"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Kvartalets Akvarie Januar (Ingen)

Besvar
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Kvartalets Akvarie Januar (Ingen)

Indlæg af Marco R »

Hej alle,

Der kommer desværre ikke Kvartalets Akvarie Januar grundet manglende interesse :rolleyes:

Så en lille opsang hvis Kvartalets Akvarie skal fortsætte, så må folk meget gerne svare på ens PB, da man jo ikke ved, om man bliver nomineret :y :wink:

Så tøv ikke med at komme med forslag til, hvem I synes, der burde blive nomineret, og dette gælder også, hvis I selv mener, at I skal nomineres,
ellers ender det desværre med, at Kvartalets Akvarie også stopper ligesom Månedens Akvarie, og det ville være synd, synes jeg :(

Jeg ved godt, at FB tager noget fra forummet, men vil I så ikke være rigtig søde og bede folk at oprette sig herinde og lave en akvarietråd, så alle vi andre som ikke er på FB, eller kun bruger SF, også har en mulighed for at nyde deres akvarier, og ja så kan de jo eventuelt være heldige at blive kåret til Kvartalets Akvarie :sneaky2:

Men lad nu ikke det blive det sidste :naughty: Men I kan heldigvis glæde jer til Kvartalets Akvarie 15. April :sneaky2: :W

Til sidst vil jeg blot sige, at jeg håber på nogle henvendelser, eller at folk i det mindste svarer deres PB'er tilbage, så vi kan fortsætte med Kvartalets Akvarie :y :happy:

De bedste saltvandshilsner
Marco R


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Kvartalets Akvarie Januar (Ingen)

Indlæg af Jones »

Jeg vil gerne nominere mit eget akvarie. Det er 54 liter, har to koralfragmenter og to klovne, hvoraf den ene er hjemmeopdrættet. Faktisk er lyset også pisgult. Men hvorfor så nominere sådan en vederstyggelighed? Jo ser du, i alle mine år på Forum er jeg aldrig blevet nomineret, men jeg synes at forsøg på opdræt af fisk fortjener mere opmærksomhed. I danmark gider folk ikke besvære sig med det, men i andre lande er det faktisk en hel hobby i sig selv. Jeg vil gerne slå et slag for folk, der prøver at gå andre veje end alle andre og samtidig forsøger at bidrage til vores hobby på en positiv måde.


o_O
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Kvartalets Akvarie Januar (Ingen)

Indlæg af Engelquist »

Jones skrev:Jeg vil gerne nominere mit eget akvarie. Det er 54 liter, har to koralfragmenter og to klovne, hvoraf den ene er hjemmeopdrættet. Faktisk er lyset også pisgult. Men hvorfor så nominere sådan en vederstyggelighed? Jo ser du, i alle mine år på Forum er jeg aldrig blevet nomineret, men jeg synes at forsøg på opdræt af fisk fortjener mere opmærksomhed. I danmark gider folk ikke besvære sig med det, men i andre lande er det faktisk en hel hobby i sig selv. Jeg vil gerne slå et slag for folk, der prøver at gå andre veje end alle andre og samtidig forsøger at bidrage til vores hobby på en positiv måde.
+1


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Dan89
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 385
Tilmeldt: søn 4. aug 2019 13:53
4
Postnummer: 3200 Helsinge
Saltvand siden?: 2018
Geografisk sted: Helsinge

Re: Kvartalets Akvarie Januar (Ingen)

Indlæg af Dan89 »

Jeg stemmer også for Jones med klovneopdræt! Det kunne være spændene! Lige pt har jeg et halv trist 450liters.. Men rykker forhåbentligt snart op i et 1200liters med lidt mere plads samt udstyr der stille jeg også gerne op til den tid :)


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Kvartalets Akvarie Januar (Ingen)

Indlæg af charlie saltvand »

Stemmer også på Jones. Stort arbejde at opdrætte klovnefisk.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Kvartalets Akvarie Januar (Ingen)

Indlæg af crazy seahorse »

Jeg kan huske, at Marco nævnte allerede dengang han og jeg arbejdede med mit MA tilbage i 2013, at det var svært at finde nogle der havde mod på det.
De fleste ville gerne vente lidt, fordi deres akvarie liige manglede lidt. Forstår det egentlig godt, for man vil jo gerne vise det frem i sin bedste form.
Men faktum er jo, at akvariet ikke altid spiller max. Der er op og nedture. Det er der for os alle. Det tager lidt tid at lave det, men det er en sjov process synes jeg at kunne huske.
Men det ville være skønt, hvis vi kunne holde liv i det her tiltag.

Jeg opfordrer gerne alle nye til at kigge månedens akvarie igennem når de skal starte op. Netop fordi der er så mange forskellige akvarier og når man finder noget man kan lide, så kan man skrive til han/hende der har akvariet, hvis man har spørgsmål omkring valg af fremgangsmåde osv osv.
Jeg havde selv virkelig god brug for det, da jeg skiftede til kalkreaktor. Der var det den amerikanske udgave, TOTM på reefkeeping. Alle blev trawlet igennem og dem der var flottest og som så mest spændende ud, blev grundigt nærlæst. Virkelig en stor hjælp, som man også vil kunne få på vores egen version.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Kvartalets Akvarie Januar (Ingen)

Indlæg af Tykki »

Hov hov gamle! Jeg har da altid kun optur! Håber der er en eller anden som har mod på det her, da jeg ikke selv magter opgaven . Det er super fed læsning om personen bag baljen , metoder , o s v .


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Kvartalets Akvarie Januar (Ingen)

Indlæg af Marco R »

Hejsa alle,

Super med input og kom gerne med mange flere :GO :y
Jones skrev:Jeg vil gerne nominere mit eget akvarie. Det er 54 liter, har to koralfragmenter og to klovne, hvoraf den ene er hjemmeopdrættet. Faktisk er lyset også pisgult. Men hvorfor så nominere sådan en vederstyggelighed? Jo ser du, i alle mine år på Forum er jeg aldrig blevet nomineret, men jeg synes at forsøg på opdræt af fisk fortjener mere opmærksomhed. I danmark gider folk ikke besvære sig med det, men i andre lande er det faktisk en hel hobby i sig selv. Jeg vil gerne slå et slag for folk, der prøver at gå andre veje end alle andre og samtidig forsøger at bidrage til vores hobby på en positiv måde.
Hej Johan,

Det er ikke fordi, at jeg går uden om dig, men du havde lidt stoppet og solgt mange ting, og frem og tilbage så er/var ikke sikker på, om du var tilbage, og nu skal du også snart ud på en længere sejltur, kan jeg læse, så tænkte ikke lige, at den stod på akvarie :beer:

Men er super glad for, at du er i gang igen, så du må da meget gerne lave en tråd, eller opdaterer den som du har lavet :y


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Kvartalets Akvarie Januar (Ingen)

Indlæg af Jones »

Jeg er på sagen. Vil gerne lige have sat mit eksterne refugium på. Der kommer flere billeder, men jeg har faktisk allerede en tråd kørende, hvor akvariet kan ses.

https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... &start=300" onclick="window.open(this.href);return false;


o_O
Besvar

Tilbage til "Kvartalets Akvarie"