"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

864 liters ved Køge Bugt

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af Nicki Henriksen »

Det sgu meget cool du er sprunget ud i alt det gør det selv, men hvorfor ville du have det udvendige overløb?


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

Nicki Henriksen skrev:Det sgu meget cool du er sprunget ud i alt det gør det selv, men hvorfor ville du have det udvendige overløb?
Takker, er også spændt på hvordan det ender :-) Jeg syntes bare akvariet ser pænere/renere ud, uden et overløb i akvariet, samt tænker jeg at man kunne skabe en bedre cirkulation uden kassen i karet.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

Dårlig dårlig dårlig beslutning med overløbet! Tænkte jeg lige kunne trække et fint lag silikone og så ville overløbet være fint sort. Det var satme bøvlet! Malingen lige så. Nu tror jeg næsten den er der!
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja du får vel også lidt problemer med at få på tankgenemføringerne i overløbet?
En tube silikone klare jobbet, men smukt bliver det ikke, selv har jeg med succes 6 gennemføringer i pumpen uden tankgennemføringer, jeg er glad for at det er i sumpene.

Ellers er det spændende at følge ;)


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af crazy seahorse »

Tænkte også, at det kan give lidt udfordringer med at få spændt tankgennemføringerne ordentligt.
Det er lidt svært helt at se ud fra billederne, men det er en ret dyb overløbskasse og der ser ikke ud til at være så megen plads at arbejde på.
Mine er ikke limede med silikone, de er spændt sammen og holder tæt. Bruger man lim, kan det være et helvede at få dem fra hinanden igen, hvis man skulle få behov for det.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af charlie saltvand »

Hvis jeg var dig, ville jeg lave kassen i halv højde og lav den lidt “dybere, så du kan få overløb OG fingre derned :GO
Jeg ELSKER at min overløbs kasse kun er i halv højde af baljens mål OG at jeg faktisk kan få hænderne ned i den, min er så stor at den kan bruges som lille akvarie til Kauderni yngel, tilvænnings kar til nye fisk osv. Så må jeg leve med at jeg har de der rør stikkende ud i stuen :biggrin:

Det er en fed ide du har med at få kassen uden for baljen, så fortsæt, men lyt til mit råd, du bliver ked af det, når de skal have et par fisk ud, som er hoppet derover :crybaby: Lav den lidt “dybere, det ligner også på foto at der er plads til det :GO :GO :GO


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

charlie saltvand skrev:Hvis jeg var dig, ville jeg lave kassen i halv højde og lav den lidt “dybere, så du kan få overløb OG fingre derned :GO
Jeg ELSKER at min overløbs kasse kun er i halv højde af baljens mål OG at jeg faktisk kan få hænderne ned i den, min er så stor at den kan bruges som lille akvarie til Kauderni yngel, tilvænnings kar til nye fisk osv. Så må jeg leve med at jeg har de der rør stikkende ud i stuen :biggrin:

Det er en fed ide du har med at få kassen uden for baljen, så fortsæt, men lyt til mit råd, du bliver ked af det, når de skal have et par fisk ud, som er hoppet derover :crybaby: Lav den lidt “dybere, det ligner også på foto at der er plads til det :GO :GO :GO
Jeg høre hvad du siger...... MEN jeg begynder ikke at lave det om nu :beer: :T Til gengæld må du som den første sige, hvad sagde jeg når jeg begynder at brokker mig over at det ikke fungerer. Iden med det dybe var at der skulle komme en masse "sug" i overløbet.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

crazy seahorse skrev:Tænkte også, at det kan give lidt udfordringer med at få spændt tankgennemføringerne ordentligt.
Det er lidt svært helt at se ud fra billederne, men det er en ret dyb overløbskasse og der ser ikke ud til at være så megen plads at arbejde på.
Mine er ikke limede med silikone, de er spændt sammen og holder tæt. Bruger man lim, kan det være et helvede at få dem fra hinanden igen, hvis man skulle få behov for det.

Erik
Hej Erik

Jeg har heller ikke planer om at lime disse, de bliver skruet fast med håndkraft det er rigeligt, har lige testet overløbet i dag og det funger! Korrekt der er ikke meget plads, men mine tynde arme kan godt kommer derned. Men enig jeg skal ikke tage mange anabolske steroider, så er det nyt overløb... :sneaky2:


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

Thomas fra Stockholm skrev:Ja du får vel også lidt problemer med at få på tankgenemføringerne i overløbet?
En tube silikone klare jobbet, men smukt bliver det ikke, selv har jeg med succes 6 gennemføringer i pumpen uden tankgennemføringer, jeg er glad for at det er i sumpene.

