"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jeg husker tydeligt når jeg fik min første Potteri, jeg havde 1 uges tid inden handlet stort ing med 3 Loricula, de gik fint men var ikke direkte super gode venner.

Så så jeg at en af forhandlerne havde taget hjem 2 Potteri hjem, OK, jeg lavede et impulskøb da jeg vel var sikker på at den/de skulle få tæsk så jeg tog hjem den største, og holdt vejret når den blev lukket ud.
Den gik ned, hilste på de andre og begyndte at lede efter lidt mad, så jeg greb telefonen og bookede den anden de havde, samme skete da den kom i. Meget overrasket kan man vel let sige, undre lidt om det er normalt at de ikke er så aggressive? Skulle gerne have lidt flere i faktisk :)

Jeg har også en fin Trimaculatus Cuvier, den har jeg forsøgt at indføre 2 gange, nu går den i algesumpen og hygger til jeg beslutter hvad jeg skal gøre med min fiskebestand.
Det er 3 af mine kiruger der gør livet surt for den, sidste gang bed de af en del af finnerne, men nu er den fin igen.

Fremtiden: Jeg har fået en butik ca 12 km fra hvor jeg bor, en rigtig lille en, men nu har han fået OK på at sælge fisk, så jeg overvejer under efteråret/vinteren at opgradere min fiske bestand ret kraftigt.
Jeg har et par dyre kejsere jeg gerne vil have;
Apolemichthys xanthopunctatus
Pomacanthus navarchus (Ikke så dyr)
Holacanthus clarionensis (om jeg vinder i lotto)

Og så vil jeg gerne have lidt andre Kiruger (Acanthurus achilles og gerne en stime af Acanthurus triostegus) som skulle passe rigtig godt i min lille balje.


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af christiantt »

Kan farverne ikke have noget med at gøre med hvad du sætter som kH "mål"??
Dvs. at hvis farven er blå, så ligger den acceptabelt over det du prøver at ramme, hvid er acceptabelt under, men hvis den er rød, så er det fordi at din kH er for lav og der skal tilføjes??


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

christiantt skrev:Kan farverne ikke have noget med at gøre med hvad du sætter som kH "mål"??
Dvs. at hvis farven er blå, så ligger den acceptabelt over det du prøver at ramme, hvid er acceptabelt under, men hvis den er rød, så er det fordi at din kH er for lav og der skal tilføjes??
Du har ret, men maskinen er "smartere" end så, når den laver en "blå" så er målningen over det interval jeg har bestemt, og maskinen slukker helt enkelt for min doserings maskine, havde jeg en kalkreaktor så ville den slukke for enten doserpumpen eller CO2.
Hvid er som du skriver inden for rammerne af hvad jeg har bestemt er OK.
Ved en rød målning doserer maskinen KH automatisk, baseret på koncentration af væsken og størrelse på akvarium.

Tanken er at maskinen ikke skal lave noget, har man en dosering eller kalkreaktor der kører optimalt så skal den ikke foretage sig det mindste, for så får man "hvide målinger", den skal så kunne reagere på når der sker noget uventet.

Når jeg købte den så tænkte jeg ikke rigtig på at jeg ville have at den selv doserer, ja eller slukker for doseringsmaskinen, men det er nu smart :) Nu venter jeg så på at den gode Jonas får taget sig sammen til at udvikle hans DoseTronic, det bliver en doseringsmaskine som bliver styret af KH maskinen Alkatronic, så den kan dosere alle 4 elementer i Core7 på en gang.

Der er stadig lidt udvikling der skal gøres på maskinen, men det kommer, blandt andet er Android versionen ikke helt perfekt, men jeg ved der arbejdes på en Azure løsning.


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af christiantt »

Det lyder ellers som en løsning der kunne være godt salg i! :)
Både med Triton metoden men også til andre tilsætningsmetoder :TH


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja jeg tror der er et markned for denne maskine, det tror GHL og APEX også :)

Denne er udviklet i Sverige, af Jonas, så jeg håber/tror at mine ønsker om forbedringer bliver prioriteret når der skal opgraderes software. Dette er et hobby-projekt der er blevet til et rigtigt produkt.
Min maskine jeg har er nr 158 i bach 2, som totalt er 500 maskiner (tror jeg det var) , DeJoung har rettighederne i EU, og de har maskinerne i deres systemer :)

Men helt billig er dyret ikke, SEK 9495,- og dertil kommer reagens væske til SEK 1395,- som dog holder et års tid alt efter hvor ofte man måler.

