"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Giv mig noget lampe insp... nyt

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af charlie saltvand »

Hejsa.

Jeg savner mit T5 lys... Jeg vil dog helst gå hybrid vejen og som den gale fiskehandler så fint skriver i hvert andet indlæg, så er jeg lidt til den nærige side :T

Så, hvad har I prøvet af hybrid? Har det været godt, skidt, hvorfor?

Min balje er 250 cm lang, den er kun 50 cm dyb og 60 cm høj.

Pt hænger der 3 stk 180 w maxspect led lamper over. De er fine, virker fint, men savner altså det gode T5 lys også.

Jeg har set giesmanns “byg uden om led” T5 lampe, den hedder Stellar, er der nogle af jer der har erfaring med den?

Er det “røv og nøgler” at købe nogle af de der gør det selv amature og sætte dem op sammen med maxspect led lamperne.

Kom med jeres erfaringer og HUSK nu længden af min balje, og at jeg er nærig, jeg skal ikke ud og købe 2 fede hybrid lamper til 12 K stykket. :naughty: :oops: :G

Så, hvad gør en klog nærigrøv?
Senest rettet af charlie saltvand lør 12. jan 2019 18:44, rettet i alt 2 gange.


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Re: Giv mig noget lampe inspiration

Indlæg af JJ »

Altså jeg har den Stellar i 4x80 watt.

Det er en fin lampe! Men det er noget lort med din 2,5 meter lange tank.... Så skal du jo have 2 lamper... Og det bliver for dyrt. Men dog muligt!

Jeg ville nok gå efter noget semi byg selv.

Jeg har kigget på Iquatics T5 controllere. Det er en ballast med tilhørende ledninger, stik og reflektor. Det er så beregnet til en indbygning i en lyskasse.

Jeg ved meget tæt på at købe den løsning. Men tog stellar lampen!

Hvis du vil gå den vej, så er det nok der du får mest "bang for the buck". Og du kan være kørende ret hurtigt, samt det er plug n´play.

https://www.iquaticsonline.co.uk/t5-controller.html" onclick="window.open(this.href);return false;


576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Giv mig noget lampe inspiration

Indlæg af charlie saltvand »

Fedt. Tak for insp. :GO :W

Kom bare I andre, hjælp en nærigrøv med gode ideer og erfaringer af afprøvede lamper :sneaky2:


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Giv mig noget lampe inspiration

Indlæg af charlie saltvand »

Det er sgu ikke meget i kommer med? :G

Lige nu er jeg selv på én af disse løsninger.

Købe 2 stk 6x54 w ati sunpower lamper ca 6000kr ( har en masse rør i denne længde liggende). Samlet længde ca 230 cm her til nogle af de nymodernede LED stænger, til at klaske på siden af dem. Samlet watt 648 + led stænger.

Købe 2 stk 6 x 39 w ati sunpower ca 5600kr. Samlet længde ca 180 cm... hul mellem dem fyldes med én af mine maxspect 180W lamper, den passer lige præcis i mellem. Samlet watt 648. Evt, prøve at hænge min Kessil op i mellem, i stedet for maxspect....


Byd nu IND GUTTER :GO


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Giv mig noget lampe inspiration

Indlæg af Nicki Henriksen »

charlie saltvand skrev: Købe 2 stk 6 x 39 w ati sunpower ca 5600kr. Samlet længde ca 180 cm... hul mellem dem fyldes med én af mine maxspect 180W lamper, den passer lige præcis i mellem. Samlet watt 648. Evt, prøve at hænge min Kessil op i mellem, i stedet for maxspect....


Byd nu IND GUTTER :GO
Denne løsning kan jeg ikke se idéen i, du vil så i midten af akvariet have led lys med flimmer effekt og resten det diffuse lys fra t5? Det er vel i hele akvariet længde du ønsker blandingen af de to?

Jeg ville smide da bare smide nogle rør på foran og bag de nuværende også søge for nogle blæsere som kan trække varmen ud af toppen så du ikke koge baljen :)


Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af Kasper j. »

Hvad med den har løsning:

https://www.aquariumcomputer.com/produc ... ho-hybrid/" onclick="window.open(this.href);return false;


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af ttkthomsen »

Kasper j. skrev:Hvad med den har løsning:

https://www.aquariumcomputer.com/produc ... ho-hybrid/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kinesere versionen af ovenstående findes her:

https://www.fish-street.com/key-lightin ... e-tube-bar" onclick="window.open(this.href);return false;


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af Tykki »

Men hvad fanden skal du med alt det lys? Din balje er jo lav som en vandpyt, og du holder ikke nogle koraller som kræver at blive solbrændt??? Det bliver bare mere diy rod og alt for mange ledninger, pis og papir at holde orden i, også helt uden grund? Jeg har haft sådan en pacific Sun ting til en mil, og mage til Bull altså med mindre man er til at lege med alle mulige indstillinger. Stop dog op mand og prop nogle t 5 over hvis det er det du vil. Enten eller er min holdning, det andet er et modefænomen ( husk dog på at min verden er et yderst begrænset sted at være, griner ! )


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Nicki :beer: Længe siden :GO

Jah... vil gerne have et “mix” og er ok glad for maxspect lamperne, det er bla derfor jeg har set på den der “stellar”, det er en færdig lampe der er lige til at sætte rundt om led lamperne.... Bum bum...