Ellers er det spændende at følge ;)
Nej der er fint plads til 32 mm, det er testet i dag :beer:


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

Så fik jeg testet overløbet og det er tæt, det samme er de samlinger jeg har lukket inde i akvariet. Det er slæbt ind i stuen, og så har jeg fået lavet den ene side med låger, så nu skal jeg igang med den anden. Det er fantastisk med ferie :GO
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

Nu med monteret rør :W
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af Mikas »

Det bliver godt det der :)


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af MoG »

Udover at man skal være udstyret med tændstik-arme for at komme ned i den overløbskasse :biggrin: så ser det altså spændende ud dit projekt! :GO :GO

Det kribler sgu stadig lidt i fingrene, når jeg ser tråde med planlægning og opstart :hehe: selvom det er nogle år siden jeg lukkede ned :biggrin:


Morten
charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af charlie saltvand »

Lækkert diy arbejde! Respekt :W

Ved ikke om du har limet rør bøjninger fast endnu? Hvis IKKE, Så ville jeg tilpasse et stk egg crate ell klar akryl, der passer med overløbet indvendige mål og så få det ned i bunden af overløbet. Så kan du hive denne “ekstra” løse bund” op, hvis nu du skulle få en fisk i overløbet. Det gjorde jeg til sidst da der var indvendigt overløb. Du får LANGE LØG, hvis du skal fange en fisk mellem de rør, tror mig, been there, done that :beer:

Ellers. FLOT ARBEJDE :y :W


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

Mikas skrev:Det bliver godt det der :)
Det håber jeg godt nok også :beer:


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

MoG skrev:Udover at man skal være udstyret med tændstik-arme for at komme ned i den overløbskasse :biggrin: så ser det altså spændende ud dit projekt! :GO :GO

Det kribler sgu stadig lidt i fingrene, når jeg ser tråde med planlægning og opstart :hehe: selvom det er nogle år siden jeg lukkede ned :biggrin:
Morten jeg har 5 børn, så jeg er sikret tynde arme ihvertfald frem til og med 2032, derfra har vi et problem :GO :W

Jeg kan stadig huske dit store akvarie, jeg var forbi da du havde sat det sorte til salg, det var imponerende, så det er bare at komme igang igen. Og så måske skubbe lidt til Ronnie så han også kan komme igang igen!


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

charlie saltvand skrev:Lækkert diy arbejde! Respekt :W

Ved ikke om du har limet rør bøjninger fast endnu? Hvis IKKE, Så ville jeg tilpasse et stk egg crate ell klar akryl, der passer med overløbet indvendige mål og så få det ned i bunden af overløbet. Så kan du hive denne “ekstra” løse bund” op, hvis nu du skulle få en fisk i overløbet. Det gjorde jeg til sidst da der var indvendigt overløb. Du får LANGE LØG, hvis du skal fange en fisk mellem de rør, tror mig, been there, done that :beer:

Ellers. FLOT ARBEJDE :y :W
Nej jeg har ikke limet noget endnu, smart løsning det vil jeg forsøge at lave!!!

Med hensyn til de lange løg, er det så ikke bare noget der kommer med alderen :sneaky2: :sneaky2: :sneaky2:


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

Jeg er igang med at planlægge rummets indretning under akvariet. Jeg genbruger min sump, da jeg er meget glad for dens indretning.

Men jeg har lovet min meget tålmodige kone at der ikke længere vil være en plastdunk med osmosesvand ved siden af akvariet, så der kommer en 32 liters plastkasse ind istedet. Så vil jeg gerne have plads til et 54 liter frag akvarie (eller til noget andet, yngel f.eks). Så jeg har forsøgt at tegne mine tanker dels fra siden og dels oppe fra. Hvis i gad at kaste et blik på det og kommenterer vil jeg være taknemlig for man kan godtnok hurtigt overse eller glemme noget.

Jeg tænker at frag tanken bliver født med vand fra returløbet og så ligesom Thomas fra Stokholm (Det er lige godt et langt brugernavn :beer: ) lave gennemføringerne med alm. rør og silikone altså ingen tankgennemføringer.

