"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

864 liters ved Køge Bugt

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Min hvid brystet er en bandit og jeg mangler fisk så var forbi Carsten og hente et rævefjæs og kirurg (tror jeg nok) i nogle ordentlig størrelse og det ser ud til at virke.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af ttkthomsen lør 26. okt 2019 19:15, rettet i alt 1 gang.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Hov de er meget blå billederne...


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af charlie saltvand »

:GO :GO :GO :W fedt med morish :y og ja, jeg fik Dan’s hvidbrystede over for et stykke tid siden, den røg ud igen efter 4-5 måneder, det er bare en hidsigprop, jeg gider ikke de ADHD ramte kirurger mere, har prøvet både dén og den lilla.... sataner! :devilish:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af tim_rn »

Ser satme lækkert ud! Et full-shot vil absolut ikke skade nlste gang du fotograferer :)


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Åhhh du smiger :-) de kommer her med og uden låger
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Tykki »

Den kender jeg!


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Lige lidt billeder til senere brug
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Gambi »

Er det hele ved at dø eller hvad som du skriver i bo juletråd ?


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Nej dog ikke, vækst spidser er døde ellers ser det ud til at være i bedring. Mangler forsat svar på icp, men ellers vil jeg FORSØGE at prøver noget nyt, at sætter mig på mine hænder og give det ro :-) (ja ja bevares det er ikke noget jeg selv har fundet på, men når nu alle tre troldmænd siger det samme så tænker jeg at jeg heller må rette ind)


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Gambi »

:y det var os på tiden hehe :-) og god jul forresten :beer:


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Gambi skrev::y det var os på tiden hehe :-) og god jul forresten :beer:
:-) :-) :-)

God jul til dig, skriver mellem jul og nytår og hører om jeg må komme forbi og blive top motiveret


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Gambi »

ttkthomsen skrev:
Gambi skrev::y det var os på tiden hehe :-) og god jul forresten :beer:
:-) :-) :-)

God jul til dig, skriver mellem jul og nytår og hører om jeg må komme forbi og blive top motiveret

Det er en aftale, du skriver bare :-)


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Det er altså underligt, nu er det 3 gang på et år jeg har sådan en fætter i pumpen, og jeg ser dem aldrig
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Icp test her

https://www.triton-lab.de/en/showroom/icp-oes/73381" onclick="window.open(this.href);return false;
Kommentar er velkomne


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af nielsk »

Mangler du ikke bare lidt nitrat ellers måtte det godt være en måling i min balje


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af crazy seahorse »

Det ser da fint ud. Der mangler målingen for hhv Kh og No3. Det er vist ikke med i Tritons test. De skal med for at få det fulde billede. Din Strontium er spot on.
Jeg ville selv tilføre lidt.
Jod skal op af hensyn til farver og vækst. Din er på 4 microgram/L Den anbefalede værdi ligger på 60 microgram/L. Det koster nogle ICP test at få det justeret ind. Små skridt.
P ville jeg også hæve til mindst 10 (jeg går efter 15)
Hvis No3 ikke er målbar, så ville jeg hæve den også. Der behøver i min bog ikke at være så meget, men den skal helst være målbar.

Din mangan og vanadium er helt væk, hvilket ikke er usædvanligt. Tilsætter man ikke dagligt, vil en test som regel vise 0 for begge.
Min viser også 0. Jeg tilsætter det anbefalede efter hver test og alligevel er den i 0 ved næste test. Hvor meget det reelt betyder, er jeg ikke sikker på. Kører pt uden at tilsætte og kan ikke se nogen negative reaktioner.
Molybdæn er lidt i underkanten. Den måtte jeg hæve efter første test og har siden ikke skulle tilføre.

Edit: btw En del af forklaringen på dine hvide/døde spidser på acroerne, KUNNE ligge i de lave værdier for næring og jod. Bare en mulighed. Jeg har før set, at når værdierne hæves til det rigtige niveau og så holdes stabile, så retter det sig op og væksten bliver stabil igen.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Carsten »

ttkthomsen skrev:Det er altså underligt, nu er det 3 gang på et år jeg har sådan en fætter i pumpen, og jeg ser dem aldrig
Sådan et par fætre fandt jeg også i mit akvarie på et tidspunkt. Den længste var 60 cm. den anden ca 40-45 cm.
Jeg havde aldrig set dem i akvariet, ud over at nogle koraller fra tid til anden blev væltet. Skal dog sige, at jeg var klar over at der var et eller andet "udyr" i baljen. da jeg en aften, så noget bevæge sig inden i en søjle, men at det var et udyr, af den størrelse viste jeg ikke noget om .


