"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

21.02.24 foto update og et par “bøffer”

Forum for Akvarier 251 -> 500 Liter
Besvar
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Starter op igen til efteråret :-)

Indlæg af Tykki »

Kejser i dværgform!


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Starter op igen til efteråret :-)

Indlæg af nbd »

charlie saltvand skrev:Derfor starter jeg det lille tårn op igen til efteråret. Har set nogle artikler og videoer af “pico tanks” og det er stærkt inspirerende ;-)
Det bliver godt at få dig tilbage Charlie! Men hold det så simpelt at du kan rejse uden bekymringer - ellers er du bare tilbage hvor du sluttede... ;-)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Starter op igen til efteråret :-)

Indlæg af charlie saltvand »

Nix Dan, det kan du glemme :T . Det bliver højest et par yellow watchman gobi, et par Kauderni og en masse rejer... Mååååske et par leopard gylter. Dont know yet.

nbd... Tak tak og ja jeg LOVER at holde det simpelt :GO


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Starter op igen til efteråret :-)

Indlæg af Marco R »

charlie saltvand skrev:Nøj, hvor jeg ind i mellem savner lidt havskum i stuen…. Og også lidt jer gutter.

Derfor starter jeg det lille tårn op igen til efteråret. Har set nogle artikler og videoer af “pico tanks” og det er stærkt inspirerende ;-)

More to come later……
Hej Charlie :happy:

Se det, er det, man kalder rigtig rigtig gode nyheder, super dejligt at du kommer tilbage :W :W :W

Kan ikke vente med at følge din tråd med planlægning, aquascaping m.m. :GO :happy:


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Starter op igen til efteråret :-)

Indlæg af Tykki »

Ja super fedt! Også luk lige den her ikk!!?? Det køre jo ikke mere og lav fluks en ny tråd!


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Starter op igen til efteråret :-)

Indlæg af charlie saltvand »

Tak Marco. Jeg glæder mig også allerede, det blir først i efteråret men jeg er begyndt at tegne forskellige layouts mht bord, og en ekstra MEGA lav balje til koraller ved siden af tårnet osv osv. det er sjovt og jeg tror det blir godt!

Dan min ven, kunne det ikke være sjovt at lade denne tråd køre videre og så ramme 1.000.000 = 1 million klik, på et tidspkt?


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Starter op igen til efteråret :-)

Indlæg af Anders månsson »

jeg er glad for du, som en anden heroin misbruger vender tilbage til os her i hobbien
Citat: "we alle float down here, dont you wonna float"?


(der intet galt med et misbrug!)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Starter op igen til efteråret :-)

Indlæg af charlie saltvand »

Anders månsson skrev:jeg er glad for du, som en anden heroin misbruger vender tilbage til os her i hobbien
Citat: "we alle float down here, dont you wonna float"?


(der intet galt med et misbrug!)
Summen af misbrug er konstant, har jeg lært efter 20 års arbejde med de marginaliserede grupper i samfundet. Ind i mellem kan "dopen" skifte til noget andet, men summen er konstant. Så, JA, jeg hænger også på saltvandsmisbrug ind i mellem :beer:

Citatet, er det ikke fra find nemo..... ? skildpadden der surfer på havstrømmen :GO :K

Og TAK Anders, er glad for at "være tilbage", så må vi se hvor længe jeg holder denne gang :grouphug:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Starter op igen til efteråret :-)

Indlæg af Anders månsson »

ha ha citatet er fra filmen IT


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Starter op igen til efteråret :-)

Indlæg af charlie saltvand »

:GO He. Fedt Anders :y

Jeg har nu fået fingre i et apex 2016 system til styring af diverse gadgets. Et par radion lamper xr15 og xr30, En stor returpumpe, en stor skummer, og har i weekenden bygget på et bord til begge akvarier + sump.

Her er en (uhjælpelig) tegning af hvad jeg har af planer.
Akvarie system.jpg
HOV! Har glemt at sætte højden ind på den lave balje, den er = 30 cm....... :dizzy:

Der bliver ca 300 L i alt med sumpen = 112 + 105 + 85.

Jeg vil have fokus på bløde og lps koraller og muslinger + krabber og mangrove i det lave og så lidt mere "high-end" lps i det høje + zoa.
Ift til levende sten bliver det = "less is more" og også noget sten der stikker op over overfladen i det lave kar, super fint bundlag og MEGET af dette i den ene ende af det lave.