Jeg ser det dog som en central komponent i mit akvarium, vigtigere end mine computere, som i bund og grund bare er dyre timere ;) ej det er da rart at kunne kigge på temperaturen, PH eller ORP, men i bunden så ved jeg at om KH spiller og der bliver dorseret med Core7, så er MG og Ca samt de fleste sporemner i balance, PH, ORP og til dels temperaturen er mindre vigtigt.

Selv om det er bach2 og der er nye motorer i, som skulle larme mindre, ja så larmer den ret meget i 12 minutter hver gang der måles.


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af christiantt »

Set i lyset af alle de penge som man ofte alligevel bruger på koraller i større baljer, så ville de 10.000 måske være en rigtig god investering for at holde et helt stabil niveau :)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Lidt sjovt er det iaf at følge den gode Jonas og hans balje. Han vil helt i min linie have at saltvand skal være for alle, og at alt bør kunne automatiseres.
Nu virker det som om han får hjem den første prototype af hans Dosetronic, som er udviklet til alle versioner af Balling, hvor man altså styrer værdierne i baljen med stabil KH.

Næste projekt bliver formentligt en maskine der kan måle Nitrat og doserer om den bliver for lav, han har nemlig som mange andre problemer med at man ikke fodre nok, og Nitrat går i 0. Vi må se hvad fremtiden bringer, jeg ser næsten frem mod efteråret /vinteren når det er akvarie-seassong igen :) Så skal der handles fine koraller og formentligt bytte fisk. Ud skal;
Acanthurus leucosternon
Acanthurus lineatus
Zebrasoma scopas
Naso unicornis
Acanthurus pyroferus
Kaninfisken, Magnifica
Xanthichthys aurmarginatus, da den tager småfisk.
Muligvis også min kære Oliver og Doris.

Eller med andre ord alle mine ikke kejsere der bliver for store, og bare beholde mine Zebrasoma flavescens og Zebrasoma xanthurum.
I stedet vil jeg have ind lidt ekslusive kejsere (Apolemichthys xanthopunctatus, Pomacanthus navarchus og Pygoplites diacnthus) som jeg tidligere var inde på.

Af kiruger er jeg så ude efter;
1-2 Acanthurus achilles
3-5 Acanthurus coeruleus
3-5 Acanthurus triostegus
1-2 nye kaniner, Magnifica

Så skal jeg overveje om der skal være plads til en Mooris Minor, min fik lade livet, formentligt da jeg var på kick-off og derefter ferie, de spiser bare alt for langsomt sammenlignet med de andre.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Spændende fiskeplaner og dyre... Især med den overlevelsesrate på flere af dem. Men det virker til at være stabile fisk hos forhandlerne i dit område


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jeg har ikke mistet ret mange fisk i mit nuværende system, bare dem der er for langsomme at komme i gang med at spise, derfor er ingen Pincetfisk på listen, selv om jeg elsker disse.

Tidligere har jeg haft og mistet 2 Achilles, 4 triostegus, og en masse andet, men som sagt er det meget lidt der er gået under i dette setup. Tror det har at gøre med størrelsen helt enelt, der er mange fisk, jo, men der er stadig masser af gemmesteder.

@Nielsk, hvordan går det med dine sommerfugle-fisk, jeg ville gerne have et par Chaetodon semilarvatus :) Så et par for mogle år siden i Egypten, rigtig store og majestætiske.


Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Nicki Henriksen »

Thomas fra Stockholm skrev:Jeg ville gerne have et par Chaetodon semilarvatus :) Så et par for nogle år siden i Egypten, rigtig store og majestætiske.
Har også snorklet rundt med disse fisk, og holdt nu k@&%, hvor er de flotte, ville elske at have så et par svømmende :)


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Nicki Henriksen skrev:
Thomas fra Stockholm skrev:Jeg ville gerne have et par Chaetodon semilarvatus :) Så et par for nogle år siden i Egypten, rigtig store og majestætiske.
Har også snorklet rundt med disse fisk, og holdt nu k@&%, hvor er de flotte, ville elske at have så et par svømmende :)
De er flotte og store .
Jeg har desværre ikke mulighed for at købe sommeefuglefisk lige pt i Østjylland. Håber snart moby kører dejong


