"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Fishstreet import afgift

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
soulflame
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 554
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 13:15
11
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2013

Fishstreet import afgift

Indlæg af soulflame »

Hej
Har bestilt lidt varer fra fishstreet og valgte at få det leveret via Belgien altså uden told osv.
Jeg bliver så kontaktet af Postnord som mener jeg skal betale 192 kr for told osv.
Skriver til fishstreet om hvad det er sket og han siger at efter 1 marts 2019 er det normalt at skulle betale som han skrev et lille handlingfee.
Nogen som har været ude for det?


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af PoulD »

Lad varen gå retur :-)
Er det en Coral Box vare du har bestilt?


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
soulflame
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 554
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 13:15
11
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2013

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af soulflame »

Det er reservedel til coralbox skummer, loc-line og et varmelegeme.
Har nu fundet ud af at det IKKE er sendt fra Belgien men fra en Engelsk ø (Jersey) som ikke er omfattet af EU regler... Fedt når man netop bestilte med levering fra Belgien, og de ikke overholder det... :-(


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af Carsten »

Jeg oplevede noget i samme stil. Svarede ikke postnord, men skrev til Fishstreet. Dagen efter så kom pakken alligevel uden afgift.
Fik aldrig et svar fra Fishstreet.

Men må så også sige, at jeg har fået pakker derfra, via Holland mener jeg uden problemmer.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af PoulD »

Kan se de på de fleste coral box varer skriver:
2019-06-14_9-10-43.jpg
så der er måske et eller andet 'fishy' der.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af nbd »

Postnord er måske også lidt emsige. Min kone modtog for to måneder siden en besked fra Postnord om, at hun skulle betale told og ekspeditionsgebyr på en Amazonpakke fra England. Begrundelsen var, at Storbritanien udtræder af EU. Det er de mig bekendt endnu ikke. Tolden kan vi godt få refunderet, men ikke ekspeditionsgebyret på 160 kr. Jeg ved godt, at Postnord kører med hamrende underskud, det er bare ikke etisk at skaffe indtægt på dén måde...


soulflame
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 554
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 13:15
11
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2013

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af soulflame »

Har skrevet til dem nu at jeg undre mig at jeg bestilte med levering fra Belgien men det er sendt fra Jersey, så må vi se hvad de svarer..


soulflame
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 554
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 13:15
11
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2013

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af soulflame »

Ja vil da også sige det er sgu træls at skulle betale 160 kr i håndtering af det og så 32 kr i told...


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af PoulD »

Selvom Jersey ikke er med i EU har de en aftale med EU om told, så der skal ikke betales told af varer fra jersey, kun moms.
I øvrigt, selv om varen så kom fra Kina eller USA skal der ikke betales told hvis værdien <= 1.150 kr.
Det er bare at lade være med at betale, så går varen retur (og afsender får en ekstra regning).
En god ting ved et no-deal brexit er da , at en ret stor del af net handlen formentlig kommer tilbage til danske butikker igen.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af Carsten »

PoulD skrev:En god ting ved et no-deal brexit er da , at en ret stor del af net handlen formentlig kommer tilbage til danske butikker igen.

Mon ikke den bare flytter til andre lande?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af Carsten »

PoulD skrev:Kan se de på de fleste coral box varer skriver:
2019-06-14_9-10-43.jpg
så der er måske et eller andet 'fishy' der.

Det kunne også være at Coral box, har en aftale med en grossist/butik om at deres varer kun sælges gennem dem, i de pågældende lande.


soulflame
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 554
Tilmeldt: fre 28. dec 2012 13:15
11
Postnummer: 5492 Vissenbjerg
Saltvand siden?: 2013

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af soulflame »

Har skrevet med fishstreet nu frem og tilbage..
Han bliver ved med at påstå at det er et shipping fee som Postnord forlanger om det så er told eller ikke, dvs et skjult fragt omkostning.. dette er blevet vedtaget 01-05 2019?!
Har prøvet at fortælle ham at det jo ikke er tilfældet men at hvis de havde sendt via Belgien (som jeg havde bestilt) var der ikke kommet dette på.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af Carsten »

soulflame skrev:Har skrevet med fishstreet nu frem og tilbage..
Han bliver ved med at påstå at det er et shipping fee som Postnord forlanger om det så er told eller ikke, dvs et skjult fragt omkostning.. dette er blevet vedtaget 01-05 2019?!
Har prøvet at fortælle ham at det jo ikke er tilfældet men at hvis de havde sendt via Belgien (som jeg havde bestilt) var der ikke kommet dette på.

Så lad pakken gå tilbage.


læste for noget tid siden, dengang at pesten begyndte at opkræve moms og porto af små pakker i Sverige og Norge.
At det ikke var noget ministeren ville gøre noget ved, da det alligevel forsvandt, mener det var med udgangen af 2020.
Hvad der så sker der, ved jeg lige som alle andre intet om. Men et er at portofriheden fra Kina forsvinder, men at posten så også skulle
begynde at opkræve et gebyr, vil da fuldstændigt tage livet af salget.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af PoulD »

Carsten skrev:
PoulD skrev:En god ting ved et no-deal brexit er da , at en ret stor del af net handlen formentlig kommer tilbage til danske butikker igen.

