"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

mangler virkelig hjælp til kh director og ghl

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 664
Tilmeldt: ons 23. sep 2009 22:33
14
Postnummer: 5560 Aarup
Saltvand siden?: 2009

mangler virkelig hjælp til kh director og ghl

Indlæg af chris paarup »

hejsa, har købt mig en kh director for at gøre hverdagen lidt nemmere, men syntes bare den gir mig flere grå hår.
den er kalibreret og sat op til netværk osv.
har så købt mig en ghl 2.1 slave med 2 pumper som skal kobles til mg og ca.
og jeg kan virkelig ikke få dem til at snakke sammen. jeg har connectet dem således.

kabel fra director pab til slave com, pab slave til com standalone.

har prøåvet via appen og gcc. men der må være et sted det skal aktiveres eller noget andet jeg gør galt eller har gjort forkert.

på forhånd tak.ligger billeder op senere i tråden
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 664
Tilmeldt: ons 23. sep 2009 22:33
14
Postnummer: 5560 Aarup
Saltvand siden?: 2009

Re: mangler virkelig hjælp til kh director og ghl

Indlæg af chris paarup »

Her lidt billeder af opsætning osv.
Vedhæftede filer
48EF199E-BBCC-4576-8629-8C10FCF0A088.jpeg
54AD04A9-EB2A-4EF6-9431-9939C887B234.jpeg
10DD8D06-A94D-4A92-A156-7EC04850726B.jpeg
3D5D2D27-2299-4756-96C4-B744E860AB4E.jpeg
BAF82286-9C3E-49B3-ABE0-29133ABD8140.jpeg
Brugeravatar
MortenL
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 538
Tilmeldt: ons 9. okt 2013 13:33
10
Postnummer: 8270 Højbjerg
Saltvand siden?: 2014

Re: mangler virkelig hjælp til kh director og ghl

Indlæg af MortenL »

Det kan være super frustrende ikke at kunne få det til at virke. Det gode er at det ser ud til at systemet kan se doseren, men den er dog ikke sat op. Lader til, ud fra sidste billede at du skal opdatere firmwaren. Det er et sted at starte.
Morten L

720 liter og 150 liters sump, Philips CoralCare gen 1 lamper, Nyos Quantum 220 skummer, MP40QD mobius og Jebao DCP10000 retur. Samt GHL profilux.
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1699
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: mangler virkelig hjælp til kh director og ghl

Indlæg af ttkthomsen »

Hvordan er det med 2 tilsluttet doseringsmaskiner? får den første tilsluttet automatisk tildelt pumpehovederne nr. 1, 2, 3 og 4 og den næste doseringsmaskine så 5, 6, 7 eller skal du ind (det sidste billede du har vist) og vælge ghl doser og så trykket på knappen configurate og derigennem fortæller hvad pumpehoved numrene er?

Martin og mig sad i fredags med en profilux3 og kunne ikke få powerbaren til at virke og det viste sig at den tidligere tidligere ejer havde givet powerbaren ny numre så istedet for at starte med nr. 1 startede den med nr. 6 (han må have haft 2 tilsluttet). Og det var så derfor den ikke reagerede når vi bedte outlet 1 om at tænde.

Kunne det være det samme her? at den finder 2 pumpehoved med nr. 1?
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 664
Tilmeldt: ons 23. sep 2009 22:33
14
Postnummer: 5560 Aarup
Saltvand siden?: 2009

Re: mangler virkelig hjælp til kh director og ghl

Indlæg af chris paarup »

MortenL skrev:Det kan være super frustrende ikke at kunne få det til at virke. Det gode er at det ser ud til at systemet kan se doseren, men den er dog ikke sat op. Lader til, ud fra sidste billede at du skal opdatere firmwaren. Det er et sted at starte.
Ja det er mega træls..!
Altså directoren med den doser der fulgte med virker 100% nu med at stabilisere kh.
Den anden doser 2.1 købte prøver jeg at opdagere firmwaren. Men hvordan skal den tilsluttes bagpå..?
Directoren er der kabel fra pab kanal til com kanal på doseren.
Hvor skal kablet fra den nye doser til directoren så sidde og hvordan skal det hele forbindes..?
chris paarup
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 664
Tilmeldt: ons 23. sep 2009 22:33
14
Postnummer: 5560 Aarup
Saltvand siden?: 2009

Re: mangler virkelig hjælp til kh director og ghl

Indlæg af chris paarup »

ttkthomsen skrev:Hvordan er det med 2 tilsluttet doseringsmaskiner? får den første tilsluttet automatisk tildelt pumpehovederne nr. 1, 2, 3 og 4 og den næste doseringsmaskine så 5, 6, 7 eller skal du ind (det sidste billede du har vist) og vælge ghl doser og så trykket på knappen configurate og derigennem fortæller hvad pumpehoved numrene er?

Martin og mig sad i fredags med en profilux3 og kunne ikke få powerbaren til at virke og det viste sig at den tidligere tidligere ejer havde givet powerbaren ny numre så istedet for at starte med nr. 1 startede den med nr. 6 (han må have haft 2 tilsluttet). Og det var så derfor den ikke reagerede når vi bedte outlet 1 om at tænde.

Kunne det være det samme her? at den finder 2 pumpehoved med nr. 1?

Kunne det måske godt være..!?
Jeg havde problemer med i nogle tilfælde at når jeg bad den dosere på pumpe 1 via appen på directoren så doserede 1’r pumpen på slaven.
Og det var selvom jeg havde lavet schedule på pumpe 5 og 6. På slaven.

Så har fornemmelsen af det må være connection melllem enhederne der driller
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"