"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fra ferskvand til saltvand

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Malle4255
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 29. nov 2023 00:35
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2023

Fra ferskvand til saltvand

Indlæg af Malle4255 »

Jeg er ny i saltvandsverdenen, men har drømt om saltvandsfisk længe, især et par klovnfisk.
Jeg har et 80 l akvastabil Family akvarie som jeg pt. Ikke lægger de store kræfter i, da jeg har opgraderet dette til et 350 liters discusakvarie som pt. Får min opmærksomhed.
Jeg har derfor tænkt og søgt hvorvidt det er muligt at lave er nano saltvandsakvarie ud af mit 80 liters akvarie.
Dertil vil jeg meget gerne vide hvad jeg skal være opmærksom på samt hvilke ting jeg skal købe ind. Jeg har ikke planer om en sump men vil meget gerne vide om i har en ide på en god indvendig pumpe til dette akvarie.
Derudover vil jeg gerne vide hvad jeg kan forvente at kunne proppe i det af fisk.
Jeg håber i vil være behjælpelige med at besvare mine spørgsmål. På forhånd tak. :)
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Fra ferskvand til saltvand

Indlæg af Casper M »

Lille skummer Tunze 9004 kunne være et bud
Lille powerhead
Lys kunne være en Aqua medic 30 Qube
Levende sten
Sand

Det vil jeg mene der skal til for at lave det om..

fisk muligheder kunne være Klovnefisk, Gramma loretto, Lysmata amboinensis, pterapogon kauderni, Thor amboinensis, Gobiodon okinawae
Der findes mange muligheder blandt flotte små fisk du kan evt bruge reefapp.net til inspiration.
Malle4255
Copepod
Copepod
Reactions:
Indlæg: 2
Tilmeldt: ons 29. nov 2023 00:35
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2023

Re: Fra ferskvand til saltvand

Indlæg af Malle4255 »

Tusinde tak for svar! Skal helt sikkert have 1-2 klovnfisk. Nogen tommelfingerregel for hvor mange fisk der må komme i? Synes jeg læser lidt forskelligt :)
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Fra ferskvand til saltvand

Indlæg af Casper M »

[quote=Malle4255 post_id=855496 time=1701244296 user_id=9088]
Tusinde tak for svar! Skal helt sikkert have 1-2 klovnfisk. Nogen tommelfingerregel for hvor mange fisk der må komme i? Synes jeg læser lidt forskelligt :)
[/quote]

Synes det er lidt svært at svare på hvor mange fisk du kan have

En ting er jo selfølgelig at der skal være nok plads og gemmesteder til fiskene men en anden ting er at bakteriekulturen skal kunne følge med til din fiskebestand hvis det var mig ville jeg kaste mig ud i det og måle vandet og på den måde se om det er muligt at tilføje flere fisk :)
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"