrev skrev: søn 28. apr 2024 10:59 Så er alle mine opslag låst og jeg forlader SF har intet at bruge det til hvis jeg ikke kan få solgt ud inden jeg flytter
Det er helt fint, da sf er meget mere end et kun salgs site.
Send mig en pb hvori du bekræfter at du ønsker du profil slettet.
Det er hermed gjort og nej sf er død der sker nada her inde
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1014
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Seniorreefer »

madsjeppe01 skrev: søn 28. apr 2024 10:33
Engelquist skrev: søn 28. apr 2024 09:40
Viborgrev skrev: søn 28. apr 2024 09:35 Det er en gang pis det det jeg sælger som private fordi jeg nedlægger mot akvarie og alle fremtidige planer derfor har jeg en del ting som skal sælges i forbindelse med en flytning så at begrænse det til 3 helt ærligt
Du er i din gode ret til at være uenig- men derfor kan du godt tale pænt!

Iøvrigt kan man godt have flere genstande til salg i hver annonce ( som det nævnes i tidligere indlæg) hvilket vel burde imødekomme dine behov? Man skal blot begrænse sig til tre aktive annoncer.
Forum er dødt alligevel, så at det flyder med salgs opslag giver jo bare lidt liv til forum..
Desværre har du selvfølgelig lidt ret i det, men du kan være med til at sætte mere liv i det. Jeg gør det ved at have en Log tråd, hvor jeg beskriver hvordan min hobby udfolder sig. Jeg vil sige, mange må se i den, for den er steget meget i visninger, (ca 1500-2000 visninger i weekenden) hvilket gør vi viser og inspirer andre , selvom de ikke har en konto endnu.
For mig handler det om at få denne hobby mere udbredt, uden det skal være en snobberi hobby, hvis du forstår. Hobbyen skal være for alle i min optik.

Så bare igang med din log tråd, så alle kan følge med :heart:
madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 255
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af madsjeppe01 »

Jeg er helt enig seniorreefer, men der er ingen der gider følge en tråd hvor der kun er blødkoraller og kiruger..

Syntes bare at det er tosset, at der skal indføres de her regler. Man kunne i stedet bare ændre designet for hjemmesiden, så alt køb og salg ikke kommer ud på forsiden, men ligger under deres egen kategori - også er problemet løst, og ingen behøver at forlade forum :)
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4680
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Anders månsson »

Vi er mange der gerne vil se opdateringer på alle slags baljer eller flotte skøre ting, der sker i vores baljer...
ALT har interesse også et billede af feks et forvokset cheato monster

Angående folk der forlader forummet pga de ikke må have salgsannoner enmass, så viser det måske den persons forhold til hobbien... den type har ofte kun salg som interesse og ingen form for deling af vores alle sammens hobby
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1014
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Seniorreefer »

madsjeppe01 skrev: søn 28. apr 2024 11:12
Syntes bare at det er tosset, at der skal indføres de her regler. Man kunne i stedet bare ændre designet for hjemmesiden, så alt køb og salg ikke kommer ud på forsiden, men ligger under deres egen kategori - også er problemet løst, og ingen behøver at forlade forum :)
Det har du da helt ret i og sikker på der helt sikkert bliver arbejdet på.
Det med at folk forlader forummet er da mega kedeligt, og jeg vil da også gerne oplyse, jeg blev smidt ud af en Facebook gruppe, som gør ondt at blive udelukket fra med alle de dygtige bruger som var derinde. Det handler jo om hobbyen og ikke salg af koraller.
For mig handler det om at dele billeder, erfaringer og hjælpe andre bruger med forretninger indland/udland som bruger opskruede priser på koraller og på den måde ødelægger hobbyen for rigtigt mange.
Jeg byttede selv koraller for mindre priser, og der blev sagt jeg ødelægger folks investeringer i koraller. Det er i min optik snobberi
Jeg ville netop være behjælpelig med High end koraller kom ned i pris.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4017
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Vedr. salg på saltvandsforum

Indlæg af Engelquist »

madsjeppe01 skrev: søn 28. apr 2024 11:12 Jeg er helt enig seniorreefer, men der er ingen der gider følge en tråd hvor der kun er blødkoraller og kiruger..

Syntes bare at det er tosset, at der skal indføres de her regler. Man kunne i stedet bare ændre designet for hjemmesiden, så alt køb og salg ikke kommer ud på forsiden, men ligger under deres egen kategori - også er problemet løst, og ingen behøver at forlade forum :)
Det er nu ikke så enkelt!
Sf bruger phpBB som platform og vi er begrænset af det udvalg af udvidelser/add ons, som de har til rådighed.
I det øjeblik jeg opdager en handelsplatform der kan kobles på vores forum, er Henrik og jeg på sagen😊
Om man ligefrem behøver at forlade sf fordi reglerne i køb/salg ikke lige passer en… tja jeg mener jo at vores forum er meget mere end handel…
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"