"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Et års RIS og ROS tråd

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Engelquist »

Nu er der snart gået et år, siden Hougaard slap tøjlerne.

Sidenhen er sf blevet opdateret, med adskillige nye tiltag: Hurtigere site med et helt nyt udseende, hurtigere billede upload, Likes, Easy mension, deling af tråde eller indlæg på sociale medier og forhandler annoncer, bare for at nævne de mest synlige...

Hvad synes I om det "nye" forum?
Mangler der noget?
Er der noget der skal ændres?
Eller er SF bare helt fint som det er nu?

Lad os høre hvad I synes :y
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Casper M »

Jeg synes det er rigtig fint og er taknemmelig for det arbejde i har lagt i siden ;)

Så stort tak for det :)
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Tykki »

Der mangler aktive brugere!
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Holst »

En klar forbedring ift. det tidligere setup.
Meget nemmere at kommentere og håndtere medier i det nye.

Og ift. aktive brugere er det jo svært! Der har vi en fælles opgave der..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 412
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af tim_rn »

Det er ikke "nyt" for mig. Det er nyt. Jeg har været væk og rodet rundt i lortebleer uden et akvarie til denne måned. Så at komme tilbage og opleve det nye for mig er satme en god oplevelse. I har gjort et kæmpe stykke arbejde.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Engelquist »

tim_rn skrev: fre 18. aug 2023 12:30 Det er ikke "nyt" for mig. Det er nyt. Jeg har været væk og rodet rundt i lortebleer uden et akvarie til denne måned. Så at komme tilbage og opleve det nye for mig er satme en god oplevelse. I har gjort et kæmpe stykke arbejde.
@tim_rn Fedt at du er tilbage igen!😊 og godt at høre det nye forum er en god oplevelse☺️
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Tykki »

Jamen alt er godt, det er bare som om, at ligegyldig hvor store og duper super gode ting der bliver gjordt, jo mindre aktivitet er der her inde! Jeg aner ikke hvad der skal til for at der kommer flere og mere aktivitet til, men det her er det sløveste ever
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Engelquist »

@Tykki Mht aktiviteten, så har tiderne bare ændret sig siden dengang, hvor vi alle sammen, skrev adskillige indlæg på sf, dagligt.
I dag har mange af de (tidligere) aktive brugere af diverse forum, ændret adfærd og er blevet "modtagere" i stedet for "ydere"- man lader sig underholde og surfer rundt, ser Reels, sjove videoer, følger måske en fiskehandler på Instagram ;)

Men det betyder slet ikke at sf skal forsvinde!
Det er vigtigt for saltvandshobbyen vi er der, dels som vidensdatabase, dels for at hjælpe nye godt i gang så de bliver i hobbyen, dels for at hjælpe hinanden med de problemer, vores små koralrev konstant udfordrer os med😊

Og så ER der faktisk mange besøgende herinde- Hver af forhandlernes annoncer (sponsorernes logo'er på siderne) vises 800 gange i gennemsnit DAGLIGT! og da vi har 5 sponsorer, giver det 4500 daglige visninger af forhandlernes annoncer, totalt!
Det er pænt mange klik på sf's sider hver eneste dag!

Vi kan bare sørge for at sf altid er opdateret og lækker at besøge.
Men dermed ikke sagt vi er i mål endnu! Så byd ind, hvis I synes der mangler noget, for at gøre sf endnu bedre ;)

Endelig kan vi jo, hver især, starte med os selv!
Skriv et indlæg eller giv en Like- der skal så lidt til at bidrage til aktiviteten ;)
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Tykki »

Er du pædagoguddannede Bo?
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1471
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Jerslev »

Det er helt rigtigt, at folks adfærd har ændret sig markant de senere år. Hvor mange akvarister er vi pt i forhold til før?
Derudover: kanongodt arbejde I har lavet. Det er jo ikke jeres skyld, at medlemmerne kun bruger forummet til køb og salg.
Har en fornemmelse af, at der er mange flere i dag, der er teknikfreaks end før. Selv er jeg til personlig betjening. Sjovere og giver mere føling ( min oplevelse)
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Seniorreefer »

Personligt syntes jeg de nye tiltag er virkelig gode.