En anden ting er at jeg vil forsøge at have dækglas over så meget af sumpen som muligt, derfor er rørføringen fra returen vinklet.

Jeg har taget lidt billeder af det, så jeg håber det hjælper på forståelsen. Måske jeg har fundet ud af hvordan man tager billeder uden de vender på siden..

Håber det giver mening....

PS. tidsplanen hedder på lørdag så sker flytningen. Hvis jeg ikke skriver efterfølgende er det højst sandsynlig fordi min kone har opdaget det hul jeg har lavet i væggen ud til det fri for at skummer kunne trække frisk luft ind..... Det ødelagde hele panelet, men det gjorde jo ikke så meget da akvariet dækkede det.... men det gør det nye akvarie ikke, så det skal jeg også have fikset imens det gamle er flyttet væk (og forsøge at bore et nyt hul ud til det fri) :wc: :shock: :shout:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af Tykki »

Det er så fedt det du lave. Hvis det er aldersbetinget det med løgene, så har Charlie de længste, og ham Morten er bare en nasserøv på alle os som har vand i stuerne. Den viden som kommer så ofte fra den front går på krykker mand! Se dog at få vand sat op Morten! Ttkthomsen har unger, kone , hus, hund og måske en elskerinde i Struer , så du kan fandemig ikke sige at det er tiden. Undskyld kapring af tråd med sure opstød og lange løg, men det er tid til forandring når folk ikke har akvarier og er mere aktive en junkierne i istedgade. Sæt i gang! ( fed fed balje ved Køge bugt ).


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jeg ville helt klart froppe filtersokken. Får du stadig for mange partikler i akvariet kan du have filtersokken sidst. Grunden er at algerne kommer at tage det meste der flyder og at rense filtersokker hurtigt bliver rigtig keedeligt.

Så jeg skulle starte med alger, derefter skummer og resten af teknikken i samme rum som retur. Jeg ville også have en seperat "retur" til frag-tanken som er i samme rum som returpumpen, da vandet du smider op til fraggerne gerne skulle være af bedst mulig kvalitet.


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af Mikas »

Thomas fra Stockholm skrev:Jeg ville helt klart froppe filtersokken. Får du stadig for mange partikler i akvariet kan du have filtersokken sidst. Grunden er at algerne kommer at tage det meste der flyder og at rense filtersokker hurtigt bliver rigtig keedeligt.

Så jeg skulle starte med alger, derefter skummer og resten af teknikken i samme rum som retur. Jeg ville også have en seperat "retur" til frag-tanken som er i samme rum som returpumpen, da vandet du smider op til fraggerne gerne skulle være af bedst mulig kvalitet.
Har godt nok svært ved at tro på at vandet der kommer i overløbet er dårligere kvalitet end det der kommer op fra returen så jeg ville mene at det er spild at have en retur til fragtanken


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

På den anden side om vandet ved returpumpen ikke er af bedre kvalitet end det der kommer fra overløbet er der vel ingen grund til at have refugium, skummer eller filtersokker.


Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1948
Tilmeldt: tors 11. feb 2010 17:02
14
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af Mikas »

Ahh det er da med til at rense vandet?
Jeg tror ikke på der er den store forskel på den ene liter vand i forhold til den anden i sådan et lukket system.
Om jeg måler min kh i sumpen eller i displayet . Den viser det samme selvom min kalkreaktor står i sumpen


Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja et er vel en vurdering Tomsen må tage, jeg mener blot at jeg villle give min fragtak det bedst tænkelige vand, Jeg giver dig ret i at KH burde være den samme, men PH burde være højere efter skummeren, og der burde være mindre partikler i. Jevnført med at tage vandet direkte fra overbøbet.
PO4, KH, Nitrat osv er nok ubetyeligt lidt bedre, men om vandet er 1% bedre hvorfor ikke gøre det rigtige?


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af MoG »

ttkthomsen skrev:
MoG skrev:Udover at man skal være udstyret med tændstik-arme for at komme ned i den overløbskasse :biggrin: så ser det altså spændende ud dit projekt! :GO :GO

Det kribler sgu stadig lidt i fingrene, når jeg ser tråde med planlægning og opstart :hehe: selvom det er nogle år siden jeg lukkede ned :biggrin:
Morten jeg har 5 børn, så jeg er sikret tynde arme ihvertfald frem til og med 2032, derfra har vi et problem :GO :W

Jeg kan stadig huske dit store akvarie, jeg var forbi da du havde sat det sorte til salg, det var imponerende, så det er bare at komme igang igen. Og så måske skubbe lidt til Ronnie så han også kan komme igang igen!

