"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvad mangler vores forum?

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Holmeren
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 123
Tilmeldt: man 4. apr 2016 17:30
7
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: København Ø
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Holmeren »

Perfekt, den kendte jeg slet ikke til trods for jeg efterhånden har søgt lidt herinde :)


Trigon350 - RedSea Reefer170
http://Www.Cnv-smeden.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af crazy seahorse »

Hougaard skrev:Hej Erik,

Bliver lidt provokeret af dit indlæg, så tillad mig at provokere lidt tilbage?
Det er fint med mig, ingen problemer i det. Jeg havde sådan set også forventet en reaktion.
Jeg har gået og tænkt over at skrive igen i tråden i et stykke tid. Grunden til at jeg har lurepasset lidt var - ja der var faktisk to grunde til det.
1: Jeg ville ikke selv være i stand til at påtage mig nogle opgaver af "behind the lines" art. Det har jeg simpelthen ikke tiden til, det må jeg bare erkende. Med egen virksomhed og et stort nyt system der kræver en del tid, så vil det blive noget biks. Så derfor har jeg gået lidt som katten om den varme grød.
2: Ret tidligt i tråden fik jeg den tanke, at du måske egentlig syntes at det gik ok. At du, firkantet sagt, var tilfreds med tingenes tilstand. Det er du jo i din gode ret til og så er der jo ingen grund til, at vi andre bekymrer os mere om det.
Når jeg så skriver alligevel, er det fordi jeg mener der burde ske noget. "Hvis ikke vi ændrer kurs, ender vi der hvor vi er på vej hen". Gammelt kinesisk ordsprog.
Hougaard skrev:
Hvad har du gjort for forummet siden tråden startede?
Det synes jeg måske ikke er en helt rimelig kritik. Jeg har da lavet en del artikler og længere indlæg - også siden tråden blev startet.
Hougaard skrev:
Jeg kan sige, at jeg arbejder videre med teknikken, noget er synligt, noget er ikke så synligt.
Det lyder godt. Det tog jeg netop forbehold for i mit indlæg, ved at jeg skrev "Nu kan der ske meget på "de indre linjer" som vi som almindelige brugere ikke ved noget om, så derfor skal mit indlæg tages med det forbehold."
Hougaard skrev:
Jeg kan også sige, at jeg har modtaget præcist 0 beskeder i min indbakke fra folk der vil hjælpe. Det er frivilligheden der driver dette forum, vi har ikke ansatte til at gøre alt muligt.
Det har jeg fuld forståelse for, men der skal måske en mere direkte facon til. At admin og moderatorer finder emner og så retter en direkte henvendelse til dem det vedrører.
Tilbage i 2013 var vi nogle stykker, der fik en sådan henvendelse fra en moderator. Vi blev spurgt, om ikke vi ville skrive nogle artikler/længere tråde om valgfrie emner. Vi skulle bare synkronisere indsatsen, så vi ikke skrev om det samme. Vi var så vidt jeg husker i hvert fald to, der lavede nogle artikler/indlæg. Jeg har lavet en 8 - 10 stk. siden.
Så en direkte henvendelse vil måske virke stimulerende på engagementet. Vi gjorde det i hvert fald, der tilbage i ´13.

Ét tiltag der kunne hjælpe på folks lyst til at sige ja til at skrive er, at admin/mods er mere obs på at få "ophøjet" de indlæg med en sticker. Altså fastgjort dem i toppen af indeks.
Det tager meget lang tid at lave sådan en artikel/indlæg. Der skal indhentes informationer, dokumentation og findes billeder frem (en tråd uden billeder læses kun af nørderne).
Jeg har brugt mellem 14 dage til én måned på hver artikel og driller det, så længere tid.
Når man har brugt så lang tid på det, så er det rart at arbejdet ikke drukner mellem indlæg om "Blanding af Balling" og "jagt på snegle" (ikke at de ikke er relevante, bare eks).
Hvis artiklen har den fornødne kvalitet (alt skal jo ikke "ophøjes" ukritisk) - kriterierne kunne være relevans, det skrevne ord, eller aktualitet, lige meget hvad. Så ville de stickers kunne fungerer som et opslagsværk med artikler/tråde om alle mulige emner.


