"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Klovn klovn

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Klovn klovn

Indlæg af Allan M »

Hey
Mine klovnefisk er sgu nogle klovne! Nu har jeg for nogle måneder siden skaffet en bobleanemone. Med fare for at den ville brænde (og har gjort) mine sps, tænkte jeg på de stakkels klovnefisk der måtte søge ly i en lille Duncan, Welo eller andre steder.
Men de lorte fisk gider ikke gå i den anemone. Anemonen har delt sig og brænder nu dobbelt så mange sps. Til ingen nytte.
Kan jeg regne med spontan tiltrækning mellom anemonen og fiskene, eller kommer de ikke til at søge derhen, når de ikke har gjort det allerede?

Duncan, Welo og alt andet de kan sove i er fjernet.

Ellers vil jeg fjerne anemonerne igen og lade fiskene sove i stenene, som de gør nu.
:devilish: :f3: :f3:


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Klovn klovn

Indlæg af Carsten »

Ikke alle typer klovnfisk, går i alle anemoner.
Og det er slet ikke sikkert at selvom der er den rigtige type anemone, at de gider gå i den. Og andre gange kan der gå mange måneder inden de pludselig får interesse for anemonen
http://eqzotica.ucoz.ru/_ld/0/9_ANEMONES.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er en hel masse litteratur om emnet
https://scholar.google.dk/scholar?q=ane ... AQgQMIJDAA" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Klovn klovn

Indlæg af Jones »

Hej Allan

Jeg ville fjerne anemonerne og lade klovnene bo i noget andet, som ikke bevæger sig rundt. Det er træls at finde anemoner i pumper eller for tæt på dyre koraller.

Klovnene klarer sig jo fint alligevel.

Mine bor i en urtepotte og lægger flittigt æg der.


o_O
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Klovn klovn

Indlæg af Allan M »

Carsten skrev:Ikke alle typer klovnfisk, går i alle anemoner.
Og det er slet ikke sikkert at selvom der er den rigtige type anemone, at de gider gå i den. Og andre gange kan der gå mange måneder inden de pludselig får interesse for anemonen
http://eqzotica.ucoz.ru/_ld/0/9_ANEMONES.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Der er en hel masse litteratur om emnet
https://scholar.google.dk/scholar?q=ane ... AQgQMIJDAA" onclick="window.open(this.href);return false;
Tak for info :GO


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Allan M
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2712
Tilmeldt: søn 11. dec 2011 00:25
12
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 2011

Re: Klovn klovn

Indlæg af Allan M »

Jones skrev:Hej Allan

Jeg ville fjerne anemonerne og lade klovnene bo i noget andet, som ikke bevæger sig rundt. Det er træls at finde anemoner i pumper eller for tæt på dyre koraller.

Klovnene klarer sig jo fint alligevel.

Mine bor i en urtepotte og lægger flittigt æg der.
Ja det bliver nok resultatet. Syntes bare at bobleanemone med sort/hvid klovnefisk er pisse smukt.


Life is a beach and then you dive.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Klovn klovn

Indlæg af Jones »

Tjah, men en bubble tip anemone og hvide (brændte) koraller er knap så smukt :D

Jeg tror ærlig talt at klovnene er ligeglade, men jeg synes også selv at klovne er flottest i en anemone. Anemoner kan bare volde visse udfordringer når de kravler rundt eller slipper helt.


o_O
Brugeravatar
Sarah R
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 305
Tilmeldt: lør 26. aug 2006 20:11
17
Postnummer: 5700 Svendborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Tåsinge

Re: Klovn klovn

Indlæg af Sarah R »

Jeg har haft samme problem. Men jeg læste på nogle amerikanske fora at nogle har held med at fange klovnfisk og anemone, og putte dem i en spand. I nogle tilfælde vil klovnene søge ned i anemonen for at beskytte sig. Når de har gjort det, tager man forsigtigt anemone og klovnene op i akvariet igen ( det hele i en lille skål, så klovnene bliver i anemonen under hele processen). Det er ikke sikkert det virker, men jeg prøvede det faktisk og havde succes. De gik i anemonen og har gjort det siden. Men nu har de en urtepotte istedet for, som også er populær.


MvH
Sarah R
588 liters balje med 410 liters sump
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1128
Tilmeldt: tirs 8. jan 2013 23:16
11
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

Re: Klovn klovn

Indlæg af Morten1990 »

Der findes rigtig mange videoer på Youtube, men den metode som Sara hentyder til.
Mange bruge en Spagetti kurv eller hvad de hedder den med en masse små huller i.
De nævner også det er vigtig ikke og sætte dem for hurtigt tilbage i akvariet, men lade den gå op til en ude sammen med anemonen i kurven.
Det var hvad jeg kunne læse/se om det :y


Vh Morten
Brugeravatar
Fat_Donnie
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 534
Tilmeldt: tors 10. mar 2011 01:40
13
Postnummer: 2605 Brøndby
Saltvand siden?: 2011

Re: Klovn klovn

Indlæg af Fat_Donnie »

Hej Allan,

Jeg har et par fine hvide wyoming klovnfisk til salg. De går i bubbletip anemone.
Consider it hehe. =)


Red Sea Reefer 350L, ATI Sunpower Dimmcomp 6x39W, Jebao RW8 Propeller Pump, Nyos Viper 3.0 Return Pump, Coral Box D700 Skimmer, Grotech Tech 3.0 Dosing Pump - Decocean Bailing.
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"