Jeg undre mig... nu jeg sidder og søger på at skulle købe mere salt, hvorfor skal jeg give 500-1500kr for 10kg salt, når jeg kan købe det i Brugsen til 5.95Kr pr kg?
Håber nogen af jer føler jer lidt provokeret... for jeg er bare nysgerrig og håber I kan hjælpe med en forklaring der giver mening

Ps. det billige salt i brugsen er jo endda tilsat jod, og endda godkendt til fødevare til mennesker så tænker renheden er et niveau over det vi hælder i til vores fisk.
Ej, jeg tænker der er en grund, og det er den jeg søger!
Jeg ved man kan købe stort set alle næringsstoffer hver for sig, og det går lige fra kalk til de mere specielle, men vi kan jo teste os til hudløshed hvis vi tester for det hele hver uge. Så jeg tænker 3 forskellige scenarie, og vil høre hvorfor IKKE vælge en af de tre, og håber I kommer med mange forslag

1:
Jeg køber alt "god" akvarie salt, regner med der er det i der skal være og dropper alt om test og tilsætning, for jeg har jo betalt god pris for salten og den indenholder det der bør være behov for (sådan ca..)
2:
Jeg blir en rigtig jyde (okay er det allerede, så bruger også vandhanevand i stedet for osmosevand.. men det er en anden diskussion vi kan ta et andet sted) og køber den helt billige menneske godkendte salt altså det fra Brugsen til håndøre. Til gengæld testsæt til de mest typiske mangler på næring, og køber tilsæt ved siden af efter behov.
3:
Jeg skifter 10% hver dag, med anderkendte mærker, køber det dyre salt, de dyre testsæt og de dyre tilsætninger, HVIS nu noget er galt, koraller fisk og kulturen deri er jo heller ikke helt billig, så evt noget reaktor oveni til at rense vandet med, så tilsætning ikke er så nødvendig.
Jeg håber I vil tage mit spørgsmål seriøst, for det er det! Det er ikke for at være en nærig gammel mand, jeg vil jo kun det bedste for akvariet og alt hvad det indeholder, men det er nogen gange lidt spændende at vende tingene på hovedet og tænke anderledes end alle andre

Ja.. jeg har selvfølgelig overvejet hende havvand fra fjorden og koge det for at fjerne parasitter og diverse... det er IKKE det jeg overvejer. Det er både for bøvlet og for tilføldigt med alle værdierne, og så skal jeg alligevel ud i dyre testsæt.....