Jeg tror med hensyn til aktivitet (nye tråde) , er det svært at blive ved med at skrive / belyse det samme emne og mange emner er efterhånden udtømte.(skrevet om i utallige tråde).

Hvor mange gange behøver man at skrive rødehavs kirurgen sucks, eller hvordan hæver jeg pH osv osv
Derudover er Danmark et pony land i denne hobby, i forhold til Tyskland og US. Det ses også hos vores danske forhandler, som har svært ved at overleve til webshops i EU og UK.

Der så mange forumer, FB grupper , instagram, X og YouTube efterhånden, hvor eksperter, som biologer, kemi, forskere osv. som giver videnskabelige informationerne, ikke myter eller folks egen overbevisning osv.

Jeg selv oplever ofte artikler som henvises til oftes er udenlandske videnskabelige artikler

Som tykki skriver, mangler der aktivitet, men som Bo også skriver er aktiviteten i det skjulte, og med besøg hvor man lige læser en information omkring en skummer, et setup osv

Min opfattelse af den aktivitet jeg ser, er det efterhånden FB, Instagram og YouTube som tager over. Spørgsmål, opslag osv er der ofte svar efter få minutter, som oftes er nødvendigt.

En fordel med et Forum , som jeg benytter er en avanceret log fil og det er faktisk, selvom jeg har et program som er gør det lignede.
golfi
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 49
Tilmeldt: man 8. jun 2009 20:44
14
Postnummer: 4880 Nysted
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Lolland

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af golfi »

Jeg synes at det nye er konge, både hastighed samt brugervenlighed.
Personligt tror jeg at vi kan få flere til at bruge SF, ved kun at lægge ting op i SF, og så eventuelt lægge link op få facebook.
Hvis det kunne gøres aktivt hver gang at der kom et nyt emne, ville man måske få folk til at bruge SF mere, og se de guldkorn som findes her.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3611
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af nielsk »

Jeg bruger sf som log over mit akvarie og som vidensdatabase.
Der er svar på næsten alle tænkelige saltvandsspørgsmål herinde i gemmerne.
Og som så meget andet er der mere end 1 løsning på mange problemer.
Men tiden er til Quick fix. Hurtige spørgsmål med hurtige svar uden alt for meget bekymring om afsenders forudsætning for at svare.

Men noget andet er: Hvor er Carsten togfører henne? Vi mangler hans daglige indlæg
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Engelquist »

nielsk skrev: lør 19. aug 2023 13:04 Jeg bruger sf som log over mit akvarie og som vidensdatabase.
Der er svar på næsten alle tænkelige saltvandsspørgsmål herinde i gemmerne.
Og som så meget andet er der mere end 1 løsning på mange problemer.
Men tiden er til Quick fix. Hurtige spørgsmål med hurtige svar uden alt for meget bekymring om afsenders forudsætning for at svare.

Men noget andet er: Hvor er Carsten togfører henne? Vi mangler hans daglige indlæg
@nielsk Helt enig med det hele!
En tråd i "medlemmernes akvarier" er perfekt som log, hvilket jeg også bruger det til.
Og ja, tiden er nok blevet til hurtige spørgsmål og svar (og helst meget korte svar, ellers gider man ikke læse det)...
Det med at nørde og sætte sig grundigt ind i et emne, ligger ikke lige for i dag- tålmodigheden er der slet ikke...

HVIS man gider at søge i gemmerne herinde er der , som du skriver, svar på alt! og ikke mindst, så kan man også læse sig frem til erfaringerne bag svarende.

Carsten "Togfører", er desværre ikke aktiv i hobbyen længere. Han er fordybet i farvefrøer og aktiv på andre forums- men ja, han var en af de gamle, der virkelig gjorde en forskel herinde, med stor paratviden og altid villig til at dele ud af den og nok den der har rekorden med flest indlæg på + 35000 :K
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af charlie saltvand »

Hej brugere her på forum.