Jeg har ikke helt belsuttet mig mht fisk endnu, men det bliver nogle i den "nuttede" ende = småfisk med masser af personlighed.

Det kribler sgu i de gamle fingre for at komme igang :beer: :W

Har læst lidt op på mangrove, bl.a. dette indlæg, hvor fotos desværre er fjernet, men MEGET informativt anyways. https://www.nano-reef.com/forums/topic/ ... s-and-you/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kom nu med nogle inputs og erfaringer ift "nano reefs", mangrove osv. Der mangle lidt liv her på forum :grouphug:

HHeyyy :hehe:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Mini update 19.5.22

Indlæg af nbd »

Fedt med mangrove! Jeg synes selv det er ufatteligt spændende at gå i mangroven i Australien og kikke på dyndspringere. Dyndspringere har virkelig personlighed som jeg ellers kun har fundet ved rød koralvogter :y


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Mini update 19.5.22

Indlæg af christiantt »

Charlie du må lige forklare hvor de 2 baljer kan hænge sammen??


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Mini update 19.5.22

Indlæg af charlie saltvand »

nbd skrev:Fedt med mangrove! Jeg synes selv det er ufatteligt spændende at gå i mangroven i Australien og kikke på dyndspringere. Dyndspringere har virkelig personlighed som jeg ellers kun har fundet ved rød koralvogter :y
Da jeg var en "frisk ung mand" havde jeg et hjemmebygget aqua-terraierum med bl.a. dyndspringere og ebbe/flod i vand delen, over dette var der grene/klipper (med et lille vandfald og vand agamer der ynglede (nogle af ungerne røg ind i kbh zoo, efter æggene havde været i rugekasse osv.). En af mine barndoms/ungdomsvenner er en der hedder Rolf, vi startede med at fange snoge osv herhjemme. Han er blevet "hængende" ved krybdyr, PISSE dygtig! og yngler på diverse "high end" slanger Se fx her https://www.facebook.com/rolf.h.mikkelsen/photos:/" onclick="window.open(this.href);return false; /www.rolfreptiles.com/

Nå, det jeg ville sige er at jeg også elsker det specielle miljø, men det her bliver ikke "et mudderhul" denne gang :hehe: . Lad os nu se om jeg kan få fat i nogle mangrover og finde ud af at holde dem :dizzy:

@Christian.. De kommer kun til at "hænge sammen" via rørføringen. Fra "tårnet" er der 2 overløbsrør, det ene ryger i sump, det andet ryger ned i den lave balje og så videre ned i sump. Der kommer også en "afgrening" på retur røret, så der ryger vand fra sump i begge baljer. Jeg ved godt det kommer til at kræve en masse haner, men jeg vil gerne have muligheden for at de kan lukkes af hver for sig og det andet så kan køre videre, fx ved "storrengøring" omlægninger mv.

Der kommer også et lille seperat akvarie i sump rummet, som skal rumme makroalger og som kan "snørres af" systemet, ved vandskifte. (Der kommer et direkte udtag på med hane)
Det havde jeg til sidst da jeg kørte med det store rev. Det er super effektivt ift at hive næring ud af vandet og det gør det MEGA nemt at lave vandskifte. Så jeg er på udkig efter et brugt lille akvarie på 20-40L.

Skal nok tage fotos af det hele, når jeg begynder at bygge... et billed siger mere end 1000 ord :GO


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Mini update 19.5.22

Indlæg af charlie saltvand »

Shallow reef balje bestilt, på følgende mål 70x50x30 (L-D-H) Det bliver spændende at komme igang :W ... Er faktisk allerede gået igang med at programmere min apex, selv om der ikke er vand i stuen endnu :hehe:

Systemet skal stå her
IMG_9636.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Mini update 19.5.22

Indlæg af Tykki »

Shallow reef????? Du mener vel et syltetøjsglas?


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Mini update 19.5.22

Indlæg af Tykki »

Der er jo mere vand i mit lokum


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Mini update 19.5.22

Indlæg af charlie saltvand »

Tykki skrev:Der er jo mere vand i mit lokum
:HE :C

Det tror jeg på, der skal meget vand til at skylle ALT det Lo!t ud du kommer med :clap: :biggrin: :W

Du har ret Dan, det er ikke meget vand der kommer i systemet. Ca 300 L i alt. Så det bliver overkommeligt mht vandskifte osv.

