"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

ReefBot

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

ReefBot

Indlæg af Engelquist »

Hvad siger erfaringerne med dette produkt?
http://www.oceanreef.dk/shop/199-nyhede ... ng-device/" onclick="window.open(this.href);return false;


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: ReefBot

Indlæg af Flovesen »

Har ikke selv erfaringer, men læste i en gruppe på fb om en der havde købt den, hun er vældig tilfreds med den, hun har haft den et par mdr. men er glad for at man kan overvåge akvariet på afstand, den støjer lidt, så laver målinger om natten, skulle være ret nøjagtig sammenlignet med alm. test, har ikke sat mig yderligere ind i den Bo, den er for dyr i øjeblikket, men sikkert et lækkert stykke legetøj :)


Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Re: ReefBot

Indlæg af JJ »

Jeg synes det er et fint stykke legetøj så man ikke glemmer at måle selv.

Meeeen..... Er den ikke lidt outdated? Den kan jo ikke regulere som de nye målere kan? Kun måle.

Jeg tænker måling og regulering er fremtiden.


576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 962
Tilmeldt: man 20. aug 2007 16:22
16
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Re: ReefBot

Indlæg af MMartin »

Min tanke er at vente med at købe de der måleenheder..... Om et par år er der helt sikkert kommet noget bedre og billegere på markedet :)


Brugeravatar
exzos
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1717
Tilmeldt: fre 15. jun 2007 14:18
16
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2007

Re: ReefBot

Indlæg af exzos »

JJ skrev:Jeg synes det er et fint stykke legetøj så man ikke glemmer at måle selv.

Meeeen..... Er den ikke lidt outdated? Den kan jo ikke regulere som de nye målere kan? Kun måle.

Jeg tænker måling og regulering er fremtiden.
Forskellen fra de andre er så at den kan måle andet end ca, kh og mg.


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: ReefBot

Indlæg af PoulD »

MMartin skrev:Min tanke er at vente med at købe de der måleenheder..... Om et par år er der helt sikkert kommet noget bedre og billegere på markedet :)
Jeg har lidt samme holdning - ikke mindst fordi jeg ikke tror man sparer så meget som et minut på den lange bane - men den holdning bør man måske holde for sig selv. Vi bør nok i stedet opfordre alle og enhver til at købe mindst 1, helst 2, for hvis alle agerer på samme måde som du og jeg kommer der jo ikke noget salg, og uden en pæn stor afsætning vil producenterne nok ikke ofre de helt store summer på yderligere produktudvikling. Ligeledes vil det i så fald nok være tvivlsomt om de nogensinde falder i pris :wink: .


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Re: ReefBot

Indlæg af JJ »

PoulD skrev:
MMartin skrev:Min tanke er at vente med at købe de der måleenheder..... Om et par år er der helt sikkert kommet noget bedre og billegere på markedet :)
Jeg har lidt samme holdning - ikke mindst fordi jeg ikke tror man sparer så meget som et minut på den lange bane - men den holdning bør man måske holde for sig selv. Vi bør nok i stedet opfordre alle og enhver til at købe mindst 1, helst 2, for hvis alle agerer på samme måde som du og jeg kommer der jo ikke noget salg, og uden en pæn stor afsætning vil producenterne nok ikke ofre de helt store summer på yderligere produktudvikling. Ligeledes vil det i så fald nok være tvivlsomt om de nogensinde falder i pris :wink: .
Ah Poul. Nu behøver alt ikke være politisk korrekt. Det er jo ikke en valgkamp det her :-)

Jeg synes det er vigtigt man stiller sig lidt kritisk til udstyr i denne prisklasse men kommer med noget konstruktivt. Den her reefbot kunne de måske netop bygge videre på så den også kunne regulere fx.

At forbrugerne kommer med noget konstruktivt kritik og flere producenter kommer med noget lignende og bedre er jo kun sundt for dem som køber det. Det gør kun produkterne bedre!