Tror ikke jeg magter at bakse noget diy sammen, især fordi det er svært at sælge videre :GO er jo MEGA nærig her, så skal også tænke på gensalgsværdien.... :biggrin:

Hvad med dig, kører det?

Ses


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3983
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af Engelquist »

charlie saltvand skrev:Hej Nicki :beer: Længe siden :GO

Jah... vil gerne have et “mix” og er ok glad for maxspect lamperne, det er bla derfor jeg har set på den der “stellar”, det er en færdig lampe der er lige til at sætte rundt om led lamperne.... Bum bum...

Tror ikke jeg magter at bakse noget diy sammen, især fordi det er svært at sælge videre :GO er jo MEGA nærig her, så skal også tænke på gensalgsværdien.... :biggrin:

Hvad med dig, kører det?

Ses
Den du kalder "stellar" er det en af dem der linkes til her i tråden?


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Bo.

Det er Geismann der har lavet denne “gør det selv, semi hybrid” T5 lampe, som er lavet så man kan lægge sin led lampe i midten, mellem T5 rørene.

http://www.deepoceanshop.dk/stellar-4x54-w-1200-mm.html" onclick="window.open(this.href);return false;


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af JJ »

Her er min stellar med ren LED og med begge dele.

Pæn løsning og yderst flexibelt.

Den er ikke gratis men det er der ikke meget som er i denne hobby :hehe:
Vedhæftede filer
A836A6BA-9481-45C1-AF28-A08FA22771C3.jpeg
22866A41-BC80-4035-A6DB-376BAE765891.jpeg


576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af charlie saltvand »

Fedt JJ.

Tak for fotos :GO

Head gav du totalt for lampe, forsendelse osv?


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af JJ »

Øøøhm... 5k ialt tror jeg

Kan ikke helt huske det.


576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af Nicki Henriksen »

Men hvad vil du med alt det lys? Er der koldt deroppe over vandet? :T

Jeg ved ikke hvor svært det ville være med en t5 ballast og et par fatninger også en timer på så det slukker før dine led’er som vel kører med dimmer

Mit har købt bedre, alle korallerne er røget hjem til Mikas i pleje, imens har jeg fået vendt skuden og det er snart klart til korallerne igen håner jeg


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af PederP »

Ville vælge 2x philips coralcare.
De giver noget der ligner t5. Og den ekstra lampe tjener sig hjem i sparede rør..


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af crazy seahorse »

PederP skrev:Ville vælge 2x philips coralcare.
De giver noget der ligner t5. Og den ekstra lampe tjener sig hjem i sparede rør..
Enig med PederP. Den lampe er værd at overveje. Når du kigger forbi kan du se Phillips lampen i brug. Den er ikke køn, men helt, helt lydløs. Tror du kan gemme den i din lampekasse. Ellers kan du forklare det med, at du godt vil have det rustikke look.
Jeg har T5 over den anden fragtank og de står side om side. Så kan du vurdere hvad du synes er bedst.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af ttkthomsen »

PederP skrev:Ville vælge 2x philips coralcare.
De giver noget der ligner t5. Og den ekstra lampe tjener sig hjem i sparede rør..
Peder skal de ikke sidde højt over akvariet for at kunne dække det areal?


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af charlie saltvand »

Tak gutter. Peder, har du fået solgt din? Og det er sgu desværre NO-Go, hvis den skal hænge højt syntes jeg. Max 30 cm fra vandspejl til bund af lampen. Hvor høj er lampen?

