"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Forum for Akvarier 801+ Liter
Besvar
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

I BLANDT.... forstå jeg ikke rigtig mig selv og hvordan jeg resonere ;)

Tog et smut forbi Bromma Zoo i dag på vej en hjem, det er jo lønnings-fredag, så jeg tænkte et par gobi, og andre småfisk om de nu havde hjemme noget sjovt.
Målet var også at handle en imperator om de mod forventning havde hjemme en lille en.

Det blev til følgende;
Imperator, lille fin med god appetit. 6-7 cm
Acanthurus lineatus, lille forvirret fisk, jeg får vel at se hvad der sker når den vokser lidt. 5-6 cm
Acanthurus leucosternon, altid en chansning med denne kirug, som Liniatus bliver det spændende at se hvad der sker med tiden, han vil allerede gerne markere sig for 3 af mine Zebrasoma Flavescens, men bliver sat på plads af de 2 dominerende. PT 8-10 cm
Sidst gik jeg helt abeshit og chansede på en fisk jeg aldrig har haft, men altid gerne ville have. Et rent pragteksemplar af "Gill", de havde også en del Heniochus Acuminatus til en god pris (SEK 500,- stk) så dem kiggede jeg længe efter.

PT har alle fisk etableret sig, altid en fordel med mange nye fisk på en gang, selv Gill leder efter noget godt, men er helt uinteresseret i frys, det er bare at håbe :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Carsten »

"Gill" ???


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Carsten skrev:"Gill" ???
Du har ingen små-børn? Gill Fra Nemo; Zanclus cornutus, The Mooris Idol. Desværre bliver han jagtet lidt af de gule pirater her til aften, så jeg er bange for at det bliver en dyr drøm jeg havde der. Fortsætter det må jeg forsøge at fange ham og smide ham i sumpen, og håbe på at den kommer igang igen til jeg kan give den videre :(


Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af peder »

Du skal da’ vel ikke have H. acuminatus? den æder alle dine Sps koraller.
Du skal få fat i H. diphreutes den er reefsafe, men da det kan være yderst svært at kende forskel på de to arter vil jeg anbefale at sikre at de er med fra en Hawai sendning da acuminatus ikke findes der.


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

peder skrev:Du skal da’ vel ikke have H. acuminatus? den æder alle dine Sps koraller.
Du skal få fat i H. diphreutes den er reefsafe, men da det kan være yderst svært at kende forskel på de to arter vil jeg anbefale at sikre at de er med fra en Hawai sendning da acuminatus ikke findes der.
Det var da godt jeg ikke købte dem så, og så slipper jeg turen dit i dag ;( og :)


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Carsten »

Thomas fra Stockholm skrev:
Carsten skrev:"Gill" ???
Du har ingen små-børn? Gill Fra Nemo; Zanclus cornutus, The Mooris Idol. Desværre bliver han jagtet lidt af de gule pirater her til aften, så jeg er bange for at det bliver en dyr drøm jeg havde der. Fortsætter det må jeg forsøge at fange ham og smide ham i sumpen, og håbe på at den kommer igang igen til jeg kan give den videre :(
Nej heldigvis! Men et par oldebørn kan vi klare


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Oldebørn, jo tak, min den store er 9 om en 11 dage...

For 1 år siden var jeg i Danmark, og bestilte glas til baljen, tænk at der faktisk bare er gået 1 år og jeg syntes selv jeg er kommet rigtig langt med projektet.
Kan næsten ikke vente til om 1 år, ja eller 6 mdr for at se hvordan korallerne udvikler sig.

Indtil da passer jeg på at nyde alt jeg kan, specielt glad bliver jeg når mine drenge som i weekenden og i morges står og leder efter deres favoritfisk, (Desværre) er Gill blevet en favorit for os alle så jeg håber virkeligt at den klare sig, den går og nipper af stenene, så jeg håber den finder lidt svampe osv. så den hurtigt kan komme sig og begynde at blive en altædende maskine som jeg har læst af de kan blive når de trives...

