"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvilket produkt til Balling ?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Hvilket produkt til Balling ?

Indlæg af mathias6200 »

Hej alle

Min lille nuvo 20 på ca. Liter er ved at have et for stort forbrug, til kalkwasser i ATO kan klare det. Så nu skal der noget dosering til. Jeg har kigget på 3 produkter, som jeg gerne vil høre jeres mening, ros, kritik og erfaringer omkring :

Triton
Aqua forest
Redsea

Selv synes jeg det er lidt svært at dosere triton jævnt over hele dagen, da det er så stærkt at 1-2 ml er nok til min balje.
Men kom bare med jeres erfaringer og gerne billeder af jeres baljer, så man kan se om de produkter i bruger fører til resultater.


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvilket produkt til Balling ?

Indlæg af Carsten »

Jeg ville ikke købe nogen af dem. Men de rene salte fra Aquafair, dem som Moby sælger (deepocean.dk) Calcium klorid og Natriumbicarbonat - han kalder det så "sodium" (dårig oversættelse). 1 kilo af hver, giver omkring 10 liter væske. og en af hver af de 3 Aqua elements.
Det er formentligt det absolut billigste

Og så følger du opskriften her:https://www.aquafair.de/info_pages.php/ ... 668056d519

Det kræver så lige en anelse mere kundskab ud i det germanske sprog end "zwei bier bitte"


Gulkan
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
Indlæg: 684
Tilmeldt: ons 1. maj 2013 20:41
10
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2013

Re: Hvilket produkt til Balling ?

Indlæg af Gulkan »

Jeg har kørt med Triton i flere år. De sidste med core7 har været fint tilfreds.


1000 l fra den 6/1-2019
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilket produkt til Balling ?

Indlæg af PoulD »

Jeg kender ikke så meget til Triton's så måske spørger jeg dumt: Kan det ikke bare fortyndes med noget mere osmosevand så du skal bruge f.eks. 12 ml i stedet for 1 ml i døgnet?
Jeg ville ikke end ikke overveje i 1 sekund hvad der var billigst med et så lille forbrug. Vælg det du tror er bedst for din balje, eller det der er mindst besværligt og mindst tidsskrævende. Om det er 2 kr. billigere om året er vel uden betydning.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
KasperT
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1380
Tilmeldt: ons 17. okt 2012 16:53
11
Postnummer: 8660 Skanderborg
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilket produkt til Balling ?

Indlæg af KasperT »

Jeg bruger også de rene salte, enten fra deepocean, Oceanreef eller aquafair.de
Og så blandes der elements 1-3 i.

Det fungere glimrende :-)


/Kasper

Website: Reef App
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
Indlæg: 3982
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 20:19
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Re: Hvilket produkt til Balling ?

Indlæg af Engelquist »

Jeg bruger AquaForest's Balling salte med tilhørende spore elementer. Det er let at blande op (opløses hurtigt) og virker godt hos mig- ang. økonomien så bruger jeg ikke så meget at det vælter budgettet (100 ml af hver væske pr.dg)


Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.

Min vandpyt: https://www.saltvandsforum.dk/viewtopic ... 93&t=95414
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Hvilket produkt til Balling ?

Indlæg af mathias6200 »

Tak for nogle hurtige svar
Lige umiddelbart tænker jeg faktisk at aqua forest componenter 1,2,3 lyder som en god løsning. Jeg er ikke den store kemiker og gider ikke bruge alverdens tid på at regne, måle osv. Så synes egentlig det er fint de har en regnemaskine på deres hjemmeside som hjælper en på vej hvor meget man skal dosere.
Desuden er jeg jo lidt fan af disse alt i en løsning som aqua forest og triton har, med sporestofferne i Ballingvæskerne som er tilpasset forbruget af ALK og CA.
Jeg tænker økonomien i det er ikke så vigtig da jeg ikke regner med der går så meget til på 60 liter.
Skal dog bare have købt en doseringspumpe og vil egentlig gerne vente til redsea doser kommer ud, da det ligner et spændende produkt.


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
mathias6200
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
Indlæg: 286
Tilmeldt: lør 23. maj 2015 19:38
8
Postnummer: 6400 Sønderborg
Saltvand siden?: 2014
Kontakt:

Re: Hvilket produkt til Balling ?

Indlæg af mathias6200 »

Hey alle

Det blev til aquaforest styret med en ati doseringspumpe. Så nu håber jeg korallerne tager godt imod overgangen fra kalkwasser til Balling :)


Innovative Marine 20 fusion

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=91&t=85817" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"