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Tror i det går, uden de nakker for mange koraller? Vil jo gerne... Har jo kejsere, som jeg er OK med at de nakker et par stykker, korallerne kan jo bare holde armene inde om dagen, som de gør i naturen.

http://www.aquariatech.eu/" onclick="window.open(this.href);return false; har åbnet en lille butik 15 km fra hvor jeg bor, han fik tilladelse til at sælge fisk for bare 14 dage siden, så for fremtiden kan han importere, blandt andet fra DeJong. Jeg har jo selv karantæne så jeg tager gene fiskene direkte i posen, for at holde prisen nede :)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jeg er ved at blive ret gode venner med min lille AlkaTronic, eneste skår i glæden er at mit forbrug af Core7 produkterne er steget en hel del :) Men jeg ved jo hvad det betyder.

I dag vil jeg dele med en lidt sjov PH kurve fra min APEX, den øverste er af ældre dato, da jeg doserede 1 gang om dagen, man ser at PH svinger ca 0,2 til 0,3 hvilket vel er helt OK, PH er på den anden side lidt lav.
Den nederste PH kurve er fra i dag, og den obsevante vil sige at PH jo svinger veldig meget (og underligt), forklaringen som i sikkert har regnet ud er at PH proben ligger i samme sump som AlkaTronic doserer i. På kurven kan jeg efterhånden se hvor meget der er doseret, og om der er ellers er sket noget unormalt :) Da DoseTronic først er klar (tidligst til jul) så må jeg dosere manuelt hvad der mangler af Core7 flaske 1 og 2, eller ofre min meget fine og stabile kurve og starte min doseringsmaskine igen...
En uventet udvikling ved at lade AlkaTronoc dosere er at PH er mere stabilt (se bort fra topperne), ja og en del højere, mindst er 8,09 og max 8,15 så den svinger altså bare 0,06, lidt imponeret...
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Sjovt at sammenligne med hvordan AlkaTronic arbejder ;)

Nu har jeg sat maskinen til at teste og korrigerer hver 5 time, en fed feature er at hver gang den korrigerer, så venter den ikke 5 timer med en ny test, men tager automatisk en til efter 2 timer, er den så OK så venter den 5 timer.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Lidt billeder fra et varmt akvarium, ligger mellem 28-30,2 grader.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Øj, en måned går hurtigt når man har ferie og det er varmt ude, dygtig har jeg været uden for...

Men nu har vi typisk Svensk sommer, og det er tid til at gemme sig i hulen og fukusere på akvariet en smule i den næste 8 måneders tid :)

Det har ikke gået helt perfekt over sommeren, 30,5 grader kom jeg op på flere gange, i august var vi en uge på Tenerife så det var svært at have dørren åben, så den pendlede fra 29 til 30,4 over 8 dage. Næste år bliver det AC på kontoret, endnu en anledning ikke at være i resten af huset.

Jeg lavede et triton test den 1 august og endnu engang var saliniteten gået ned, jeg tog mig endelig sammen og købte en tube silikone til at lime under vand med, joooooo, den er ret klistret skal jeg melde tilbage om, men jeg fik endeligt tætnet akvariet før ferien, yeaa. (meget små bokstaver). Andre "problemer" jeg har er at Silikat var relativt højt og K er lavt, K har det været umuligt at få hjem, så i tirsdags smed jeg i en hel flaske K fra Aquaforest, og så sendte jeg ind en ny TritonLAB test i går.
Jeg trykkede også op saliniteten til 25 ppm over et par dage inden ferie. Havde en god ven at komme forbi 2 gange og fylde på Mg og Ca, samt fodrer fiskene, og så har jeg jo min elskede Alkatronic til at passe KH 24/7.

Nu med et tæt akvarium, ret salinitet, OK temperatur og stadig perfekt KH er det tid til at baljen skal have kærlighed <3

De første indkøb blen 2 nye reaktorer, en til Aktiv kull og en til PO4 remoover, pt er der 1 liter AL99 i, som jeg håber kan hjælpe med Silikaten. Det er BLAU (se billed), jeg fundere på PVC fittings for at det skal se bedre ud, men det funger, har en 1000 liters pumpe på AL99 og 400 liter på Aktiv kull, der kommer nok ikke mere end 200 liter gennem den, men det er jo også nok håber jeg. Har tidligere haft for meget cirkulation i Aktiv kull som resulteret i går sten i DT.
Samtidig forsøger jeg at huske at starte mine Micro Bubler, det er helt enkelt min gamle skummerpumpe som smider ud bobler vertikalt i returkammeret, de største bobler brister i overfladen, mens de helt små smides op i DT.