Jeg synes også man skal vente lidt. Der er kun en håndfuld på markedet pt. Jeg er sikker på det kommer løbende de næste år. Det her er kun begyndelsen.


576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: ReefBot

Indlæg af PoulD »

Jeg tvivler lidt på du vil se netop denne tester med regulering. Testeren aner jo som udgangspunkt ikke om forbruget i en tilfældig balje er få mL eller flere liter. Hvis en regulator skal regulere med bare rimelig nøjagtighed, tror jeg det kræver regelmæssige målinger med helt præcise og relativt korte intervaller (til brug for kontinuerlige integral- og differential beregninger).

Testeren måler vha. af ganske almindelige test kit fra f.eks. Red Sea. En ting er, at den bliver mere kostbar i anskaffelse end den allerede er, hvis den også skal regulere, men driftsomkostningerne til testsæt vil formentlig løbe helt løbsk.

@Flovesen: Eftersom den måler med ganske almindelige standard test kit, siger det næsten sig selv, at den umuligt kan være mere nøjagtig end de pågældende test kit.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Re: ReefBot

Indlæg af JJ »

PoulD skrev:Jeg tvivler lidt på du vil se netop denne tester med regulering. Testeren aner jo som udgangspunkt ikke om forbruget i en tilfældig balje er få mL eller flere liter. Hvis en regulator skal regulere med bare rimelig nøjagtighed, tror jeg det kræver regelmæssige målinger med helt præcise og relativt korte intervaller (til brug for kontinuerlige integral- og differential beregninger).

Testeren måler vha. af ganske almindelige test kit fra f.eks. Red Sea. En ting er, at den bliver mere kostbar i anskaffelse end den allerede er, hvis den også skal regulere, men driftsomkostningerne til testsæt vil formentlig løbe helt løbsk.

@Flovesen: Eftersom den måler med ganske almindelige standard test kit, siger det næsten sig selv, at den umuligt kan være mere nøjagtig end de pågældende test kit.

Det er jo lige præcis derfor det er fedt at der er flere om budet så de kan lave det lækreste stykke udstyr til os forbrugere.


576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: ReefBot

Indlæg af Kasper j. »

GHL er ved at lave en der kan det samme og den kan kobles til en profilux eller til en doser 2 og så kan man måle det meste og samtidig dossere efter behov. Der står mere om det på GHL's forum.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: ReefBot

Indlæg af ttkthomsen »

PoulD skrev:Jeg tvivler lidt på du vil se netop denne tester med regulering. Testeren aner jo som udgangspunkt ikke om forbruget i en tilfældig balje er få mL eller flere liter. Hvis en regulator skal regulere med bare rimelig nøjagtighed, tror jeg det kræver regelmæssige målinger med helt præcise og relativt korte intervaller (til brug for kontinuerlige integral- og differential beregninger).

Testeren måler vha. af ganske almindelige test kit fra f.eks. Red Sea. En ting er, at den bliver mere kostbar i anskaffelse end den allerede er, hvis den også skal regulere, men driftsomkostningerne til testsæt vil formentlig løbe helt løbsk.

@Flovesen: Eftersom den måler med ganske almindelige standard test kit, siger det næsten sig selv, at den umuligt kan være mere nøjagtig end de pågældende test kit.
Jeg troede det bøvlet var at lave maskinen der måler korrekt nok. Det at få noget til at dosseret til en given mængde/værdi må da “forholdsvis” vel bare være noget software programmering som 1 milliard kinesere kan finde ud af ( ja ja bare fordi jeg ikke har forstand på programmering så kan jeg jo godt mene det er det nemmeste i verden, når alt kommet til alt er det jo bare 1 & 0 :-))


Brugeravatar
Flovesen
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
Indlæg: 81
Tilmeldt: fre 11. jan 2019 09:58
5
Postnummer: 7500 Holstebro
Saltvand siden?: 2004

Re: ReefBot

Indlæg af Flovesen »

PoulD skrev:Jeg tvivler lidt på du vil se netop denne tester med regulering. Testeren aner jo som udgangspunkt ikke om forbruget i en tilfældig balje er få mL eller flere liter. Hvis en regulator skal regulere med bare rimelig nøjagtighed, tror jeg det kræver regelmæssige målinger med helt præcise og relativt korte intervaller (til brug for kontinuerlige integral- og differential beregninger).