Mon ikke den bare flytter til andre lande?
Det tror jeg ikke. Når hele EU følger efter Sverige og Norge og helt afskaffer bagatelgrænsen (80 kr. i DK) så er der ingen smuthuller ind i EU mere, og så kommer du til at betale postnord gebyr på 160 kr. + moms oven i prisen på vare til 8 kr. fra Kina. DK modtager hver eneste dag 40.000 pakkker fra kina og der slipper vildt mange varer, også til flere tusinde kr. igennem, uden at betale moms. Det kan ingen danske butikker konkurrere imod. Det kan kun gå for langsomt med at få stoppet den handel. Desværre kan DK ikke gøre noget alene, da varerne jo ofte går via et andet EU land.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af Carsten »

Det kan vel meget let være sådan at, pakkerne sendes fra et EU land, og at de har et fysisk lager i EU.

Det behøver jo heller ikke være at alle andre postvæsner er lige så grådige som post nord.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af PoulD »

Carsten skrev:Det kan vel meget let være sådan at, pakkerne sendes fra et EU land, og at de har et fysisk lager i EU.

Det behøver jo heller ikke være at alle andre postvæsner er lige så grådige som post nord.
Det er lige præcis det der er problemet (nu). Ikke mindst fordi nogle lande har en langt højere bagatelgrænse end de 80 kr. vi har i DK. Men snart lukker EU da heldigvis det smuthul. I fremtiden kan der ikke sælges en vare fra Kina i EU uden, at der bliver betalt moms, uanset om varen kun koster 1 kr. og uanset hvor og hvordan varen kommer ind i EU.

Man kan selvfølgelig diskutere om 160 kr. er for meget, men jeg tror nu ikke det kan gøres ret meget billigere. De har trods alt en hel del papirarbejde, de skal informere told & skat, de skal finde ud af værdien af pakken (en udfordring der ikke bliver mindre af at nogle kinesiske firmaer med glæde medsender en faktura på et lavere beløb end der betales for varen), de skal udregne momsen, have udfordring med at opkræve pengene hos dig o.s.v. Arbejdet er præcis det samme uanset om der er tale om 20 øre i moms eller 16.000 kr. Derudover får de vist ikke mange 2 ører for at bringe pakken ud til dig.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Fishstreet import afgift

Indlæg af Carsten »

PoulD skrev:
Carsten skrev:Det kan vel meget let være sådan at, pakkerne sendes fra et EU land, og at de har et fysisk lager i EU.

Det behøver jo heller ikke være at alle andre postvæsner er lige så grådige som post nord.
Det er lige præcis det der er problemet (nu). Ikke mindst fordi nogle lande har en langt højere bagatelgrænse end de 80 kr. vi har i DK. Men snart lukker EU da heldigvis det smuthul. I fremtiden kan der ikke sælges en vare fra Kina i EU uden, at der bliver betalt moms, uanset om varen kun koster 1 kr. og uanset hvor og hvordan varen kommer ind i EU.

Man kan selvfølgelig diskutere om 160 kr. er for meget, men jeg tror nu ikke det kan gøres ret meget billigere. De har trods alt en hel del papirarbejde, de skal informere told & skat, de skal finde ud af værdien af pakken (en udfordring der ikke bliver mindre af at nogle kinesiske firmaer med glæde medsender en faktura på et lavere beløb end der betales for varen), de skal udregne momsen, have udfordring med at opkræve pengene hos dig o.s.v. Arbejdet er præcis det samme uanset om der er tale om 20 øre i moms eller 16.000 kr. Derudover får de vist ikke mange 2 ører for at bringe pakken ud til dig.

Og det vil blive markant dyrere og langt mere besværligt for forbrugeren.

160 kroner ER for meget. 25% af beløbet ville være langt mere spiseligt for de fleste.

Men der er så også nogle helt andre ting som undrer mig meget, og det har så ikke noget med import fra Kina eller andre oversøiske lande at gøre.
Et helt konkret eksempel. Jeg købte en mine rundsav i Tyskland, ingen problemer med det. Problemet opstod dajeg skulle skifte klingen. Den bolt som holdt den på plads var på en eller anden måde blevet beskadiget, så jeg skulle have fat i en anden.
På Makitas hjemmeside finder jeg bolten. Den kan købes direkte hos dem. Kostede ca € 1,00 plus lidt porto. Men når man bor i Danmark, henvises man til deres danske afdeling, som ikke handler med private. De henviste til en forhandler som ikke var interesseret (lod det til) da jeg ikke var moms registeret. Hvad gør man så????

Jeg fik klaret problemet med Ole's hjælp.


Det er sgu lidt uhyggeligt!!

Efter at have skrevet indlægget, hopper jeg ind på Ebay, og pludseligt vælter det op med "tilbud" på Makita værktøj.


Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"