Ud over at der er et TritonLAB test på vej har jeg bestilt en 8000 liter skimer pumpe (BLAU), så jeg kan få mere tryk på min skummer, hvor jeg i dag "bare" har en 12000 liters JEBAO pumpe på med nålehoved som vel producerer helt OK, orginalt kom skummeren med 2*9000 liter pumper, så her kan der sikkert ske en forbedring.

Tog en række deprimerende billeder af døde eller døende koraller, så jeg næste år husker smerten ved ikke at have AC på kontoret :( (næste indlæg)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Om nu siden crashede så gad jeg nok ikke skrive alt igen :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Heldigvis er der masser af andre koraller der ikke har klaget over varmen, lavt K, lavt salinitet, høj Silikat osv osv :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Lidt flere med mobilen.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Og lige 1 til,
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af charlie saltvand »

Hej Thomas, øv mht varmen :G ?...Men spændende med alt det andet. Jeg glæder mig VILDT meget til at komme forbi og se det hele “live” Øllet står og venter på at komme på roadtrip :GO

Jeg skal nok slæbe Dan og Stig med :GO

Fedt med en Update fra dig :W


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Det er koraller i familien SPATHULATA og MICROCLADOS som ikke kunne lide varmen, lidt et problem da det er mine favoritter ;)

Glemte da også lige et billed af de nye reaktorer.

I er altid velkommen, og jo længere i venter jo flere koraller har jeg at fragge. PT har jeg rigtig mange "finger" koraller der skal bort, men min favoritforhandler har stadig ikke tilladelse til at sælge SPS.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Det er ikke ofte jeg glæder mig til "på mandag", specielt ikke en mandag hvor jeg skal køre nærmere 1000 km for at træffe en kunde i Göteborg... Men nu er der jo noget i Gotebort som tiltaler folk som os :)
Emil der er deleger i Foretagsakvarium skal tydeligvis flytte, så han skal jo rive hans akvarium, og bytte til et større. og så skal man jo passe på, så denne gang glædr jeg mig som en lille dreng til turen, da jeg skal hente lidt "fragger" :W
Ja og om det ellers er noget i butikken der står mit navn på.

Her er de billeder han har taget til mig i dag, nicee små fragger.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Så kom korallerne hjem, rart med koraller der faktisk ses i baljen :)
Da de i 10 dage har gået under lidt dårlig belysning og cirkulation, ja så er e alle på nær nr 1 herover blevet lidt keedelige i farvere, men dem skal jeg nok få vent


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Den billedfil du forsøgte at vedhæfte er ugyldig.

Ja og når jeg uploader billeder med Crome crascher siden, ja hele Crome dør helt enkelt. Med Safari får jeg at filen er ulovlig, det er JPG og den er 3 ,03 MB stor???

Har forsøgt på 2 forskellige maskiner....


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

hmm, er der kommet en grænse på hor store filerne må være??? Virker sådanne da filerne her er under 4 mb store... Fint nok at vide :)

Efter 3 dages fisketur med den store dreng er det dejligt at se at alle koraller stadig har det godt, også de nye.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Fede kolonier


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

:angry: :angry: :angry: :angry: :angry: **Bandeord*** er ret træt af at man ikke længere kan oploade billeder, går jeg under 2 mb går det jo ikke at se korallerne... :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af ttkthomsen »

flotte koraller!!! og fed tråd. Kunne vi ikke få et fts igen af hele herligheden?


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

KÆFT en service :)
Som i nok har set har jeg tudet som en lille tøs om at jeg ikke kunne oploade filer, i dag blev tøsen voksen (eller nok irriteret) så jeg sendte da en mail til en administrator. Vupti :) på et par timer var "problemet" fikset. Bukker og taker, med så hurtig "support" for en vare man ikke betaler for... Jeg må hellere kige på at blive et aktivt støttemedlem igen.

Jeg limede lidt koraller i går, og de billeder ville jeg da gerne dele med jer :)
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"