"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvordan limer I jeres koraller fast?

Forum for snak om alle typer koraller.
Besvar
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Hvordan limer I jeres koraller fast?

Indlæg af Anders månsson »

En af de ting jeg altid bliver træt af er når eremit krebs, fisk eller specielt snegle får skubbet mine koraller ned og de lander oveni i hianden eller bare falde ned og ligger på hovedet ned i sandet... så nu vil jeg få taget mig sammen og limet korallerne fast...

Det kunne være rigtig brugbar info, hvis folk ville beskrive hvordan de gørangående fremgangs måde til de forskellige typer koraller og om de foretrækker plugs eller lime under vand eller over vand... om de bruger gel eller to komponent lim... Bare fyr løs så vi kan drage nytte af hinandens erfarringer :beer:
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Hvordan limer I jeres koraller fast?

Indlæg af Anders månsson »

Er der ikke nogen af jer der limer jeres koraller fast der kan komme med jeres fremgangs måder og hvad der fungere og hvad der IKKE fungerer.

Jeg har feks prvet at lime zoaer direkte på plugs over vand med gel fra supermarkedet. Pluggen var tør og det fungerede fint... Jeg har så prøvet efterfølgende at tage pluggen op og hvor den var vår og prøve at putte en gel klat på den våde plug og gelen løb direkte udover det hele som vand... Det fungerede IKKE :wink:

Næste gang jeg skal have limet mine koraller og plugs vil jeg tage pluggen/korallen op og tørre den i det område jeg skal placere gel på. Lade det hærde i 10 sekunder og føre det under vand igen og prøve at få den til at sidde på stensætningen i akvariet...

Jeg fik det råd af Charlie at putte gelen i køleskabet, så det er lidt hårdere i konsistensen...

formålet med denne tråd er at samle så meget brugbar information omkring at få fikseret vores koraller i akvariet :beer:
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Hvordan limer I jeres koraller fast?

Indlæg af Casper M »

Jeg bruger grotech 2 komponent og gel lim fra Harald Nyborg eller den lokale dagligevare butik

Grotech: bruger jeg bare under vandet

Gel lim: tører jeg plugget og tilfører noget lim og efterfølgende ned i akvariet og på den sten jeg vil have den på og så holder jeg korallen i 1 min det plejer at virke fint for mig :)
Besvar

Tilbage til "Koraller generelt"