Har bestilt det lave akvarie ved Bima. :GO


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Mini update 19.5.22

Indlæg af Tykki »

Så meget vand får du ALDRIG i stuen så der er nok til mit l…! Ser frem til lidt proces billeder


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tidligere 2,5 M Rev. Mini update 19.5.22

Indlæg af charlie saltvand »

Har set tråden med at Hougaard vil smide håndklædet og lukke forum..... Det må IKKE SKE!!! :G (Kan godt forstå Hougaard, men der må være en anden der kan/vil tage over??
Jeg kan ikke men vil GERNE BETALE EN DEL for at forum kan køre videre..... Hvem kan styre det og vil byde ind? Skriv til mig, vi må kunne finde ud af et eller andet... Der er ALT for meget vigtig viden herinde, der ikke må forsvinde!!!!!!!!!!!!! :beer:

Selve bordet til mine "syltetøjsglas", som Dan så poetisk udtrykker det, er bygget færdigt og har fået grundmaling (træ og metal, glans 50).
Da jeg ALDRIG før har oplevet fugtproblemer i sump skabet og da dette skab heller ikke bliver, som i slet ikke,lufttæt, tør jeg godt gå med det :-).

Jeg er død meget i tvivl om hvordan jeg skal placere de 2 baljer ift hinanden.... Hvad ville DU gøre? Jeg smider lige et par meget hurtige tegninger op, så fortæl lige hvad du ville og hvorfor... :W

Jeg laver en "top", som NEMT kan tages af/på, således indretnings chefen ikke får "spat" af blåt lys i stuen :biggrin: , Ved ikke om det bliver nødvendigt at bruge denne da hun faktisk er SUPER tolerant og nem. :y



Betragtningen af systemet bliver primært fra Venstre side og front.
Hvis jeg ikke hæver shallow og stiller dette til venstre og tårnet til højre, kan man se "mest muligt vand" fra venstre side....

Hvis jeg hæver shallow kan jeg få en smule "DROP DOWN" effekt, hvis jeg husker at holde ruderne rene....

Hvis jeg vælger at "hæve" shallow baljen, enten til midt på tårnet, eller helt op så overfladen den er på linje med tårnets overflade, så kan jeg bruge pladsen under shallow til fx doseringsmaskine og alle strømstik osv.... ME LIKE....

Men hvad syntes DU og hvorfor? Hvilket nummer??
IMG_9664.jpeg
IMG_9663.jpeg
IMG_9662.jpeg
IMG_9661.jpeg
IMG_9660.jpeg
IMG_9659.jpeg
TAAAK For svar :grouphug:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Tidligere 2,5 M Rev. SPØRGSMÅL Mv... Byd IND

Indlæg af Marco R »

Hej Charlie,

Altid dejligt med et frisk pust fra dig, og sikke et initiativ angående forummet :GO :W :GO Måske du skulle skrive det i den omhandlende tråd også? :happy:

Jeg ville helt klart vælge skitse 3 eller 6, alt efter hvor du kan se "mest muligt vand", som du selv så fint udtrykker det, og det er jo det, som vi helst selv vil også :y

Hvorfor? Helt klart grundet Drop Down looket, som jeg selv er helt vild med :W

Plus nu hvor du selv laver stellet, så ville jeg lige smække "en plade" op under dit shallow reef som låge/bord, og som lige præcis er så høj, at den lige går et par cm længere op og dækker bundlaget, så du nemt kan rense ruden uden at være bange for at få sandkorn med op, som eventuelt kan ridse ruden.

Grunden til at jeg også skriver bord, det er fordi, at bordet/lågen åbnes nedad med nogle hængsler (kan ikke huske, hvad de hedder) eller kæder, så pladen lige præcis stopper i en vandret position = et lækker lille arbejdsbord når der skal rodes med koraller eller testes m.m. = lækker adgang til doseringsmaskine/r og alle strømstik osv. i rummet i god arbejdshøjde :GO

Det er blot, hvad jeg personligt ville gøre, hvis jeg skulle lave det :y :happy:


Mack
Reactions:

Re: Tidligere 2,5 M Rev. SPØRGSMÅL Mv... Byd IND

Indlæg af Mack »

Gode gammeldags skærehænglser
https://www.carl-ras.dk/skaerehaengsel/ ... 4/41242924" onclick="window.open(this.href);return false;


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Tidligere 2,5 M Rev. SPØRGSMÅL Mv... Byd IND

Indlæg af Anders månsson »

Alt hvad du laver bliver godt! Kom nu igang :-)
Jeg er syntes visuelt at nr 6 er det fedeste


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tidligere 2,5 M Rev. SPØRGSMÅL Mv... Byd IND

Indlæg af charlie saltvand »

Tak tak Anders og tak for tippet Mack :GO

Anders, det kommer først op at kører efter min sommerferie, men det kribler HELT vildt i fingrene :sneaky2: Jeg venter også på at Bima melder "klar til afhentning" af shallow baljen :GO

Jeg er også selv helt vild med "drop off" looket, så har lavet denne skitse.

