"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Reef Octopus space saving skummere

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 850
Tilmeldt: tors 3. sep 2009 10:15
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Reef Octopus space saving skummere

Indlæg af Steffenhn »

Er der nogen herinde, der har prøvet kræfter med de nyere skummere fra Reef Octopus, jeg tænker specielt space saver modellerne 110-S og 150-S (http://reefoctopus.com/product/octo-cla ... -skimmers/" onclick="window.open(this.href);return false;)

Jeg er specielt nysgerrig på støj niveauet fra pumpen og luftindtag :beer:
Vedhæftede filer
Classic-110-S-1.png


Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Reef Octopus space saving skummere

Indlæg af tim_rn »

Nu når der ikke er nogen der hopper på, så kan jeg komme med en mere eller mindre ubrugelig tilbagemelding. ;)

Jeg har researchet på Nyos' 120 skummer. Og her faldt jeg over en enkelt kommentar (kan ikke huske hvilken tråd) hvor der var blev debatteret et par problemer med Nyos' skummer. Og vedkommende med Octo'en skrev blot noget i stil med, at han undrede sig over det dyre køb, når man kunne få octo til det halve af prisen (han havde købt hos Carsten, der har dem), at den virkede let for ham og at han var godt tilfreds. Jeg husker det som om han var fint tilfreds med ydeevne og lydniveau, men som sagt er det lidt løst citeret. :)


Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 850
Tilmeldt: tors 3. sep 2009 10:15
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Re: Reef Octopus space saving skummere

Indlæg af Steffenhn »

tim_rn skrev:Nu når der ikke er nogen der hopper på, så kan jeg komme med en mere eller mindre ubrugelig tilbagemelding. ;)

Jeg har researchet på Nyos' 120 skummer. Og her faldt jeg over en enkelt kommentar (kan ikke huske hvilken tråd) hvor der var blev debatteret et par problemer med Nyos' skummer. Og vedkommende med Octo'en skrev blot noget i stil med, at han undrede sig over det dyre køb, når man kunne få octo til det halve af prisen (han havde købt hos Carsten, der har dem), at den virkede let for ham og at han var godt tilfreds. Jeg husker det som om han var fint tilfreds med ydeevne og lydniveau, men som sagt er det lidt løst citeret. :)
Tak for info, jeg har også læst det indlæg. Hvis jeg ikke tager meget fejl, så tror jeg faktisk det var Tykki - måske vi kan lokke ham til at byde ind, hvis det da er ham :wc: :HA

Jeg syntes den ser vildt fed ud den skummer, er der nogen der ved, om Carsten har den stående i butikken?


Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reef Octopus space saving skummere

Indlæg af Jones »

Jeg har selv overvejet den gennem længere tid. Er dog godt tilfreds med min nuværende coralbox skummer, så har ikke fået gjort noget ved det. Men mon ikke den bliver købt en dag.


o_O
Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 850
Tilmeldt: tors 3. sep 2009 10:15
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Re: Reef Octopus space saving skummere

Indlæg af Steffenhn »

Jones skrev:Jeg har selv overvejet den gennem længere tid. Er dog godt tilfreds med min nuværende coralbox skummer, så har ikke fået gjort noget ved det. Men mon ikke den bliver købt en dag.
Den har jeg også kigget på, den er desværre lidt større i bundmål, så det kommer til at knibe desværre :-(


Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
Brugeravatar
ViggoN
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 524
Tilmeldt: tors 15. jan 2015 22:23
9
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2014

Re: Reef Octopus space saving skummere

Indlæg af ViggoN »

Jeg har haft en 110-s i års tid, støjmæssigt er det en skimmer med en skimmer lyd, den er ikke stille men har endnu ikke mødt en skimmer der var. Den har en summen/brummen som man glemmer indtil man slukker for den.

Men var rigtig glad for den, men den fyldte for meget i sumpen, nem at rengøre og sætte op.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Reef Octopus space saving skummere

Indlæg af Tykki »

Min octo er jo ikke en space saver, men en nyere model af de hersens store nogen. Det er dog den mest lydløse og bedst skummende ting jeg har haft i mine 9 år med det salt her. Carsten har dem i flere størrelser. Den er super nem at indstille og køre bare. Jeg hader ellers teknik og det moderne lort kunne altså ikke rage mig mindre, men jeg er SVÆRT glad for min skummer. Når jeg engang skal opgradere min balje ( læs, når konen måske er død, eller er gået fra mig! ) , vil jeg uden at blinke, også købe en octo i nummeret større. Jeg nægter simpelthen at ryge med på tyskermaskineriet. Jeg er sikker på det ikke kan måles med en decibelmåler hvad støjforskellen på de to produkter er, men igen........... fis du bare ud til Carsten og køb en skummer der. Dan .


Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 850
Tilmeldt: tors 3. sep 2009 10:15
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Re: Reef Octopus space saving skummere

Indlæg af Steffenhn »

ViggoN skrev:Jeg har haft en 110-s i års tid, støjmæssigt er det en skimmer med en skimmer lyd, den er ikke stille men har endnu ikke mødt en skimmer der var. Den har en summen/brummen som man glemmer indtil man slukker for den.

Men var rigtig glad for den, men den fyldte for meget i sumpen, nem at rengøre og sætte op.
Tak for info, det er præcis sådan noget jeg søger. Nogle har bare en tendes til at støje en del fra fx. luftindtag eller dårlig valg af pumpe. En skummer må selvfølgelig godt brumme lidt :beer:


Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
Brugeravatar
Steffenhn
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
Indlæg: 850
Tilmeldt: tors 3. sep 2009 10:15
14
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn, Odense

Re: Reef Octopus space saving skummere

Indlæg af Steffenhn »

Tykki skrev:Min octo er jo ikke en space saver, men en nyere model af de hersens store nogen. Det er dog den mest lydløse og bedst skummende ting jeg har haft i mine 9 år med det salt her. Carsten har dem i flere størrelser. Den er super nem at indstille og køre bare. Jeg hader ellers teknik og det moderne lort kunne altså ikke rage mig mindre, men jeg er SVÆRT glad for min skummer. Når jeg engang skal opgradere min balje ( læs, når konen måske er død, eller er gået fra mig! ) , vil jeg uden at blinke, også købe en octo i nummeret større. Jeg nægter simpelthen at ryge med på tyskermaskineriet. Jeg er sikker på det ikke kan måles med en decibelmåler hvad støjforskellen på de to produkter er, men igen........... fis du bare ud til Carsten og køb en skummer der. Dan .
Jeg må vist bare afsted og få hentet min julegave :beer:


Første forsøg: 140L Cube: link
Andet forsøg: 288L Shallow reef: link
Nuværende akvarie: 206L Shallow reef: link
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"