Det “nye” look har kørt et års tid nu og de fleste “bugs og børnesygdomme” er efterhånden væk her på siden.
Det skyldes først og fremmest 2 personer. Den ene er vores IT mand Henrik der har lavet og stadigvæk laver et kæmpe stykke frivilligt arbejde når “noget driller” eller der skal opdateres og laves om bag skærmen. TAK til ham!

Det ALLERSTØRSTE og daglige arbejde varetages på yderst kompetent vis af Bo 💪🏼🙏🏼👍🏼👍🏼👍🏼

Det er også 110% frivilligt arbejde, som han tager sig tid til at lave, i en ellers travl hverdag. Det syntes jeg skal anderkendes af alle os brugere der har glæde af det. HVER GANG vi logger på herinde. TAAAAAK BO! Vil jeg gerne sige på resten af “styregruppens” vejne!!!

Til alle jer der bruger forum skal der også lyde et stort TAK! Uden jer var der ikke noget forum :grouphug:

Så……. Bliv nu for pokker ved med at poste herinde ❤️

Go weekend og alt det der!
Heeey
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Seniorreefer »

Generelt synes jeg sitet er blevet nemmere at uploade til. Derudover er like knappen og de muligheder for at dele en post mega god.👌

Som mange skriver (læs @Tykki 😜)er aktivitet ikke så speciel god, baseret på nye post osv, men efterhånden er alt jo mere eller mindre dækket ind, plus der er mange om budet med information om vores hobby.
Selve film delen på siden er lidt træls på godt jysk😊 men er håndterbar i forhold til YouTube.

Så overordentlig et Forum jeg støtter og som Niels overtalte mig til i sin tid, bruger jeg nu min tråd,til at have en mere avanceret log af mit akvarie, samt lidt gode debatter 👌

Som Bo skrev tidligere er der mange besøgende som kun kigger. Oplevede selv en post jeg havde lavet i min tråd, lige pludselig havde næste 300 visninger på meget kort tid.

Så det er bare vi alle støtter op omkring forummet, også gerne med forumsupport❤️

Så thumbs up til teamet🙏
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Engelquist »

@Seniorreefer Tak for dit indspark og stor TAK til dig for at gøre en stor forskel herinde, med dine, altid, gode kommentarer :GO
Jeg er helt enig i at videodelen er lidt bøvlet fordi de ikke kan uploades direkte til forummet- indtil videre vil vi gerne undgå det, da det vil kræve MEGET mere plads end vi har nu = et meget dyrere forum.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
db.cooper
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 27
Tilmeldt: ons 11. okt 2023 14:28
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2023

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af db.cooper »

Hej forum

Jeg er en af de (få?) der først er blevet bruger af SF for nylig men synes siden fungerer godt. Jeg er hverken på facebook eller twitter og vil helst undgå det, selvom jeg indimellem kan mærke en snigende frygt for at gå flip af noget, FOMO kalder de unge det vistnok... det går sædvanligvis hurtigt over.
Jeg var heldig at blive medlem af forum lige inden nogle gæve folk, herindefra, i samarbejde med sponsorerne, arrangerede en fælles tur rundt på sjælland for at se på akvarier sammen(og evt. handle). Det var en både lærerig og hyggelig dag - tusinde tak for det initiativ!


Det lader til der stadig er aktive brugere(og veteraner i hobbyen) og folk ligger inde med viden og erfaringer, som de er friske på at dele både i tekst og fotos - tak for det osse.
Jeg ser frem til at dykke(mere) ned i arkiverne her på siden, samt deltage i trådene
og endelig et tak til jer der står for driften :GO
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 937
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Holst »

db.cooper skrev: lør 2. dec 2023 15:43 Hej forum

Jeg er en af de (få?) der først er blevet bruger af SF for nylig men synes siden fungerer godt. Jeg er hverken på facebook eller twitter og vil helst undgå det, selvom jeg indimellem kan mærke en snigende frygt for at gå flip af noget, FOMO kalder de unge det vistnok... det går sædvanligvis hurtigt over.
Jeg var heldig at blive medlem af forum lige inden nogle gæve folk, herindefra, i samarbejde med sponsorerne, arrangerede en fælles tur rundt på sjælland for at se på akvarier sammen(og evt. handle). Det var en både lærerig og hyggelig dag - tusinde tak for det initiativ!