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af crazy seahorse »

crazy seahorse skrev:Det ser da fint ud. Der mangler målingen for hhv Kh og No3. Det er vist ikke med i Tritons test. De skal med for at få det fulde billede. Din Strontium er spot on.
Jeg ville selv tilføre lidt.
Jod skal op af hensyn til farver og vækst. Din er på 4 microgram/L Den anbefalede værdi ligger på 60 microgram/L. Det koster nogle ICP test at få det justeret ind. Små skridt.
P ville jeg også hæve til mindst 10 (jeg går efter 15)
Hvis No3 ikke er målbar, så ville jeg hæve den også. Der behøver i min bog ikke at være så meget, men den skal helst være målbar.

Din mangan og vanadium er helt væk, hvilket ikke er usædvanligt. Tilsætter man ikke dagligt, vil en test som regel vise 0 for begge.
Min viser også 0. Jeg tilsætter det anbefalede efter hver test og alligevel er den i 0 ved næste test. Hvor meget det reelt betyder, er jeg ikke sikker på. Kører pt uden at tilsætte og kan ikke se nogen negative reaktioner.
Molybdæn er lidt i underkanten. Den måtte jeg hæve efter første test og har siden ikke skulle tilføre.

Edit: btw En del af forklaringen på dine hvide/døde spidser på acroerne, KUNNE ligge i de lave værdier for næring og jod. Bare en mulighed. Jeg har før set, at når værdierne hæves til det rigtige niveau og så holdes stabile, så retter det sig op og væksten bliver stabil igen.
Hvis der mangler næring (P og No3) og korallerne alligevel vokser, så får de ikke det de skal have til væksten og det vil kunne ses på korallerne. De kan få brændte (døde) spidser, porøst skelet osv. Vi ser det samme, hvis mængden af lys ikke harmonerer med næringen. Det er ikke gjort med, at de 3 hellige ligger spot on.
Hvis man har planter i haven og de vokser, men man ikke giver dem noget gødning (typisk en NPK gødning) så bliver de tit lyse. Så snart de får noget at leve af, kommer den grønne farve retur stille og roligt. Derfor er næring vigtig, både i haven - og i vores rev.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

nielsk skrev:Mangler du ikke bare lidt nitrat ellers måtte det godt være en måling i min balje
:beer: jeg syntes nu jeg måler nitrat, red sea siger over 4 ppm :GO


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Carsten skrev:
ttkthomsen skrev:Det er altså underligt, nu er det 3 gang på et år jeg har sådan en fætter i pumpen, og jeg ser dem aldrig
Sådan et par fætre fandt jeg også i mit akvarie på et tidspunkt. Den længste var 60 cm. den anden ca 40-45 cm.
Jeg havde aldrig set dem i akvariet, ud over at nogle koraller fra tid til anden blev væltet. Skal dog sige, at jeg var klar over at der var et eller andet "udyr" i baljen. da jeg en aften, så noget bevæge sig inden i en søjle, men at det var et udyr, af den størrelse viste jeg ikke noget om .
Det er ekstremsport det vi dyrker :W :scream:


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

crazy seahorse skrev:
crazy seahorse skrev:Det ser da fint ud. Der mangler målingen for hhv Kh og No3. Det er vist ikke med i Tritons test. De skal med for at få det fulde billede. Din Strontium er spot on.
Jeg ville selv tilføre lidt.
Jod skal op af hensyn til farver og vækst. Din er på 4 microgram/L Den anbefalede værdi ligger på 60 microgram/L. Det koster nogle ICP test at få det justeret ind. Små skridt.
P ville jeg også hæve til mindst 10 (jeg går efter 15)
Hvis No3 ikke er målbar, så ville jeg hæve den også. Der behøver i min bog ikke at være så meget, men den skal helst være målbar.

Din mangan og vanadium er helt væk, hvilket ikke er usædvanligt. Tilsætter man ikke dagligt, vil en test som regel vise 0 for begge.
Min viser også 0. Jeg tilsætter det anbefalede efter hver test og alligevel er den i 0 ved næste test. Hvor meget det reelt betyder, er jeg ikke sikker på. Kører pt uden at tilsætte og kan ikke se nogen negative reaktioner.
Molybdæn er lidt i underkanten. Den måtte jeg hæve efter første test og har siden ikke skulle tilføre.

Edit: btw En del af forklaringen på dine hvide/døde spidser på acroerne, KUNNE ligge i de lave værdier for næring og jod. Bare en mulighed. Jeg har før set, at når værdierne hæves til det rigtige niveau og så holdes stabile, så retter det sig op og væksten bliver stabil igen.
Hvis der mangler næring (P og No3) og korallerne alligevel vokser, så får de ikke det de skal have til væksten og det vil kunne ses på korallerne. De kan få brændte (døde) spidser, porøst skelet osv. Vi ser det samme, hvis mængden af lys ikke harmonerer med næringen. Det er ikke gjort med, at de 3 hellige ligger spot on.
Hvis man har planter i haven og de vokser, men man ikke giver dem noget gødning (typisk en NPK gødning) så bliver de tit lyse. Så snart de får noget at leve af, kommer den grønne farve retur stille og roligt. Derfor er næring vigtig, både i haven - og i vores rev.
Kære Erik

Tak for din grundighed! Jeg er igang med et svar til dig men nu står konen og skynder på mig, vi skal til julefrokost og jeg kan slet ikke spise mere :beer: . Så jeg for det skrevet færdigt i aften.