SAND:
Nu har jeg bestemt mig for at være "smart", og begynde at fylde på med sand såen lidt efter der er kommet vand i, jeg vil have ca 3-4 cm extra over det hele så jeg kommer op på 4-6 cm, så jeg har lidt funderinger...
Det er ikke smart at fylde på for meget på en gang da det jo kan gøre systemet ustabilt og det vil man jo ikke, samtidigt er det ikke sjovt at vaske mere end 20 kg sand om året. Husker jeg rigtigt og forstår ordrehistorikken) så har jeg i DT 54 kg sand, så 150 kg skal der nok i... over et par uger :)

1) Så jeg tænker på hvor mange KG man kan smide i om ugen for at det ikke påvirker systemet ret meget? Tror i 20 kg i ugen er for meget?
2) Ligeldes tænker jeg om det er bedst at smide 3-4 cm på et lille område så jeg får dybten, eller om jeg skulle sprede det ud så det bliver ½-1 cm hver gang. På den måde kan det nye sand nok ligge i 2-3 uger inden der kommer på nyt, jeg regner hårdt med at dette sandprojekt kommer at tage 2 måneder.
3) Levende eller tørt sand???


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Jaha, spanden var sq for lille... Hader når det sker.

Første farming af min karantæne sump, fjernede ca 75%
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


charlie saltvand
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3695
Tilmeldt: man 20. maj 2013 20:45
10
Postnummer: 2450 København SV
Saltvand siden?: 1983

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af charlie saltvand »

Fedt foto, det sidste :-) :-)


Har prøvet lidt af hvert. Besøg mit nuværende setup = Less is more her http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=73750" onclick="window.open(this.href);return false;
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Wow måske kan du sælge høsten til en sushi restaurant


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Ja fra en lille håndfuld til dette. MarsHydro MARS II 700W LED Grow Light har været på siden den 18 Januar, og det bare på 1 "kanal".... IMPONERET


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Anders månsson »

Ha ha det er da vild med den vækst! Hvor mange watt er en kanal på?


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Mic4700 »

Imponerende vækst på din Cheato. :GO til næste høst må du hellere finde dig 1 regnvandstønde. :GO


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

@Anders, jeg ved ikke hvor mange W de enkelte kanaler har, men jeg tror den jeg kører med har 2/3 af LED. Totalt bruger lampen 275W +/-5% og ikke 700W :)

Lidt underligt, men jeg har 2 lignende bare i 300W modellen under min anden sump hvor der er mere cirkulation, og alt andet end lige mere næring da den ligger før denne sump. Men det må helt enkelt være fordi denne giver mere PAR, kan vel ikke være andet, og så at der er rigeligt med næring i vandet generelt.

Stor spand om 3 uger når der skal høstes igen :)

Kan anbefale at kigge på denne film fra BulkReefSupplyCom " onclick="window.open(this.href);return false;


Anders månsson
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 4610
Tilmeldt: tors 27. maj 2004 23:02
19
Postnummer: 5210 Odense NV
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Fyn

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Anders månsson »

Ja de har nogen rigtig gode vedeoer


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Knipsede denne i dag, 30 cm sne fik vi igen i dag, pisse koldt at være Dansker i Stockholm. For ikke at snakke om ondt i ryggen :(
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Hareskov »

:GO :GO Ser satme godt ud Thomas


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Mic4700 »

Super flot "lille" balje :wink: ser kanon ud med alle de udhæng i din aquascape. :GO


ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af ttkthomsen »

Det er satme fint!


