"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gorgonian... Vis os hvad du har + lidt ?

Her kan der nørdes om alt vedr Gorgonia.
Masser af billeder og info/vidensdeling om vandbevægelse, lys, farvetuning, vandværdier osv osv
Besvar
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3743
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Gorgonian... Vis os hvad du har + lidt ?

Indlæg af charlie saltvand »

Halløj, som nogle af jer ved så er jeg igang med en lps balje. Jeg vil gerne vide mere om gorgonian koraller, da den står højt på ønskelisten pga dens bevægelser i vandet.

Jeg købten engang en fantastisk flot en med lilla stamme og helt hvide polypper, måske den hed "Rapsberry et ell andet"?. Det var en der både var photosyntetisk OG skulle have en del "mad". Den kunne jeg ikke holde liv i :G :G :G

Så havde jeg en anden der var "røvsyg" i farverne, brunlig med brunlige polypper. den var meget nem at holde liv i.

Kan man få noget der både har lidt farve og som er til at holde liv i, uden at skulle hælde en liter plankton i baljen hver dag?

BYD ind med jeres ynglings Gorgonian FOTOS! og også gerne hvis i vil af med en gren :grouphug:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3743
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Gorgonian... Vis os hvad du har + lidt ?

Indlæg af charlie saltvand »

Er der SLET INGEN der vil smide lidt fotos af Gorgonia koraller op herinde? pasningsråd osv? Kom nu gutter! :y :W :K :grouphug:
Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
tech
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 243
Tilmeldt: ons 23. jun 2004 00:37
19
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Gorgonian... Vis os hvad du har + lidt ?

Indlæg af tech »

2 af min der heller ikke overlevede :crybaby:
Vedhæftede filer
DSC00036.jpg
P6150031.jpg
Hilsen
jan jensen

_______________________
jeg har altid koraller til salg
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3795
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Gorgonian... Vis os hvad du har + lidt ?

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg lavede denne her.
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=91864
Så godt som alle dem jeg nævner og som jeg har skrevet erfaringer om, har jeg stadig.
Har kun sluppet dem der skal fodres.
Har dog lige måtte rykke min nye Pseudogorgia elizabethae ind i en frag tank.
Min maculiceps kunne ikke lade den være.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Gorgonia"