"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Red Sea Max e170 - Tilbage efter 17 års pause

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Besvar
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 823
Tilmeldt: søn 2. apr 2006 15:32
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Danmark - Aalborg

Red Sea Max e170 - Tilbage efter 17 års pause

Indlæg af Nadia »

Og jeg vil sige der er sket en del på de 17 år :))

Jeg har købt et Red Sea AIO. Super lækkert akvarie, men rigtig larmende, især skummeren :/

Akvariet har næsten kørt en uge nu.
Jeg har bygget aquascapet af både levende sten fra et velkørende akvarie samt Caribsea shapes sten. Det var lidt en udfordring da jeg skulle arbejde hurtigt, og det meste af det skulle laves i akvariet. Jeg har brugt både epoxy og stonefix til dette.
Bundlaget er Caribsea Fiji Pink Arag-Alive! Live Reef Sand.

I medie racken har jeg Maxspect Nano-tech Bio-sphere and Red Sea Reef- Spec carbon.
Varmen er D-D Titanium heater 250W med D-D Dual heating & Cooling controller.
Ud over cirkulationen fra retur pumpen har jeg købt Tunze 6040 Nanostream + controller.
Lyset er Red Sea ReefLED 90. Jeg har planer om overvejende at anskaffe blødkoraller og LPS. Måske nogle få SPS i toppen af akvariet.

Derudover jeg har jeg netop bestilt Red Sea ReefATO+ til automatisk vandpåfyldning.

Mine vandværdier er:
Nitrite = 0
Nitrate = 5
PH = 8.15-8.3
KH/Alkalinity = 10.1 dKH
Ammonia = <0.15

Så forhåbentlig kan jeg meget snart tilføje en fisk eller to :)
IMG_7738.jpg
IMG_7774.jpg
IMG_7780.jpg
IMG_7786.jpg
IMG_7787.jpg
IMG_7773.jpg
IMG_7767.jpg
IMG_7768.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
bmvw
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 705
Tilmeldt: ons 9. feb 2005 16:45
19
Postnummer: 9220 Aalborg Øst
Saltvand siden?: 1990
Geografisk sted: 9220, Aalborg Ø

Re: Red Sea Max e170 - Tilbage efter 17 års pause

Indlæg af bmvw »

Hey!

Velkommen tilbage.
Det ser godt ud, glæder mig til at følge det. Jeg kender ik skummeren men hvis der er plads til en lille Tunze 9001dc eller 9004dc så var det måske en mulighed.

Mvh Sonny
Endelig med vand i stuen.... igen... igen. Og snart igen... Og så lige en gang til...
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Red Sea Max e170 - Tilbage efter 17 års pause

Indlæg af Anders månsson »

Velkommen tilbage! Du er kommet godt afsted med en god luftig stensætning, som også har lidt volume til at fungere som filter... Hvilke fisk påtænker du at skulle have ?

Det er god nok nogle velvoksne orme der er i i forhold til det har kørt en uge :GO
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 823
Tilmeldt: søn 2. apr 2006 15:32
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Danmark - Aalborg

Re: Red Sea Max e170 - Tilbage efter 17 års pause

Indlæg af Nadia »

Anders månsson skrev: fre 1. mar 2024 07:57 Velkommen tilbage! Du er kommet godt afsted med en god luftig stensætning, som også har lidt volume til at fungere som filter... Hvilke fisk påtænker du at skulle have ?

Det er god nok nogle velvoksne orme der er i i forhold til det har kørt en uge :GO
Tak! Stenene er fra et akvarie der har kørt i over 2 år, derfor de store orme :P
Jeg har ikke så mange ønsker til fisk, da jeg meget nødigt vil have trængsel deri, eller for lidt mad.
Min plan er nemlig, med tiden, at få et Mandarin par. Ellers har jeg lige købt en peppermynte reje og to almindelige klovnefisk, og jeg håber at kunne få en fin anemone også.
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Red Sea Max e170 - Tilbage efter 17 års pause

Indlæg af Anders månsson »

Jeg får en ekstra anemone (rød og grøn bubble tip). Den må du godt få, når den tid kommer!
Det er nogle ydmyg fiske ønsker du har og ligner meget mine til mit 160 liters... klvonfiske par, mandarin (afhængig af hvor mange pods du har) og måske en lille fridmani og rainfordi fisk ... Det bliver et fint lille akvarie :cheerleader: :cloud9:
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 823
Tilmeldt: søn 2. apr 2006 15:32
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Danmark - Aalborg

Re: Red Sea Max e170 - Tilbage efter 17 års pause

Indlæg af Nadia »

Anders månsson skrev: tors 7. mar 2024 10:28 Jeg får en ekstra anemone (rød og grøn bubble tip). Den må du godt få, når den tid kommer!
Det er nogle ydmyg fiske ønsker du har og ligner meget mine til mit 160 liters... klvonfiske par, mandarin (afhængig af hvor mange pods du har) og måske en lille fridmani og rainfordi fisk ... Det bliver et fint lille akvarie :cheerleader: :cloud9:
Det er lige præcis sådan en anemone jeg tænker at anskaffe når tid er. Den skulle vidst være en af de nemmere anemoner at holde. Så du må endelig sige til :GO

Ja både fridmani og rainfordi er hammer flotte, og fisk der sagtens kunne passe ind :) Det er udelukkende ydmyg ønsker pga akvariets størrelse, jeg har mange urealistiske ønsker :scream: Ville allerhelst have et par Oxymonacanthus longirostris! Eller søheste :heart:
Måske det bliver engang ude i fremtiden når jeg opgraderer :y
Brugeravatar
mathiaskehlet
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 475
Tilmeldt: søn 7. sep 2008 16:58
15
Postnummer: 3520 Farum
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Farum

Re: Red Sea Max e170 - Tilbage efter 17 års pause

Indlæg af mathiaskehlet »

Ser godt ud! Jeg vil også meget gerne have fat på CaribienSea Shapes! hvor har du købt dem henne? Syntes ikke jeg kan finde med online hos nogle i DK
Brugeravatar
Nadia
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 823
Tilmeldt: søn 2. apr 2006 15:32
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Danmark - Aalborg

Re: Red Sea Max e170 - Tilbage efter 17 års pause

Indlæg af Nadia »

mathiaskehlet skrev: man 11. mar 2024 12:26 Ser godt ud! Jeg vil også meget gerne have fat på CaribienSea Shapes! hvor har du købt dem henne? Syntes ikke jeg kan finde med online hos nogle i DK
Jeg har købt mine ved denne forhandler https://reef-aquarium-store.com/caribse ... ock-shapes
Jeg har heller ikke set dem i DK. Jeg har gode erfaringer med den forhandler :)
Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"