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Takker mange gange for de fine ord, og ja selv om man er en drengerøv på 42 varmer det stadig. Håber mange af jer kommer at se det live, så endnu en anledning at komme til Stockholm (kom om sommeren), ta med flæskesteg og øl :)

Min automatiske omrøre døde i ugen, måler PT KH hver dag da jeg ikke helt stoler på doseringen, og uden den automatiske er dette en irriterende (i ved man skal snurre vandet selv, mens man drypper, tænker på at ånde, sex og ikke tisse i bukserne) så jeg slog til og bestilte en Aklatronic :) et billigt fix... Glæder mig til den kommer hjem.

Efter jeg farmede mine alger har jeg erfaret at PH er sunket en lille smule, hvilket nok passer med tesen at algerne under god belysning har en fantastisk evne at optage CO2, og frigive O2, skal blive sjovt at at se om PH stiger når algerne tager over igen.

Kortsigtet har jeg valgt at teste noget nyt, SKIM BREEZE, bare 1 kg i en biopellets reaktor, så det skal blive sjovt at se om det gir noget. Tror jeg tager forbi butikken i morgen så jeg kan gi testen en rigtig chance, og fylder op med min reaktor, så der er totalt 3 liter.
Luften troe jeg ikke bliver skiftet så meget som jeg gerne vil rundt mit akvarium, kommer nok at skulle handle lidt blæsere til sommer (Lamperne i refugium varmer godt) så jeg håber SKIM bliver en succes.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

3 dage med SKIM BREEZE, og en lille status.
Jeg smed i en liter og denne er begyndt at bytte farve alle rede, så det kan jo gå hen og blive halv dyrt i længden med SKIM...

Om PH kurven bare er vokset pga SKIM vil jeg ikke med 100% sikkerhed sige, da jeg har boostet KH fra 7,1 til 8,2 (lidt høj) og salt fra 33,4 til 34ppm, det kan også skyldes at mine macro alger er begyndt at vokse meget igen, eller nærring nu er nede grundet algerne, ja eller noget helt andet, men det er meget længe siden jeg havde så høj PH.

Der er dog 1 ting som jeg er 99% sikker SKIM BREEZE skal have æren for, og det er den generelle luftkvalitet i kontoret. Specielt tydeligt er det når jeg åbner ind til skummeren, det dufter ikke af "vand".

Men er det 1 liter i ugen der forbruges er det ikke værdt det i længden.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Efter snart et år (føles det som) kom der lidt godt hjem til Göteborg, som skulle herop til hovedstaden ASAP :) Da det ikke er så koldt kom korallerne frem med fin temperatur i vandet, og nu her 4 timer efter de er kommet i baljen har jeg fin coral expantion, så det skal nok gå denne gang også.

Jeg havde ventet på at han fik hjem en større frag SSC, den jeg fik hjem her, ja den er lidt lys i farven men den skal nok komme sig her.
Derudover fik jeg endnu en Tenius og en dejlig LATISTELLA, AKA Bali ShotCake (håber jeg).

Billederne passer med det der blev leveret, så jeg er rigtig tilfreds igen.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Mic4700 »

Super flotte Acros Thomas , pas godt på dem. :GO


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Takker Michael, jeg gør alt jeg kan for at de skal trives <3

Som at fikse til et TritonLAB test: https://www.triton-lab.de/en/showroom/a ... oes/55089/" onclick="window.open(this.href);return false;
Det billigste test jeg har lavet til dato :)

Potassium havde jeg hjemme (3 liter) så det var jo billigt, og S kommer jeg ikke at gøre meget ud af, højer muligvis saliniteten lidt, men det er ikke en værdi der får mit piss i kog.
Eneste jeg skal handle er Mo, Ni, Zn og V, ja jeg har allerede brugt 100 ml af denne flaske.

Mn er jeg nu oppe på 11 ml om dagen, og selv om jeg køber 1 liter om dagen er det stadig ca. SEK 9,- om dagen.

Fik lidt nye fisk i dag;
3 stk Gramma Brasiliensis (tror jeg, eller Loreto)
2 stk Pictichromis Porphyrea (tror jeg det er)
2 stk Gramma Melacara (dejlig fisk)
2 stk Gobiodon Atrangulatus, som jeg ikke kunne stå for.

