"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Min eremittens er seriemorder

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
klovnfiske-karen
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
Indlæg: 18
Tilmeldt: søn 21. jan 2024 19:42
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2023

Min eremittens er seriemorder

Indlæg af klovnfiske-karen »

Ja det blev en meget dramatisk overskrift, men den er sgu god nok. 😂

Min eremitkrebs har overlevet alt! Selv da mit vand blev oversaltet for længe, længe siden og alt andet i akvariet døde.
Men jeg har en mistanke om at den seriøst slår alt ihjel.
Jeg har fået målt mine værdier hos min lokale saltvandspusher og de er perfekte, men alle mine fisk dør. Jeg har mistet 4 klovne og en Hugo. Alle gange har eremitten siddet glædeligt og mæsket dem i sig efter. Har også mistet snegle, også pga eremitten. Kan det passe den dræber mine dyr?? Min boxerreje har det perfekt og de deler “byttet” hver gang. 😅😅😅
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Min eremittens er seriemorder

Indlæg af Anders månsson »

:biggrin: De er nogle er de mest effektive og sejlivede skraldemænd der findes, men de er også nogle :devilish:
Jeg har altid været glad for at tykt bundlag og har derfor også altid gerne villle have en god mæmnde snegle der vendte sandet for at holde det i bevægelse...
Jeg har lige aflivet min sidste eremts krebs. Jeg blev så træt af at se på den endnu engang havde fået dræbt en snegl. Det er ærgeligt for de er mega sjove at se på også...
Trixet er nok at have så små eremit krebs og store snegle, så kampen er ulige :GO
Det er ikke den der har dræbt dine fisk, men de vil meget gerne spise dem :beer:

Skal du ikke lave en tråd om dit akvarie under medlemmernes akvarier?
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1471
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Min eremittens er seriemorder

Indlæg af Jerslev »

Calsinus Elegans er kendt for sin kannibalisme. Køber du en flok, ender du hurtigt med kun een tilbage
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2064
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Re: Min eremittens er seriemorder

Indlæg af nbd »

Uventet fiskedød kan i nogen grad undgås ved at købe 'brugte' fisk, dvs. fisk som allerede har gået nogen tid hos en anden saltvandsakvarist.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"