Barner skrev:for mig er det eneste der dur BLV 14.000K, men det skal jeg jo sige da det er sådan en jeg har købt til iøvrigt under ½ pris i tyskland.
Men jeg er rigtig glad for den giver et flot klart lys der frem hæver farverne rigtig godt også uden blå rør
Har jeg aldrig set !
Har du et billede eller andet der kan vise deres farve lidt ?
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Lidt forklaring på Hvorfor ballast har betydning for farve temperatur for MH Lamper "HQI, HQL, MHD, CDM MM"
Ved Traditionel drift "Jernkerne ballast" Har man en drift frekves på 50HZ det vil sige at man aldrig vil få det fulle udbytte aflampen da den aldrig kommer op og lyse 100% dette kan have stor indflydelse på lys udbytte samt farve.
Man kan se det samme ved en glødelampe med lys dæmper.
Ved HF Drift "Elektronisk ballast" Har man en drift frekvens >24Khz det vil sige at man kommer meget tædt på 100% lys udbytte
et par andre "Små" Fordelle er at HF drift giver en direkte energibesparelse på20-30% og forlænger levetiden på lyskilden med ca 50% Kilde: Philips Lys A/S
MVH Bjørn