"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Doseringsmaskine

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3603
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Doseringsmaskine

Indlæg af nielsk »

https://reefbuilders.com/2021/03/31/thr ... rs-studio/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg har kun erfaring med min gamle jebao og har ikke haft brug for finjustering på dråbeniveau.
Men ecotech får godtnok meget ros.

Hvad er folkets erfaring. Jeg overvejer ny, min jebao skal trække det dele nu jeg prøver uden kalkreaktor
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: Doseringsmaskine

Indlæg af MortenL »

Hej Niels

Tror efterhånden at doseringspumper er blevet en standardvare, styringen af en stepper motor, er i dag mainstream. Så ja, der er vel forskel på kvalitet, men er ikke sikker på hvad der kommer til at fejle først motor, pumpe eller software?

GHLs doser 2 eller 2.1 er min favorit. Jeg havde i flere år Aqua Medic reefdoser EVO 4, som jeg også var super glad for, da den har et løst display/controlpanel, så du slipper for at programmere ned i sumpen.

Tror det der koster i dag er diverse features der er i softwaren, og hvor sikkert den er, det hjælper ikke meget hvis motor og pumpe er top kvalitet, men softwaren f**ker op og pumpen tømmer 2 liter KH væske, eller slet ikke gør noget, lige som man tror det hele kører.

Så mit bud er vælg en der passer til det system man allerede har.

/Morten
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"