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Engelquist »

Holmeren skrev:Perfekt, den kendte jeg slet ikke til trods for jeg efterhånden har søgt lidt herinde :)
Tråde/artikler vi ikke ønsker forsvinder i mængden, er gemt øverst i de relevante forums, som "Sticky" øverste på siden...


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

Engelquist skrev:Lige præcis Erik har nok bidraget mere end de fleste, med lange indlæg og artikler der virkelig går i dybden (også en håndfuld lange indlæg efter tråden her startede), hvilket er medvirkende til at hæve forummet over sociale medier...
Men overordnet set har du ret: vil skal ALLESAMMEN bidrage, hvis vi vil have et mere aktivt forum...
Sorry Erik, er godt klar at du faktisk har gjort noget, det var blot mængden af forslag om at gøre alt muligt kombineret med meget få, "jeg vil gerne hjælpe" der lige udløste et megt dybt suk, men så tog jeg en :beer:


Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
Indlæg: 5957
Tilmeldt: søn 13. mar 2005 22:34
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Hougaard »

Holmeren skrev:1: At skifte til det nye layout som vist først i tråden, er både godt og skidt.. Jeg er faktisk ret vild med fullwidth tema vi har nu :) Når det så er sagt, kan det nye layout være mere overskueligt og lettere at bruge :) Det kunne eventuelt bygges på et andet domæne hvor vi brugere kan komme med inputs mens det bliver lavet, sådan så dette her ikke bliver pillet ned :)

2: Der mangler en "slet egne tråde" knap. Ikke som at alle skal slettes, men mange salgstråde bliver omdøbt og det fylder boardet ret meget op :) Jeg ved dog samtidig det vidst ikke er helt så let da det vil fucke op i nogle ting (har selv rodet lidt med forum-sider)

3: 100% en "Månedens- og Årets Akvarie" eventuelt med nogle præmier fra nogle af forhandlerne, hvis de kan lokkes til det ?

4: Galleri funktion i en tråd. Dvs du kan lægge en række billeder op, lettere end her, og så måske skrive en kort tekst under hvert billede :) Det hele skulle ligge som thumbnails og forstørres til oprindeligt ved klik, ligesom man kan med HTML koder nu, det skulle bare ligge som standard i uploadfunktionen :)

5: Chat funktion (Den så jeg blive nævnt) så du direkte kan skrive til de personer du vil have fat i :) Jeg behøver ikke kunne se om de er læst, om de er igang med at svare osv osv, men en funktion hvor den popper op med der er kommet en ny besked og evt hvem afsender er, ville være fint

6: Måske en stickythread hvor brugere herinde (her henvender jeg mig til dem der virkelig har styr på tingene) smider billeder op af de forskellige typer alger og kommer med en række måder til bekæmpelse. Det kræver lidt arbejde fra de forskellige, men hvis det skal gøres attraktivt skal der også være noget at komme efter :)
1. Er også selv rimelig tilfreds med det nuværende layout, ja vi har haft det i nogle år, men syntes stadig det er sobert.

2. Tråde slettes automatisk i salg/køb områderne efter en vis inaktivitet. Det at folk skriver "SLETTES" i tråden har ingen effekt, trådene slettet allerede automatisk.

3. Bestemt. Og hermed en OFFICIEL opfordring til at hvis der er nogen som har lyst til at skrive det skal de blot henvende sig til mig eller Marco.

4. Den er sværere, billeder har desværre ikke en "struktur" inde bagved som gør den slags nemt.

5. Vi havde engang en chatfunktion, den var ret dårlig og blev ikke brugt meget. Jeg har kik på en mulig kandidat, men har svært ved at finde ud af om der reelt er et behov, vil det faktisk blive brugt?


Brugeravatar
Chrissy62
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1383
Tilmeldt: man 30. aug 2010 12:50
13
Postnummer: 4780 Stege
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Stege

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Chrissy62 »

Jeg savner de gode gamle dage, hvor vi tog på besøg hos hinanden :)

Der var altid nogen, der arrangerede en akvariedag i deres hjem, og vi mødte talstærkt op. Det var herigennem, at interessen for alvor blomstrede for mig. Vi lærte mange at kende på en dybere måde, end her på forummet, og vi fik venskaber, der stadig holder.