Dejligt med lidt smår i baljen, nu håber jeg at jeg kommer at se dem fra tid til anden..


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Anden »

Dit akvarie ser super godt jeg elsker din stensætning men er der ik noget om Gobiodon Atrangulatus godt kan lide at nippe i acropora?


Billede
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Anden skrev:Dit akvarie ser super godt jeg elsker din stensætning men er der ik noget om Gobiodon Atrangulatus godt kan lide at nippe i acropora?
Takker, jeg har også for mig at de kan finde på at nappe lidt på korallerne, de gule hawai'erne har jeg haft tidligere, og de sad altid på korallerne, shit jeg var trætte af dem til sidst. Men korallerne voksede stadig og dengang havde jeg jo "BARE" 575 liter, så tænkte at 2 nok ikke gør så meget skade. Det er første gang jeg ser dem i butikkerne og havde de haft flere var de kommet med hjem, for de er rigtig søde. Minder lidt om pansermaller...

Har også en Imperator, håber han holder nallerne fra mine Millipora. Den grønne må han gerne smage på men ikke min Blueberry eller røde <3


Anden
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2485
Tilmeldt: lør 23. aug 2014 07:04
9
Postnummer: 4330 Hvalsø
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: 4330 hvalsø pileager

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Anden »

:h Nej de to kan nok ik ødelægge det store....... Hvis alså ik de gå i gang med at ligge æg på undersiden af din lille nye lyserøde acropora og så lige piller alt huden af den men med dit held sker det helt sikkert ikke


Billede
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Der er bare at håbe, nu har jeg ikke set dem siden de var i posen ;)
Jeg havde/har en SSC frag der stod rigtig fint, den mistede alt væv på 2 dage, så det kan gå galt. Tror den havde for lidt cirkulation, javist har PH KH og temperaturen sejlet lidt, men tror mest på cirkulation.

3 poser kom der med hjem i dag... Centropyge loricula *3

Panikken udbrød da de kom i, for de gik lige i flæsket på hinanden. Vandet piskede rundt.. i 10 sekunder, derefter fandt de en form for balance, nu går 2 af dem og måler hinanden, uden det virker specielt aggressivt og den sidste går og hygger sig. Håber de klare sig denne gang...


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af nielsk »

Thomas fra Stockholm skrev:Der er bare at håbe, nu har jeg ikke set dem siden de var i posen ;)
Jeg havde/har en SSC frag der stod rigtig fint, den mistede alt væv på 2 dage, så det kan gå galt. Tror den havde for lidt cirkulation, javist har PH KH og temperaturen sejlet lidt, men tror mest på cirkulation.

3 poser kom der med hjem i dag... Centropyge loricula *3

Panikken udbrød da de kom i, for de gik lige i flæsket på hinanden. Vandet piskede rundt.. i 10 sekunder, derefter fandt de en form for balance, nu går 2 af dem og måler hinanden, uden det virker specielt aggressivt og den sidste går og hygger sig. Håber de klare sig denne gang...
Det bliver en fin fiskesamling du kommer op på. Men hvorfor ikke potteri - den er så meget smukkere end loricula :beer: og burde trives på dit store rev.


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1757
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Mit 2.5 m^3 byg, "no limits" i Stockholm

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

He he, det er så meget der er smukt i denne hobby, jeg har altid godt kunne lige ildkejseren og deres fantastisk kraftige røde farve som jeg ikke har set på andre fisk, de står ud i mængden. Potteri er super flotte, ja de er nok flottere end ildkejseren når man når man kigger på mønstret, men de står ikke ud på samme måde i mængden af flotte fisk.

En Holocanthus ciliaris var næsten på vej ned i posen også, men den var bare 4-5 cm og ikke på min fiskeliste, så jeg var dygtig :)


Besvar

Tilbage til "Akvarier 801+ Liter"