Testeren måler vha. af ganske almindelige test kit fra f.eks. Red Sea. En ting er, at den bliver mere kostbar i anskaffelse end den allerede er, hvis den også skal regulere, men driftsomkostningerne til testsæt vil formentlig løbe helt løbsk.

@Flovesen: Eftersom den måler med ganske almindelige standard test kit, siger det næsten sig selv, at den umuligt kan være mere nøjagtig end de pågældende test kit.
Du har selvfølgelig ret Poul, må indrømme jeg ikke har andet end skimmet nogle indlæg og debat i en fb tråd, har ikke interesseret mig synderligt for det da prisen dukkede op :(


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: ReefBot

Indlæg af PoulD »

@Tonning: Du har da helt ret i, at regulerings / doseringsdelen er nem nok at lave . . . hvis man har tilstrækkeligt med pålidelige målinger at regne på. Maskinen aner jo intet som helst om hvornår du pludselig øger fra 2 til 40 stenkoraller. Den må tage som udgangspunkt, at der kan ske drastiske ændringer i systemet hele tiden, så hvis den også skal styre doseringen er den nødt til at måle ret hyppigt og med helt præcise intervaller.
Maskinen har jo intet som helst andet at forholde sig til end sine målinger og den vil derfor aldrig kunne opdage hvis en måling af en eller anden grund er vildt langt ude i hampen. Hvis man skal minimere risikoen for at maskinen en skønne dag doserer 2 liter KH+ for meget pga. en fejlmåling, er det måske heller ikke engang nok med 2 målinger til en beregning af, hvor meget forbruget har været på en time.
Udfordringen er så, at den bruger standard testkit, hvilket giver lidt høje driftsomkostninger hvis den skal måle f.eks. bare 4 gange i døgnet.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: ReefBot

Indlæg af ttkthomsen »

Nogen på Sjælland gerne omkring Midtsjælland der har investeret i kh director der gad vise den frem for en novice?


huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
13
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: ReefBot

Indlæg af huttelihut »

Overvejer seriøst at købe denne. Er der nogen som har fået erfaringer med den?

Med den rette kombination er det muligt at teste Ca, Kh, NO3 og PO4 kontinuerligt.

Det kræver dog efter hvad jeg er oplyst at man får sit Ca testsæt fra API.
nogen som ved hvor det kan købes i EU?


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: ReefBot

Indlæg af ttkthomsen »

[quote="huttelihut"]Overvejer seriøst at købe denne. Er der nogen som har fået erfaringer med den?

Med den rette kombination er det muligt at teste Ca, Kh, NO3 og PO4 kontinuerligt.

Det kræver dog efter hvad jeg er oplyst at man får sit Ca testsæt fra API.
nogen som ved hvor det kan købes i EU?[/

Har skrevet samme med en på fb der havde købt den og var vældig tilfreds. Forhandler oceanreef ikke de test når de nu sælger maskinen?


huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
13
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: ReefBot

Indlæg af huttelihut »

Jeg tror det er mig som du skrev med på FB. Jeg købte en Reefbot for en måneds tid siden og den fungerer upåklageligt. Oceanreef har bestilt API testsættet hjem til mig gennem Dejong. Jeg mangler dog stadig at modtage det selvom det er 3 uger siden jeg bestilte det, og mine mail bliver ikke besvaret...

Den måler utroligt præcist og det er fantastisk at sidde på arbejdet og lige få den til at lave en måling.