Det lader til der stadig er aktive brugere(og veteraner i hobbyen) og folk ligger inde med viden og erfaringer, som de er friske på at dele både i tekst og fotos - tak for det osse.
Jeg ser frem til at dykke(mere) ned i arkiverne her på siden, samt deltage i trådene
og endelig et tak til jer der står for driften :GO
Jeg i samme båd som dig. Jeg har dog facebook- men jeg er mere tilhænger af siden her! Og der er så mange gode tråde med god info, både nye tråde men i særdeleshed også gamle gamle tråde
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Viborgrev
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 395
Tilmeldt: man 1. aug 2022 21:54
1
Postnummer: 7470 Karup Jylland
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Karup

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Viborgrev »

I tager alt for lang tid til at få slettet salgsopslag som er markeret med slet
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Engelquist »

Viborgrev skrev: tirs 16. apr 2024 15:18 I tager alt for lang tid til at få slettet salgsopslag som er markeret med slet
Tråde i marketplace bliver automatisk slettet efter 30 dages inaktivitet.
Du kan vælge at låse din salgstråd når en handel er gennemført, men markere med slet kan du altså ikke😊
Det har du vist også fået forklaret et par andre steder😊
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Viborgrev
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 395
Tilmeldt: man 1. aug 2022 21:54
1
Postnummer: 7470 Karup Jylland
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Karup

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Viborgrev »

Engelquist skrev: tirs 16. apr 2024 15:25
Viborgrev skrev: tirs 16. apr 2024 15:18 I tager alt for lang tid til at få slettet salgsopslag som er markeret med slet
Tråde i marketplace bliver automatisk slettet efter 30 dages inaktivitet.
Du kan vælge at låse din salgstråd når en handel er gennemført, men markere med slet kan du altså ikke😊
Det har du vist også fået forklaret et par andre steder😊
30 dage er stadigvæk for meget
Suroma
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 82
Tilmeldt: søn 12. apr 2020 16:16
4
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 1982

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Suroma »

Viborgrev skrev: tirs 16. apr 2024 15:18 I tager alt for lang tid til at få slettet salgsopslag som er markeret med slet
Nu tror jeg ikke det er meningen at salgsopslag skal slettes, men at den enkelte selv skal låse annoncen.
Personligt synes jeg det er fint på den måde, så kan man gå tilbage og se hvad der evt. blev lovet og aftalt.
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 4008
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Engelquist »

Viborgrev skrev: tirs 16. apr 2024 15:29
Engelquist skrev: tirs 16. apr 2024 15:25
Viborgrev skrev: tirs 16. apr 2024 15:18 I tager alt for lang tid til at få slettet salgsopslag som er markeret med slet
Tråde i marketplace bliver automatisk slettet efter 30 dages inaktivitet.
Du kan vælge at låse din salgstråd når en handel er gennemført, men markere med slet kan du altså ikke😊
Det har du vist også fået forklaret et par andre steder😊
30 dage er stadigvæk for meget
Og det står dig frit for at mene....

Men som du også tidligere har fået oplyst, kan du ikke bare slette en tråd, da der ofte er flere som har skrevet kommentarer.
Hvis der opstår uenighed om aftaler mellem køber og sælger, er det godt at det står en periode efter handlen.
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Et års RIS og ROS tråd

Indlæg af Tykki »

Haha totalt iorden kritik! Det må være årets mest saglige kritik ever! Jeg er mest vred på mig selv over at det ikke var MIG som fandt på at klage over netop det kæmpe problem som nærmest har lagt Forum ned! Damn altså!!!!
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"