Af koraller bliver det, det jeg tror man kalder et LPS system.

Fokus på:
Acans
Charlice
Hammer/euphyllia
Goniopora/Alveopora
og så zooas.

Mange af disse kan stå "sammen", inddelt i arterne, så på den måde håber jeg at kunne skabe nogle "haver" Hvor de kan står op af hinanden i forskellige farver.

Fisk:
I Shallow.
1 par klovn
1 par leopard gylter
+ 1 stk ? der kan gå med disse

I tårnet:
1 par kauderni
1 par yellow watchman goby
Skærmbillede 2022-06-14 kl. 18.50.28.png
Så, som I kan se denne gang er det = "LESS IS MORE"

Det er planen....lige nu :beer:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Tidligere 2,5 M Rev. SPØRGSMÅL Mv... Byd IND

Indlæg af Anders månsson »

Det bliver så mega fedt... Hvormange liter har du bestilt akvarier i:-)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tidligere 2,5 M Rev. SPØRGSMÅL Mv... Byd IND

Indlæg af charlie saltvand »

JJAAHH Anders glæder mig også helt vildt til at få fingrene i vand igen :y

Det er jo ikke voldsomt stort. 70X50X30 (L,D,H)= shallow, så 105 L + tårnet på 40X40X70 = 112 L + Sump.
Så, som jeg skrev længere oppe, denne gang er det = LESS IS MORE.

Jeg har lige hentet sumpen i dag, det blir SÅ fedt :biggrin:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Tidligere 2,5 M Rev. SPØRGSMÅL Mv... Byd IND

Indlæg af Engelquist »

Fedt Charlie, glæder mig til at følge din kommende pyt!
Vi kan jo ikke undvære saltvand når det først er i blodet, hvilket jeg jo også har måtte sande...


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tidligere 2,5 M Rev. SPØRGSMÅL Mv... Byd IND

Indlæg af charlie saltvand »

Så er jeg så småt gået igang med rørføring og indretningen af sumpen.

Fotos skal nok komme i rå mængder :GO :W


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Tidligere 2,5 M. Nu = less is more aka 2 små baljer..

Indlæg af Engelquist »

En Update tak!


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Tidligere 2,5 M. Nu = less is more aka 2 små baljer..

Indlæg af charlie saltvand »

Engelquist skrev:En Update tak!
For fanden Bo... :hehe: Jeg har ikke fået lavet ret meget endnu, det er jo et hjemmebikset møbel, så har fået boret nogle huller i det til rør mv.
Der er sgu ikke det store overskud til at få lavet en masse på hverdage, når jeg kommer hjem fra jobbet :G og SLET ikke i den her fugtige varme... + de sidste 10 weekends har jeg været i "the love shag" hver weekend.

Har aftalt med indretningschefen at vi kun tager i s hus fredag til lørdag i den kommende weekend, så får forhåbentligt rykket på det der..... Skal dog liiiige på vandet, i vores "cava skib" lørdag eftermiddag og se "sejlbåds formel1" i Nordhavnen, og øve tråd søndag og og og.... :hehe:

Der skal NOK komme en update, når der er sket noget :sneaky2:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Tidligere 2,5 M. Nu = less is more aka 2 små baljer..

Indlæg af Jones »

Hej Charlie. Fedt at du er på vej retur. Jeg står selv og fedter rundt i et potentielt stop, men jeg er kommet frem til, at jeg nok kan finde tid, hvis akvariet kan optimeres og gøres selvkørende. Så er der tid til rejser, at lave hus og alt det andet.

Jeg synes at dine tegninger ser interessante ud. Eller i hvert fald tankerne bag. Men hvorfor ikke lave akvariet som et rigtigt drop off? Derved vil du kunne se fiskene bevæge sig rundt i forskellige miljøer og få en helt anden oplevelse ud af det.


o_O
Besvar

Tilbage til "Akvarier 251 -> 500 Liter"