Julehilsner her fra


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Kære Erik

Tak for du altid er så grundig, det er meget værdsat. Nu er det forbandet at jeg jo har skiftet en hel del vand siden jeg sendte prøven ind :oops: Og nu vil jeg forsætte de gode takter med at skifte 60 liter vand hver weekend, det svare til lidt under 10 %. Når alt så stritter af sundhed og farver kan det være jeg kan drosle vandskiftene ned. Jeg overvejer lige hvordan jeg skal gribe tilsætningen af nu. Mon jeg bare skal se bort fra vandskifte og tilsætte som icp foreskriver?

Jeg plejer også at bruge ATI men jeg ved ikke hvor jeg skal få fat i det hurtigt her på sjælland, så det blev Triton. Fremadrette vil jeg forsøge mig med de ICP test fra Marinlab som Carsten forhandler, så er det næste altid ved hånden, og så tænker jeg at de også "passer" til de Aquaforrest produkter jeg tilsætter (uden helt at vide om Marinlab er Aquaforrest eller det blot er nogen de samarbejder med). Men jeg kan se på Aquaforrest hjemmeside at de er kommet efter det med mulige tilsætningsstoffer : https://aquaforest.eu/en/product-catego ... orest-lab/" onclick="window.open(this.href);return false;

Vedr. kh som jo også har svinget har jeg nu forsøgt at forhindre flere udsvingninger ved:

jeg har droppet min co2 scrub
jeg har tilføjet proben der måler ph i kalkreaktoren til profiluxen og sat den til at komme med en advarelse, hvis ph i reaktoren stiger på trods af at der tilføres co2 (så vil jeg opdage hvornår flasker løber tør).
Så har jeg stjålet din ide med at sætte et filter imellem udløb fra kalkreaktor og nåleventil således den ikke stopper til og stopper med tilførelse af kh. Og så jeg jo KH directoren som køre, men jeg ville ikke turde sætte den til at styre kalkreaktoren endnu… Jeg skal have skrevet til GHL så jeg får den til at spille ordentligt.
Alle disse tiltag skulle gerne sikre en stabil KH.

Og INDEN jeg skrev det med at sætte sig på hænderne har jeg skiftet lys (SÅ DET TÆLLER IKKE CARSTEN, ESBEN OG MARTIN) over akvariet og sat 3 Ecotech Marine 30W gen 3 pro lamper over. De sidder 10 cm over vandspejlet og kørte på 60% på det der coral+ program de har. Så det kan godt være at, korallerne også er blevet stresset af det i forbindelse med lampe skift. Jeg overvejer lige nu om jeg skal købe en til lampe og vende dem en halv omgang.
Så burde der også være par nok og i den rigtige mængde til at få fine farver.

I forbindelse med indkøring af 3 “store” nye fisk, fodre jeg rigtig meget hvilke medførte at min N03 stak af og min PO4 toppede på 0,075 (17. Nov). Min fragtank var fyldt med lange grønne trådalger. Jeg fik sat reaktor på, fik renset fraktanken for alger og mindsket fodringen og nu er jeg så igen nede på en lav PO4 NO3 ligger forsat over de 4 ppm som redsea kan måle.
Jeg øger langsomt foder mængden igen.

Og ellers ikke lave alt muligt om mere :beer:
Senest rettet af ttkthomsen ons 25. dec 2019 21:24, rettet i alt 2 gange.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

billeder
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Det går altså fremad den her grønne plade koral var blevet helt brun, nu er alle polypper tilbage gule så tænker at grundfarver kommer tilbage meget snart
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 684
Tilmeldt: ons 1. maj 2013 20:41
10
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Gulkan »

Er det ikke helt mærkeligt at kunne se farver igen? :-) Du trode nok du var blevet farveblind :-D


1000 l fra den 6/1-2019
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Gambi »

Gulkan skrev:Er det ikke helt mærkeligt at kunne se farver igen? :-) Du trode nok du var blevet farveblind :-D

ha ha ha :K :K :K :K good one Esben :beer:


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

i To er de sjoveste jeg kender :-)


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Næee se nu her lamperne har sat en aflægger, så nu er der 4 :-)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af ttkthomsen »

Så er der æg igen, jeg syntes klumpen bliver større og større. Kunne være man skulle give det et forsøge på et tidspunkt...

" onclick="window.open(this.href);return false;


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Tykki »

:BA Hvor fanden er idol?


Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"