Vi lærte meget mere om akvarier og fisk, end vi kan læse os til, ved at tale med erfarne folk F2F.

Vi byttede frags og meget mere.

Det skabte liv her på forum, når vi annoncerede en ny akvariedag hos en eller anden. Det gav en bedre stemning. Når vi efterfølgende kommenterede på hinandens indlæg, var det ud fra et større og bredere kendskab til hinanden, som man ikke kan få ved kun at skrive på forum.

Jeg kan kun opfordre folk til at lave akvariedage igen, da det samler og integrerer os på flere plan, og jeg tænker, det vil få en positiv afsmitning på vores forum.


Mvh
Christina Frisdahl Faurbye

Møn Rev: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=44299&p=434032#p434032
Månedens akvarie september 2013: viewtopic.php?f=138&t=62205
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af ole kekkonen »

god ide!
jeg vil godt holde åbent hus til det SF møde,men det kan først blive blive engang til sensommer i forlængelse med en gadefest her hvor vi bor.så kan vi rigtig hygge oss alle sammen med mad,vin og musik!:)


Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af joekill »

Hougaard skrev:
joekill skrev:
Hougaard skrev:Korrekt, det er en Apple spidsfindighed ... Kan være jeg har en løsning...
Det ser stadig ud til der er problemer med billederne!
Det er synd for forummet... :-)
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=88925" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har fundet løsningen på det problem, men har lige haft en travl arbejdsuge...

Det kommer :)

ja men hvornår :K :P
Det er ikke for at stresse nogen :happy: , men der er stadig problemer:
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 14&t=89060" onclick="window.open(this.href);return false;


:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af Carsten »

joekill skrev:
Hougaard skrev:
joekill skrev:
Hougaard skrev:Korrekt, det er en Apple spidsfindighed ... Kan være jeg har en løsning...
Det ser stadig ud til der er problemer med billederne!
Det er synd for forummet... :-)
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=88925" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeg har fundet løsningen på det problem, men har lige haft en travl arbejdsuge...

Det kommer :)

ja men hvornår :K :P
Det er ikke for at stresse nogen :happy: , men der er stadig problemer:
https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 14&t=89060" onclick="window.open(this.href);return false;

Så vidt jeg husker er det et Iphone problem.


Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af joekill »

Det er korrekt Carsten og man må tilgive dem for de vidste ikke hvad de købte :-)
Men som foto nørd syntes jeg det ser useriøst ud når billederne vender på hovedet...


:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af MoG »

Det sker vel kun hvis man vender iPhone forkert ... hvis homeknappen er i højre side, så sker det da ikke?


Morten
Brugeravatar
joekill
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1165
Tilmeldt: fre 10. mar 2006 12:52
18
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1994
Geografisk sted: 4600

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af joekill »

MoG skrev:Det sker vel kun hvis man vender iPhone forkert ... hvis homeknappen er i højre side, så sker det da ikke?
Det ved jeg ikke noget om, jeg har "kun" en android mobil. :T


:whistle: 200x60x60 = 720L
Brugeravatar
hugo27th
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 188
Tilmeldt: lør 18. jun 2011 19:37
12
Postnummer: 3700 Rønne
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Rønne
Kontakt:

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af hugo27th »

Jeg gad godt have en app til forummet


RS 425 deluxe

Nyos 160-Cor20- pumpe apex controller HYDRA 26 LED
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af MoG »

joekill skrev:
MoG skrev:Det sker vel kun hvis man vender iPhone forkert ... hvis homeknappen er i højre side, så sker det da ikke?
Det ved jeg ikke noget om, jeg har "kun" en android mobil. :T
Det er da næsten synd! :hehe: :biggrin:


Morten
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvad mangler vores forum?

Indlæg af MoG »

hugo27th skrev:Jeg gad godt have en app til forummet
Blot nysgerrig ... hvorfor en app?


Morten
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"