"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

ny cirkulationspumpe

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
NielsChr
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 162
Tilmeldt: søn 13. maj 2018 17:19
5
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2018

ny cirkulationspumpe

Indlæg af NielsChr »

hej jeg købte for lidt over i år siden en jebrao dc 2000 pumpe samt wifi controller hos fish street.
pumpen er nu gået i udu og vil ikke køre stabilt.
den er renset og afkalket uden at det har gjort den stabil - den vil typisk ikke starte efter feed.

da jeg både har den originale controller samt wifi controlleren og de begge opføre sig ens vil jeg mene at controlleren ikke fejler noget - jeg har været super glad for wifi controlleren som giver mulighed for schedulering af flow i løbet af døgnet og specielt mulighed for automatisk stop mens foder maskinen fodre samt nedsat hastighed om natten.

jeg vil derfor gerne finde en ny pumpe som kan bruge samme wifi controller - umidelbart er mit bud at den lave pwm på de 24 volt som pumpen køre på.

jeg tænker derfor at en hvilken somhelst pumpe på 24 volt dc kan bruges - forudsat at størrelsen er ca den samme (20 watt)

er der. nogen som har et bud på hvilken pumpe jeg bør se på (dc 2000 er ud af billedet men der findes også dca 2000 pumper) andre mærker som er bedre ?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: ny cirkulationspumpe

Indlæg af Carsten »

Så køb da samme pumpe hos en dansk forhandler. Lidt dyrere, men med markant bedre garanti


NielsChr
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 162
Tilmeldt: søn 13. maj 2018 17:19
5
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2018

Re: ny cirkulationspumpe

Indlæg af NielsChr »

ja det var også tanken, men er lid lunken med dc 2000....den nuværende holdt ikke længe.
de har også nogle dca,dcp og dcs - en jungle....og kan de alle bruges med min wifi controlleren og/eller hvilke er gode/bedst.
jeg vil tro at dc 2000 er den ældste model og dca er kommet efter følgende...


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: ny cirkulationspumpe

Indlæg af Carsten »

Nu kender jeg ikke til den wifi controller, men det må da kunne undersøges om den er specifik til den pumpe eller generel til en hel stribe - hvad jeg tror den er.
Har du et link til den wifi controller?


Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"