"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

All-for-reef

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

All-for-reef

Indlæg af mathias6200 »

Nogen som har erfaring med all-for-reef fra tropic marin?


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: All-for-reef

Indlæg af SamuelChristensen »

Yup, det er helt vidunderligt. Bruger kun Tropic Marin. :K


Tropic Marins danske repræsentant.
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: All-for-reef

Indlæg af mathias6200 »

Altså fungerer det ? Doserer du kun det og kan du holde alle værdier stabile unden at dosere andet ?
Må man se de akvarie du bruger det på ? :)


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: All-for-reef

Indlæg af SamuelChristensen »

mathias6200 skrev:Altså fungerer det ? Doserer du kun det og kan du holde alle værdier stabile unden at dosere andet ?
Må man se de akvarie du bruger det på ? :)
Åh så krævende, men fint, det bliver ikke skarpe billeder.

Og ja, selvfølgelig fungerer det, ellers ville det ikke være så populært et produkt.
og ja mineralerne ligger som de skal, du skal bare holde øje med din Kh og dosere ud fra den.
Synes selv at farverne og væksten er rigtig fin, og det er med manuel dosering dagligt af enten carbocalcium eller all for reef.
Vedhæftede filer
afr6.jpg
afr5.jpg
afr4.jpg
afr3.jpg
afr2.jpg
afr1.jpg
afr1.jpg (32.26 KiB) Vist 4067 gange


Tropic Marins danske repræsentant.
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: All-for-reef

Indlæg af mathias6200 »

Tak for hjælpen og billederne :)
Har så tænkt mig at hænge det på min doseringspumpe for at sprede det lidt ud


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: All-for-reef

Indlæg af SamuelChristensen »

Ja det er en god idé, jeg er bare for nærig til doseringspumper, men det er nemt at dosere manuelt. Det store akvarie får ca 50 ML om dagen. Det har en slow release effekt, så din dose er først målbar efter 24-36 timer. Det skal man lige huske mens man finder den rigtige dosis. :beer:


Tropic Marins danske repræsentant.
SteenR
Søstjerne
Søstjerne
Reactions:
Indlæg: 14
Tilmeldt: man 27. jul 2020 17:58
3
Postnummer: 5260 Odense S
Saltvand siden?: 2020

Re: All-for-reef

Indlæg af SteenR »

skal man dosere dagligt eller ?


SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: All-for-reef

Indlæg af SamuelChristensen »

SteenR skrev:skal man dosere dagligt eller ?
Ja og det er skide nemt, flasken det kommer i har en doseringsbeholder man trykker væsken op i. Tager ingen tid


Tropic Marins danske repræsentant.
CasperRothA
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions:
Indlæg: 68
Tilmeldt: søn 14. apr 2019 08:56
4
Postnummer: 2820 Gentofte
Saltvand siden?: 2018

Re: All-for-reef

Indlæg af CasperRothA »

Jeg har også brugt all-for-reef i nogle måneder nu, super godt produkt XD Overvejer også at begynde at bruge deres salt


Lasse
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 565
Tilmeldt: søn 20. jan 2008 15:27
16
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Alslev (Varde/Esbjerg)

Re: All-for-reef

Indlæg af Lasse »

SamuelChristensen skrev:Ja det er en god idé, jeg er bare for nærig til doseringspumper, men det er nemt at dosere manuelt. Det store akvarie får ca 50 ML om dagen. Det har en slow release effekt, så din dose er først målbar efter 24-36 timer. Det skal man lige huske mens man finder den rigtige dosis. :beer:
Er det ikke en meget dyr løsning. min første søgning viste 375,- for 500ml, og du skriver at du doserer 50ml om dagen. Det er små 40kr. pr. dag, eller er der noget jeg har misforstået?

Hvor stort er "det store" akvarie?

Jeg har selv kig på denne løsning til et 100L akvarie, men jeg har ingen anelse om hvad et forbrug pr. dag kan ende op på ca. (afhængig af koral antal, type og tilvækst).


112L display, 54L sump

RSM130 Februar 2008 - August 2020.
SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: All-for-reef

Indlæg af SamuelChristensen »

Jo så betaler du jo for vand, så er det dyrt.
Du kan købe AFR pulveret du blander op selv. Det er nyt på markedet og billigere.
Men jeg bruger carbocalcium + A og K + bio magnesium + vand = all for reef. Det er billigt.
Jeg har masser af hurtigt voksende koraller i de 200 liter, så de bruger en del. Mit LPS akvarie på 120 liter bruger kun 7 ml om dagen.

Men altså, jeg er nærig, så jeg har ikke købt doseringspumper til 3 akvarier, hvis jeg havde pengene og pladsen så ville jeg køre balling metoden på alle tre. AFR er smart fordi du kan hælde det i én gang om dagen og så er det rimeligt stabilt indtil næste dosering. Men du kan få meget højere præcision med almindelig 2-part eller balling. Det er lidt tricky at holde det helt stabilt med AFR med en manuel dose, og du kan først se resultat af din dosering efter en dag, så når væksten er eksponentiel, som jeg oplever lige nu, er det lidt besværligt med testning og korrektion. Så det har sine ulemper selvfølgelig.


Tropic Marins danske repræsentant.
paul_odense
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 29
Tilmeldt: fre 5. jun 2020 19:28
3
Postnummer: 5200 Odense V
Saltvand siden?: 2020

Re: All-for-reef

Indlæg af paul_odense »

Jeg har brugt all-for-Reef nu i godt 5 måneder og er ikke særlig begejstret. Mit calcium og magnesium er skudt voldsomt i vejret (testet med gentagne hjemmetests og icp). Calcium lige nu er på: 640 og mg: 1900. Så jeg måtte desværre gå tilbage til Balling light. Overvejer dog oceamo duo.


SamuelChristensen
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 20. mar 2017 15:39
7
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2017

Re: All-for-reef

Indlæg af SamuelChristensen »

paul_odense skrev:Jeg har brugt all-for-Reef nu i godt 5 måneder og er ikke særlig begejstret. Mit calcium og magnesium er skudt voldsomt i vejret (testet med gentagne hjemmetests og icp). Calcium lige nu er på: 640 og mg: 1900. Så jeg måtte desværre gå tilbage til Balling light. Overvejer dog oceamo duo.
Ja det ligner enten brugerfejl eller at din kH ikke opbruges pga kalcification men istedet af organiske processer i dit akvarie. Husk du skal ikke bruge AFR til at hæve dine værdier, det skal vedligeholde. Men så meget Mg er der heller ikke i AFR at det kan hæve (hvad jeg formoder har været standard vandparametre til at starte med) med 500 og Ca med kun 200. :)


Tropic Marins danske repræsentant.
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"