"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nano reef 80 liter.

Forum for snak om Nano Reefs og alt hvad dertil hører.
Besvar
madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Nano reef 80 liter.

Indlæg af madsjeppe01 »

Hej alle.
Som ny i faget (ferskvandsakvarist igennem 15 år), vil jeg nu gerne prøve et saltvandsakvarie. Jeg har pt et 80 liters akvarie stående, som jeg gerne vil bruge til projektet. Jeg har altid kørt med sump tidligere, men lige med det her setup tænker jeg at lave en indvendig sump. Dog er jeg lidt på bar bund mht hvad jeg skal bruge af udstyr. Jeg ser helst at det bliver så simpelt som muligt, samtidig med at det er nemt at holde. Har jeg brug for en skummer, eller er vandskifte nok? Og hvilket salt er det bedste?
Jeg har to chihiros led skinner til rådighed som lys, og disse burde vel kunne gro det meste.. Det kan de ihvertfald i et ferskvandsakvarie ;) Hertil har jeg nogle hydor powerheads, samt en vawemaker.

Med dette akvarie vil jeg gerne ende ud med at holde nogle simple koraller, som ikke kræver det helt store. De må gerne være hårdføre, da jeg som sagt er totalt grøn, udover det jeg har kunne læse mig frem til. Hertil vil jeg gerne have to klovnfisk.
Akvariet vil ikke blive fyldt op med fisk, da jeg altid bedst har kunne lide et lidt mere tomt akvarie i stedet for et proppet.

Please help me!


Emils Far
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 236
Tilmeldt: tors 21. okt 2010 16:25
13
Postnummer: 9320 Hjallerup
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: NORDJYLLAND

Re: Nano reef 80 liter.

Indlæg af Emils Far »

Lyder som en god måde at starte på, har selv et lille et, uden skummer og det klares med vandskift. Har lavet en lille indvendig sump og fyldt det ene kammer op med siropox som er en slags levende sten


madsjeppe01
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 215
Tilmeldt: fre 17. aug 2018 20:00
5
Postnummer: 4760 Vordingborg
Saltvand siden?: 2009

Re: Nano reef 80 liter.

Indlæg af madsjeppe01 »

Er det rigtigt at man kan springe en del af opstartsfasen over, ved at bruge levende sand samt levende sten, også tilføje bakterier? Dette fænomen er jeg stødt på over flere omgange imens jeg har læst om opstart og algefaser?


Besvar

Tilbage til "Nano Reefs"