Jeg skifter NO3 ud med Mg, så kombibationen bliver Ca, Mg, Kh & PO4

Reefkinetics som fremstiller den arbejder pt. på en doseringsmaskine som kan bruges sammen med Reefbot. Den vil så automatisk dosere på baggrund af målingerne. De har skrevet til mig at den kommer inden udgangen af året


Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: ReefBot

Indlæg af Engelquist »

huttelihut skrev:Jeg tror det er mig som du skrev med på FB. Jeg købte en Reefbot for en måneds tid siden og den fungerer upåklageligt. Oceanreef har bestilt API testsættet hjem til mig gennem Dejong. Jeg mangler dog stadig at modtage det selvom det er 3 uger siden jeg bestilte det, og mine mail bliver ikke besvaret...

Den måler utroligt præcist og det er fantastisk at sidde på arbejdet og lige få den til at lave en måling.

Jeg skifter NO3 ud med Mg, så kombibationen bliver Ca, Mg, Kh & PO4

Reefkinetics som fremstiller den arbejder pt. på en doseringsmaskine som kan bruges sammen med Reefbot. Den vil så automatisk dosere på baggrund af målingerne. De har skrevet til mig at den kommer inden udgangen af året
Det lyder godtnok lovende!
Det bliver spændende med den dosseringsmaskine der kommer senere på året


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: ReefBot

Indlæg af ttkthomsen »

huttelihut skrev:Jeg tror det er mig som du skrev med på FB. Jeg købte en Reefbot for en måneds tid siden og den fungerer upåklageligt. Oceanreef har bestilt API testsættet hjem til mig gennem Dejong. Jeg mangler dog stadig at modtage det selvom det er 3 uger siden jeg bestilte det, og mine mail bliver ikke besvaret...

Den måler utroligt præcist og det er fantastisk at sidde på arbejdet og lige få den til at lave en måling.

Jeg skifter NO3 ud med Mg, så kombibationen bliver Ca, Mg, Kh & PO4

Reefkinetics som fremstiller den arbejder pt. på en doseringsmaskine som kan bruges sammen med Reefbot. Den vil så automatisk dosere på baggrund af målingerne. De har skrevet til mig at den kommer inden udgangen af året
Når der var du :-) det var bare fordi jeg syntes du hed noget andet på fb.

Hvor bestiller du test kit ? De skal jo være i væske form?


huttelihut
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 410
Tilmeldt: tirs 20. apr 2010 18:27
13
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2005

Re: ReefBot

Indlæg af huttelihut »

Man kan se på Reefkinetics hjemmeside hvilke testsæt som kun anvender væsker.

De hjælper også gerne med at finde den rette kombination ud fra dine præferencer.

Men jeg har været nødt til at købe testsættene fra forskellige forhandlere


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: ReefBot

Indlæg af Carsten »

huttelihut skrev:Jeg tror det er mig som du skrev med på FB. Jeg købte en Reefbot for en måneds tid siden og den fungerer upåklageligt. Oceanreef har bestilt API testsættet hjem til mig gennem Dejong. Jeg mangler dog stadig at modtage det selvom det er 3 uger siden jeg bestilte det, og mine mail bliver ikke besvaret...

Den måler utroligt præcist og det er fantastisk at sidde på arbejdet og lige få den til at lave en måling.

Jeg skifter NO3 ud med Mg, så kombibationen bliver Ca, Mg, Kh & PO4

Reefkinetics som fremstiller den arbejder pt. på en doseringsmaskine som kan bruges sammen med Reefbot. Den vil så automatisk dosere på baggrund af målingerne. De har skrevet til mig at den kommer inden udgangen af året
Du kan få sættene på Ebay.co.uk. Der er en dyr porto på, og af en eller anden grund kan man kun bestille en af gangen. Men mon ikke en besked til sælger kan fixe det?


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: ReefBot

Indlæg af Anders månsson »

Jeg har købt huttelihut reefbot, da han desværre lukker ned for sit akvarie...

Er der nogen der også kører med reefbot og hvad er jeres erffaringer?

Jeg er et teknik analfabet, så måske er sådan en maskine en bid mere end jeg kan klare 😁
Vedhæftede filer
IMG_20230330_085902.jpg
IMG_20230330_085819.jpg


Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"