Skal have mig et ATO (Auto Top Off) system, til at efterfylde vand på systemet.
Hvilket bruger du og hvorfor?
Jeg har tidligere kørt med Apex fusion systemet og også deres ATO system. Jeg kommer til at kører med Apex systemet igen, men jeg er lidt i tvivl om om jeg vil bruge deres ATO system igen.
Ulemper ved Apex systemet:
Det er PIV dyrt!! ( ca 250 Euro/ 1860kr).
Deres pumpe (den kalder de PMUP) Kan være lidt dårlig (Jeg har oplevet én der stod af, uden tydelig grund).En ny koster ca 50 €
Deres pumpe larmer lidt når den køre.
Fordele ved Apex systemet:
OVERVÅGNING. = Jeg kan følge med på app ift hvor tit den kører og få alverdens alarmer på telefonen som jeg selv kan indstille diverse parametrene for.
SIKKERHED = Se ovenstående + der er både mekanisk og optisk føler og mulighed for føler til påfyldningsdunken , så denne ikke løber tør + Den er "selvlærende" og laver algoritme for hvor længe den plejer at kører + man kan stille en max tid for hvor længe og hvor ofte den må køre.
APP interface. Her kan jeg bl.a se hvor længe den kører hver gang osv osv osv.
Jeg kan kode diverse "deefers" ind = "forsinkelser, Fx at der SKAL gå 10 minutter mellem hver gang den kører, så den fx ikke står og "sjatpisser" hele tiden.
Der er "anti hævert" indbygget i systemet.
Jeg kan se at Tunze´s flagskib inden for ATO koster ca1300 kr, så det er en plovmand billigere.....
Umiddelbart er det ligemeget med prisforskellen (=500 kr er ikke meget at spare i min bog når det gælder sikkerhed og stabilitet)
Så jeg går sgu nok med Apex igen, med mindre der er kommet noget nyt stabilt på markedet, som jeg har overset

Byd ind med DINE erfaringer og overvejelser