"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hjælp til valg af ph probe til profilux

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Hjælp til valg af ph probe til profilux

Indlæg af ttkthomsen »

Er der en venlig sjæl der kan guide mig til hvor jeg kan finde 2 ph prober med bnc connector som passer på profilux 4 og gerne med 3 meter kabel men som ikke er fra GHL ? Nu har jeg købt 2 til 600 stykket hver og jeg syntes godt nok ikke de holder særlig længe. Så hvis nogen har et tip til en no name probe vil jeg gerne give det et skud.
Seniorreefer
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 984
Tilmeldt: søn 3. jul 2022 19:46
1
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 1992
Geografisk sted: Viborg
Kontakt:

Re: Hjælp til valg af ph probe til profilux

Indlæg af Seniorreefer »

ttkthomsen skrev:Er der en venlig sjæl der kan guide mig til hvor jeg kan finde 2 ph prober med bnc connector som passer på profilux 4 og gerne med 3 meter kabel men som ikke er fra GHL ? Nu har jeg købt 2 til 600 stykket hver og jeg syntes godt nok ikke de holder særlig længe. Så hvis nogen har et tip til en no name probe vil jeg gerne give det et skud.

Det kan du tro. Det er vigtigt at vedligeholde dine prober med rensevæske osv. mine prober på APEX har holdt i næsten 3 år, men kan også bruges til den.

Det er vigtigt at anvende lab grade, og som kan holde til at være i en opløsning, som evt vand hele tiden. Nogle prober er kun beregnet til at måle kort.
Disse 2 typer kan måle konstant

Der findes 2 typer

2,5 m kabel BNC

https://milwaukeeinstruments.eu/Milwauk ... nded-Cable" onclick="window.open(this.href);return false;

Og denne her, som jeg bruger til APEX,GHL og Alkatronic 1m kabel BNC, og bekræftet af anden bruger på GHL uden problemer

https://milwaukeeinstruments.eu/Milwauk ... n-pH-Probe" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1692
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Hjælp til valg af ph probe til profilux

Indlæg af ttkthomsen »

Fedt tak, jeg prøver den Milwauke phobe med 3 meter kabel.

Dem jeg har nu er KDH ph electrode (dem de bruger i kh directoren, hvori den ene sidder) som skulle være de bedste lab grade og alt det der..... og det er fint så skal de satme bare holde noget længere. Men da jeg så skulle kalibrer dem var den ene helt død.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"