I forbindelse med tråden, der køre om at forummet er ved at dø ud, vil jeg lave en god gammeldags akvarie tråd.
I håb om vi holder det kørende - i min optik vil forum aldrig kunne blive erstattet af Facebook, i hvert fald ikke med disse type tråde.
Anyways.
Vi er flyttet i hus, og der skulle være plads til et akvarie.
Så 6 måneder efter indflytning, kom der et akvarie til salg som jeg ikke kunne sige nej til.
Red Sea Reefer 350 i Hvid (Krav fra hende der bestemmer

Fandt det på DBA til hvad jeg troede var en god pris.
I bilen med Dyne her fra Forum, og mod Korsør det gik. (Et venskab der er startet her på forummet)
Vi kommer til Korsør og akvariet er selvfølgelig ikke tømt, som han havde lovet det ville være.
2 timer tog det, før alt var pakket og tilbage mod Herning det gik.
I bagklogskabens lys, kan jeg godt forstå han ikke havde tømt det - da hans intention med høj sandsynlighed var at snyde en person der der deler samme hobby som ham selv.
Vi kommer hjem og akvariet bliver rengjort for det lignede pis - en masse eddike, og det spillede efter dette.
Her opdager vi der er en masse ridser på sideglasset, selvom han nævnte der kun var 1 ubetydelig ridse, som han også viste frem og noget man kunne leve med.
Heldigvis er disse ridser i højre side, og står op mod en væg så det irritere mig ikke mere, end at jeg ved de er der, og det selvfølgelig er træls.
Så langt så godt, akvariet bliver rengjort, alt udstyr bliver rengjort (Det trængte meget, den helt store rengøring)
Jeg har haft et 500gpd opmagasineret i værkstedet, for jeg vidste jeg skulle tilbage til hobbyen.
Da jeg skal til at lave vand, finder jeg ud af at alle filterhuse er flækket - tror de er gået i stykker pga. frost.
Nå jamen det skal jo være bøvlet før det er godt (åbenbart)
Ind på rent-postevand.dk og bestille nye filterhuse som kommer efter 2 dage i sommerferie perioden (Klasse)
Jeg får filterhusene hjem, og skifter i samme omgang alle filtre, og laver nu vand med 0 TDS

Om aftenen er akvariet endelig fyldt og nu er det kun småting der mangler.
Opsætning og kalibrering af udstyr, og til min overraskelse virker den ene lampe ikke.
Den kan starte og den kan da lyse, men den skal desværre programmeres hver dag ellers starter den ikke.
Osmolatoren virker desværre heller ikke.
Skriver til sælger, men han vælger at ignorer alle mine beskeder, han nævnte jo alt virkede.

Nu er indkøringen i gang, og der er sket meget siden jeg sidst havde akvarie.
Der er ikke så mange saltvandsbutikker tilbage i Jylland.
Priserne er os stukket helt af synes jeg.
Men det koster jo at have en Hobby

Udstyr:
2x Radion XR30 G3 - den ene opgraderet fra en g1 el. g2 og det er også den som desværre ikke fungere.
Ecotech Vectra Retur
Ecotech Reeflink
ATI Powercone 250
2x AI Hydra Nero 5
2x Tunze LED eco chic refugium. 8831
UV Lys (Ikke sat til)
Nu afventer jeg blot hvad fremtiden bringer.
Jeg ved at jeg skal have smidt nogle penge efter Apex, også skal jeg finde ud af hvad jeg vil med lamperne.
Skal man købe en ny G3 eller skal man skifte dem helt ud

Jeg har altid været stor fan af Kessil, men vi må se hvad der kommer til at ske

Kommer til at køre et SPS/LPS system, med hovedpart i LPS dem kan jeg bedst lide

Diverse hammerkoraller, acans, scolymia osv.
Fiskelisten er jeg ikke helt klar med endnu, der er heldigvis mange forskellige fisk jeg ønsker, så det handler jo lige om at vælge de rigtige

Jeg vil holde jer løbende opdateret