Puha Tonning.. 5 unger .. ja så kan jeg godt se at det ikke bliver et problem med at få armene i! :biggrin: :biggrin:

Det bliver sgu et lækkert projekt (og hatten af for dit gør-det-selv) :GO
Og fedt med det udvendige overløb (også selvom det kræver tynde arme hahah :T ) tror jeg også selv
At jeg ville vælge det en anden gang , hvis der skulle bygges! :y

Jo tak skal du have - det er jo ved at være nogle år siden :wink: jeg har sgu tit lysten, men som det er nu, så ville jeg ikke have tiden, og ej heller lysten til at bruge tiden, som det kræves.. det skal ikke være halvhjertet med saltvand ! :)
Men jeg skal med sikkerhed have saltvand i stuen igen på et tidspunkt .. (men jeg kan da høre på Tykki/Dan, at det tilsyneladende bliver en umulig opgave for mig - idet at det lyder til, at der er sket den helt store revolution inden for saltvandsverdenen de sidste par år) så den viden man har tilegnet sig ikke kan bruges.. ja faktisk så er der sket så meget, så man ikke engang kan kommentere på forum! :scream: :scream: :K Jeg tager dog chancen :biggrin:


Morten
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af MoG »

Tykki skrev:Det er så fedt det du lave. Hvis det er aldersbetinget det med løgene, så har Charlie de længste, og ham Morten er bare en nasserøv på alle os som har vand i stuerne. Den viden som kommer så ofte fra den front går på krykker mand! Se dog at få vand sat op Morten! Ttkthomsen har unger, kone , hus, hund og måske en elskerinde i Struer , så du kan fandemig ikke sige at det er tiden. Undskyld kapring af tråd med sure opstød og lange løg, men det er tid til forandring når folk ikke har akvarier og er mere aktive en junkierne i istedgade. Sæt i gang! ( fed fed balje ved Køge bugt ).

til den mavesure fiskehandler ham selv :hehe: : kravl du lige op og rul dig i isen ved siden af fiskene i montren, så du lige kan køle lidt ned og ikke koger helt over! :) :hehe: Henvis gerne til det sted i forumreglerne hvor det står, at man som bruger skal have vand i akvariet for at deltage på forum? Du bruger utrolig meget energi på, ofte at gå op i, om kommentarer kommer fra folk som ikke er aktive akvarister.. du må sgu ansøge om administratorrollen hos Hougaard - Istedet for den selvudnævnte udgave, med div. Kommentarer. :wink:
Jeg skriver hverken mere eller mindre af den grund..

..og jeg synes stadig det er en fornøjelse at følge/være med på forum og tilegne sig viden og læse erfaringer.. selvom der ikke er så meget aktivitet som førhen .. men så er det godt at man følge et lækkert setup som Tonnings!! :y :GO

Kan alle have en god aften - uanset om de har vand i akvariet eller ej :hehe:

:beer: :beer:


Morten
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

Det lykkedes uddybende referat følger :beer:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af MoG »

Sådan! :GO

Glæder mig til at læse om alt forløb som det skulle ...

Det ser nu godt ud med sådan en rumdeler! :sneaky2:


Morten
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: 540 liters ved Køge Bugt

Indlæg af Tykki »

Hov Thomsen , ikke set du var kommet så langt. Fedt. Hjælp lige med at hidse Mog op, så han ender med vand i stuen. De er jo næsten gratis akvarierne ser jeg, så jeg håber ikke at du har givet for meget for glaskassen fra Sydhavnen.? Det er jo nemmere at vride vand ud af en flintesten , end at få penge op af lommen på Charlie boy, så svinet har vel opført sig særdeles uforskammet økonomisk, eller? Nuvel, du er en pisse dygtig gør det selv mand, og ligeså akvarist. Dan


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 325 liters ved Køge Bugt (med opstart af 540 liter ;-))

Indlæg af ttkthomsen »

MoG skrev:Sådan! :GO

Glæder mig til at læse om alt forløb som det skulle ...

Det ser nu godt ud med sådan en rumdeler! :sneaky2:
Takker, den fungerer så godt, meget bedre en jeg turde håbe på. Men det er noget lort med den bare bund, stenen skal limes sammen, ellers skrider de...


Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"