"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Æv træls oplevelse med at købe brugt

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1468
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Æv træls oplevelse med at købe brugt

Indlæg af Jerslev »

Købte hos en bruger herinde et brugt Apex computersystem, som efter hjemkomst ikke fungerer, som det skal, eller jeg kan ihvertfald ikke få det til at fungere
Nogen der ved, hvordan man for Apex computeren frem på appen, når man tilslutter til extenderen? Den står bare og søger i timevis. Og ja der er wifi connection og 2,4 ghertz
Og nogen der ved, hvordan/hvorfor controlleren kun tænder en gang imellem og i de tilfælde kun viser Tom blå skærm?


450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
Holst
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 938
Tilmeldt: man 28. jan 2008 10:11
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Re: Æv træls oplevelse med at købe brugt

Indlæg af Holst »

Kan du ikke spørge sælger ?
Så kan du også rejse bekymringen om den virker hvis du har den bekymring.


Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1468
Tilmeldt: man 10. okt 2005 06:52
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Re: Æv træls oplevelse med at købe brugt

Indlæg af Jerslev »

Har jeg gjort men han mener, det er fejl 40, men når jeg ikke kan komme ind på controlleren, er løbet jo kørt


450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
tech
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 232
Tilmeldt: ons 23. jun 2004 00:37
19
Postnummer: 6710 Esbjerg V
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Esbjerg

Re: Æv træls oplevelse med at købe brugt

Indlæg af tech »

Hvilken model er det ?


Hilsen
jan jensen

_______________________
jeg har altid koraller til salg
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Æv træls oplevelse med at købe brugt

Indlæg af MortenL »

Vil nok lige være lidt varsom med at dømme et produkt, der er koblet til netværk, defekt.


Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Æv træls oplevelse med at købe brugt

Indlæg af Hougaard »

Måske nogle fif her: https://forum.neptunesystems.com/showth ... e-firmware" onclick="window.open(this.href);return false;


Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Æv træls oplevelse med at købe brugt

Indlæg af Gino »

Du skal passe på med de beskyldninger ellers ligger jeg det op jeg har skrevet.

Du stod ved siden af mig da jeg resettede den for dig som du bad mig om. Alt virkede!

Display osv virkede fint igår også hjemme ved dig ved eget udsagn.

Jrg har tilbudt du sender det tilbage og er det deffekt (selvom Alt virkede igår ved mig) så får du pengene tilbage og det tilbud jeg dig! Men sku det mod forventning være en fejl 40 må det stå for din regning(skrevet ordret)

Men efter offentligt hængning er mit hjælpe mode dalet kraftigt!


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Æv træls oplevelse med at købe brugt

Indlæg af Jones »

Jeg har før handlet med Gino og gør det gerne igen. Jeg var SÅ tæt på at slå til på det sæt. Handler I tilbage er jeg måske interesseret, for kunne godt bruge en apex :D


o_O
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Æv træls oplevelse med at købe brugt

Indlæg af Gino »

Jones skrev:Jeg har før handlet med Gino og gør det gerne igen. Jeg var SÅ tæt på at slå til på det sæt. Handler I tilbage er jeg måske interesseret, for kunne godt bruge en apex :D
Tak for de pæne ord:-)

Jeg har et sæt mere liggende så du siger bare til hvis det er :-)


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
sydsjælland
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 334
Tilmeldt: ons 9. feb 2011 14:38
13
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Æv træls oplevelse med at købe brugt

Indlæg af sydsjælland »

Hey - jeg har lige fået liv i en Apex som jeg købte brugt for noget tid siden .
Og det var mildest talt et helvede - men efter 4 stive timers kamp lykkedes det.
en ældre model (ikke wifi)
1 opret en profil - hos apex
2 se video omkring opsæt
3 opdater firmwere
4 kod router og apexudstyr sammen ( nogle routere konflikter måske hvis det er 2,4H der er kravet) - her er det kablet
5 skab forbindelse med onlineprogram apexfusion og din router "link" og her var min kamp så time lang -GAAAAAAB lige indtil jeg fandt det sted hvor jeg bare valgte at initiallisere all
tænker det betyder reset til fabriksindstilling / " Og først nu blev den omtalte fuckking "token" synlig på skærmen som jeg kunne indtaste. FUCK endelig.
derefter hent tlf app - login og wupti nu køre det - så giv ikke op - der er udemærke video der guider -
Til tider blå skærm - ja hvis man trykker gentagende gange - min skær så også mærkelig ud ind imellem - men det forsvandt efter = stilling.
Nogle steder skriver de at tidligere ejer skal " afinstallere / fjerne udstyret inde i programmet apex fusion (så udstyret bliver ledigt igen for installation/ ny tilknytning i apex-fusion " ) alternativt som jeg nulstil til fabriksindstilling.

Og når alt det så er sagt - så ved alle jo godt at saltvandsdampe og elektronik / metal der kan ruste bare er verdensdårligste kombination - så udstyret holder langt fra evigt inder de forhold vi byder det. - Fordi de skiderrikker der laver udstyret ikke sikre det med en ordentlig vandtæthed - Jeg har brændt en ghl af samt har en på lager hvor tal i selve displayet er blevet defekt. tjek /rens for ir og rust på stik og usbporte.
- ved så ik om firmwere skal opdateres igen efter nulstilling -
De her computere er IKKE plug and play efter min mening - Desværre -
Måske du skal prøve om du kan få det hele igang via kabel først - og der efter på wifi
Jeg skal undersøge hvordan jeg kan få min ældre model på wifi

God kamp jeg håber du får det op at køre eller laver en fornuftig aftale med sælger.
DEt virker max fedt - når det er kommet igang - umiddelbart meget mere min stil og bedre end ghl - men det vil tiden vise :-)


sydsjælland
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 334
Tilmeldt: ons 9. feb 2011 14:38
13
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Æv træls oplevelse med at købe brugt

Indlæg af sydsjælland »

https://www.neptunesystems.com/getstarted/" onclick="window.open(this.href);return false;


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"