Erik. Tak for tilbuddet. Er du hjemme fredag eftermiddag, ell lørdag formiddag, nok bedst fredag, hvis jeg skal se på lys? Britt og mig er i S hus der, så kan jeg lige svinge forbi :-)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af PederP »

Det kan jeg sgu ikke huske..
Den må du afklare når du har lege-aftale med Erik :)


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af crazy seahorse »

@ Charlie. Jeg er hjemme fredag eftermiddag. Der kommer en tømrer og laver det sidste på væggen foran akvariet, han kommer kl 13:00 og er der nok et par timer (mindst)
Så der trisser jeg alligevel rundt dernede og prøver på ikke at gå i vejen. Så giv et praj så jeg ved du er på vej, kan ikke høre dørklokken når jeg er i kælderen (det er så dejlig fredeligt)

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af crazy seahorse »

Målte lige. Lampen er 10 cm høj + lidt til det man nu hænger den op med og de nipler ledningerne går igennem (måske 1-2 cm til niplerne. Jeg har karabinhager på og de er 3-4 cm, men man kan vel bruge det man synes)
Min hænger 20 cm over overfladen, målt fra vand til bund af lampen. Den dækker her 100x55 cm

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af charlie saltvand »

crazy seahorse skrev:Målte lige. Lampen er 10 cm høj + lidt til det man nu hænger den op med og de nipler ledningerne går igennem (måske 1-2 cm til niplerne. Jeg har karabinhager på og de er 3-4 cm, men man kan vel bruge det man synes)
Min hænger 20 cm over overfladen, målt fra vand til bund af lampen. Den dækker her 100x55 cm

Erik

Fedt Erik. Jeg kommer forbi fredag :GO . Giver et kald inden. Regn med kl15 agtigt, er det ok?

Har lige målt på mit set-up. Hvis det ikke skal blive ALT for klodset at se på.... I ved, frue faktor :sneaky2: .... Så skal en evt Phillips lampe underkant hænge 20 cm over vandspejl....
SPØRGSMÅL: Er det så for lidt med 2 lamper, til de 2,5 meter balje:dizzy:

Edit: inddækningen kán laves om, hvis det er, så de lamper evt kan hænge lidt højrer oppe :GO


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af ttkthomsen »

Ellers kunne du satse lidt og købe sådan nogle:

https://www.amazon.com/dp/B074PL12FM/re ... 1fpEl5-Q-A" onclick="window.open(this.href);return false;


:h


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af ttkthomsen »

Og ellers har fiskehulen en brugt ati hybrid lampe tilsalg for 7.000 8*80 w + 4*75w


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af charlie saltvand »

ttkthomsen skrev:Og ellers har fiskehulen en brugt ati hybrid lampe tilsalg for 7.000 8*80 w + 4*75w
Tak for link, men min balje er jo kun 50 cm “dyb” har ikke plads til de brede lamper..... apropos det, så har jeg læst en del om den der geismann stellar. Den får HÅRD kritik, hvis man køre med det “smalle” layout, da der åbenbart ikke er fræset luft kanaler i de “smalle” endestykkerne....= VARME rør.... Hvad er din erfaring?


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af JJ »

Jeg kører med den smalle udgave af stellar. Og ingen ventilations rille.

Der er altså ikke noget synderlig varme! Så lad nu være med at tro på alt hvad der står på internettet. Det er ren hysteri! Klassisk ganske få amerikanere som blæser det op....

Giesemann har lavet temp test med den og de står inde for det.

Jeg har faktisk pillet mine glas ud, da jeg har skiftet lidt rundt på mine rør. Og der kommer intet plask på mine rør!

Stellar er ikke verdens bedste lampe. Måske en lidt dyr lampe ifht. hvad den kan og kvalitet. Men den meget fleksibel!

Jeg havde nu stadig gået efter den jeg anbefalede dig først i tråden. Så kræver det bare du har en lyskasse.


576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af charlie saltvand »

Takker JJ.

Jeg har set på dem, kort, vil lige sætte mig lidt mere ind i de controller :GO


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
morten1234
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 131
Tilmeldt: tirs 12. sep 2006 18:42
17
Postnummer: 9460 Brovst
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af morten1234 »

Hvis du kigger videre i den andmeldelse der ligger på reef2reef kan man se at de har lavet riller i de korte beslag også.


Brugeravatar
JJ
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 821
Tilmeldt: fre 22. dec 2006 21:21
17
Postnummer: 2730 Herlev
Saltvand siden?: 2007

Re: Giv mig noget lampe insp... nyt

Indlæg af JJ »

morten1234 skrev:Hvis du kigger videre i den andmeldelse der ligger på reef2reef kan man se at de har lavet riller i de korte beslag også.
Ja men så har de selv gjort det. De kommer ikke med riller som standard de korte beslag.

Jeg mener stadig det er en storm i et glas vand med varmen.

Tjek evt. Det review på youtube fra “the reef dork”. Jeg har samme opfattelse som ham.


576 lt. Mixed reef - 110 lt. sump
Giesemann Stellar 4x80 watt + 2 stk. Hydra 52 HD
Skimz leopard sl203 skummer
Octo Calreact 140 kalkreaktor med Kamoer doseringspumpe
2 stk. vortech mp40 & Ecotech vectra
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"