"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Doserings beholder

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Doserings beholder

Indlæg af SanneP »

Hvordan er jeres doserings beholdere?
Jeg skal til at doserer all for reef, men er blevet lidt i tvivl om man bare bore et hul i proppen og ligger slangen ned i væsken eller om man skal gøre som på YouTube at fine et akryl rør og en samlemuffe til montering på låget 🤔

Jeg kan se man kan løbe en 1.5L beholder på nettet, men det er jo alt for stort til en 1L flaske.

Er der ikke en smart måde at gøre det på uden det koster en formue, væsken er jo allerede i en fornem og brugbar flaske 😊
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Mortenbruun
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 199
Tilmeldt: fre 3. jan 2014 16:52
10
Postnummer: 3480 Fredensborg
Saltvand siden?: 2013

Re: Doserings beholder

Indlæg af Mortenbruun »

Jeg borer bare et 5 - 6mm hul i låget (der skal lige være en lille smule luft), tager en plastpind fra et fødselsdagflag og klipper den skrå i bunden og i en længde der passer, og sætter doseringsslangen ud over. Så har jeg et plastrør til 2kr der passer i længden
Brugeravatar
SanneP
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 310
Tilmeldt: ons 25. jan 2023 15:19
1
Postnummer: 4990 Sakskøbing
Saltvand siden?: 2022
Geografisk sted: Lolland

Re: Doserings beholder

Indlæg af SanneP »

Mortenbruun skrev: tors 30. mar 2023 15:50 Jeg borer bare et 5 - 6mm hul i låget (der skal lige være en lille smule luft), tager en plastpind fra et fødselsdagflag og klipper den skrå i bunden og i en længde der passer, og sætter doseringsslangen ud over. Så har jeg et plastrør til 2kr der passer i længden

Arh.... Det var super smart 😉
Tror endda jeg har et frisk på lager 😃 tak for tippet 👍
Akvarist siden 1998 - Nu med 4 ferskvandsakvarier, 4 Plante/reje Bowler.
jeg har desværre ikke saltvandsakvarium mere, men det kommer jo nok en dag for det var flot og spændende.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"