"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Pico lps børnehave, 22 L

Forum for Akvarier 0 -> 100 Liter
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Pico lps børnehave, 22 L

Indlæg af charlie saltvand »

Ny tråd her.

Som dem af jer der har set min anden tråd, eller følge med der, vil vide, så er jeg i planlægningsfasen ift at omlægge min rumdeler balje. Den er sgu begyndt at kede mig lidt (-| Så der skal snart ske noget dér.
Jeg har en del fine lps koraller, som jeg vil være ked af bliver fiske foder, så derfor er jeg ved at starte en “børnehave” nano balje op. Tanken er “keep it simpel” så det eneste teknik der kommer i er en lille bitte powerhead og et varmelegme. Tanken er så at holde vand værdierne nogenlunde fornuftige ved at skifte ca 50% vand en gang om ugen, ell hver 14 dag. Dette ved at tage vand fra det store akvarie og hælde det i det lille akvarie, når jeg alligevel skifter i det store.
Da det kun blir lps koraller tror jeg ikke der bliver et kæmpe forbrug af de 3 hellige og det vil ikke gøre noget at der er lidt høje næringsværdier (tager jeg fejl her og ender ud med et alge helvede???).

“Syltetøjsglasset” står tæt på den store balje, så det bliver MEGA nemt at skifte vand. Hive vand ud og så bare en slang i fra det store akvarie :W

Jeg må jo se over tid hvordan det udvikler sig og køre som jeg plejer her i huset = “learning by dooing”

Selve akvariet er et akryl rør jeg har limet på en plade. Diameteren er lidt mindre end en gammeldaws lp, nemlig 30 cm (28 cm indvendigt) og højden er 40 cm, har tænkt at kører med vand i 35 cm højde. Så i alt lidt mere end 21 L rumindhold. Så skal sten og koraller trækkes fra, så på en god dag er det nok 17-18 liter beskidt saltvand :-B :D

Hvad har I af erfaringer med så lille en balje? Hit me og følg med……
IMG_3535.jpeg
IMG_3536.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Mini nano AKA lps børnehaven

Indlæg af charlie saltvand »

Reserveret. :naughty:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Casper M
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 332
Tilmeldt: søn 7. mar 2021 00:30
3
Postnummer: 6430 Nordborg
Saltvand siden?: 2019

Re: Mini nano AKA lps børnehaven

Indlæg af Casper M »

Fedt projekt glæder mig til at se det med vand og koraller i😊

Har du overvejet om det måske er muligt at koble det sammen med dit store akvarie? Så skal du kun holde styr på værdierne i et system😊
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Mini nano AKA lps børnehaven

Indlæg af Tykki »

Hvorfor alt det besvær for sådan en tube i sådan et lortemateriale??? Hvordan pudser du glasset uden at få hånden i baljen og uden at ridse? Det runde forvrænger alt og alt ligner lort! Sæt dog et firkantet op i glas! Det gejl gider du ikke om 14?dage alligevel
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Mini nano AKA lps børnehaven

Indlæg af charlie saltvand »

Elsker dig Danny-boy 🤣

Jeg har en 4 kant stående hvis jeg får spat af det der, men buen gør jo at jeg får KÆMPE koraller 🤣😂🤩

Du ved, vi er nogle stykker der skal erfare tingene ved SELV at prøve, tror ikke på andres erfaringer 🤷🏼‍♂️
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Mini nano AKA lps børnehaven

Indlæg af charlie saltvand »

Ja ja Dan…. Din hystade :T

Det så pænt gakket ud med vand i sugerøret :-o så du får din vilje.

Vi går med 4 kanten.
72063753018__1D667B86-ED00-4F6F-8686-A9A61CBB4C00.jpeg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3573
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Mini nano AKA lps børnehaven

Indlæg af Tykki »

Det er da meget nemmere, bedre visuelt og ikke mindst helt iorden! Og luk så ned for den farveladespand og sæt igang med zanklider og kejserfisk
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4663
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Mini nano AKA lps børnehaven

Indlæg af Anders månsson »

Det tror også blive bedre... Hvad er det hvide grej ude i siden?
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3733
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Pico lps børnehave, 22 L

Indlæg af charlie saltvand »

image.jpg
image.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Akvarier 0 -> 100 Liter"