"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Valg af fisk til fish only......

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Valg af fisk til fish only......

Indlæg af Jones »

Mine klovne lægger IKKE æg. Der var ellers godt gang i sagerne ved lightning x maroon, men tekniske problemer, alger og en masse roden rundt til følge, har sat alt på pause for en stund. Fiskene har det dog fortsat godt. MEN..... Nu var jeg jo ved at få et panikanfald da jeg læste at Hawaii har lukket for eksport af fisk. Derfor kom jeg til at købe en gul kirurg af Niels Wiinberg. Men hvad gør man lige med en gul kirurg når man intet akvarie har ti lden. Jo man dumper den ned til Vixen (killer clown), som er min enlige lightning maroon, og lader den bo der lidt. Men med en kirurg i huset skal der jo også købes et akvarie. Niels var dog ikke sen til at fortælle at han da lige kunne sælge mig sit 250 liters akvastabil jubilæumsmodel. Akvariet blev købt. Og i dag skrev den gode Niels sørme at han også havde sten jeg kunne købe.

jow jow tænker jyden her så. Ham Niels kan da handle. Men nu har jeg så opsat akvarie for at huse en gul kirurg. Udelukkende af frygt for, at de kan blive svære at skaffe i fremtiden. Og nu til pointen. Den gule kirurg skal ikke gå alene og derfor søger jeg et par forslag til noget nemt, billigt og gerne pænt, som kan gå med den. Jeg tænker evt et par damsler, en seksstribet gylte eller noget i den stil.

Der kommer ikke rigtig til at være koraller i akvariet. Måske lidt blødkoraller, men intet krævende. Lyset bliver 2-3 kina led spots på 21w stykket.


o_O
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Valg af fisk til fish only......

Indlæg af Tykki »

Dværg kejsere er da oplagt her


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Valg af fisk til fish only......

Indlæg af Gambi »

en Centropyge potteri vil jo være oplagt, da den kommer fra Hawaii og så er den utrolig flot også, den flotteste dværgkejser efter min mening.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Valg af fisk til fish only......

Indlæg af Carsten »

Gambi skrev:en Centropyge potteri vil jo være oplagt, da den kommer fra Hawaii og så er den utrolig flot også, den flotteste dværgkejser efter min mening.
Men også en af dem man ser sjældent. Men skal det være et FO. Så er der også både bicolor og heraldi og ikke at forglemme venustus


Mic4700
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1790
Tilmeldt: søn 8. dec 2013 19:15
10
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2012

Re: Valg af fisk til fish only......

Indlæg af Mic4700 »

Gambi skrev:en Centropyge potteri vil jo være oplagt, da den kommer fra Hawaii og så er den utrolig flot også, den flotteste dværgkejser efter min mening.
Enig. :GO Klovnfisken har dem af og til hjemme , til fornuftig pris.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Valg af fisk til fish only......

Indlæg af Jones »

Jeg kører ikke til sjælland efter fisk.

Men hvis de kan skaffes i Horsens vil jeg bestemt gerne have en potteri. Er stadig vild med alt fra Caribien, så mon ikke en a. coeruleus kunne komme på tale. Jeg savner min gamle flammekejser ufattelig meget. Har altid drømt om et par af dem, men har aldrig forsøgt mig. Ville I gøre forsøget, hvis man kan finde to i forskellige str. ?


o_O
Tykki
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3531
Tilmeldt: tors 25. feb 2010 15:47
14
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2009

Re: Valg af fisk til fish only......

Indlæg af Tykki »

Jeg ville ikke have skrupler med det, men på det punkt er jeg også en idiot , da jeg er kold. Det eneste der kan ske er at du mister en fisk, men til 600kr i dit budget, vil det jo ikke holde vand, eller vil det ????


Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2061
Tilmeldt: man 27. aug 2007 21:47
16
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Kolding

Re: Valg af fisk til fish only......

Indlæg af nbd »

Jones skrev:Jeg savner min gamle flammekejser ufattelig meget.
Det kan jeg godt forstå, det ER en dejlig fisk :-)


Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Valg af fisk til fish only......

Indlæg af Gambi »

Carsten skrev:
Gambi skrev:en Centropyge potteri vil jo være oplagt, da den kommer fra Hawaii og så er den utrolig flot også, den flotteste dværgkejser efter min mening.
Men også en af dem man ser sjældent. Men skal det være et FO. Så er der også både bicolor og heraldi og ikke at forglemme venustus


Åh det ved jeg nu ikke, Decocean har den ret tit han har ihvertfald haft en 5-6 stykker inden for de sidste 5 mdr.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Valg af fisk til fish only......

Indlæg af Jones »

Men det bliver han næppe ved med, hvis de overvejende fanges og eksporteres fra Hawaii....


o_O
Gambi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1112
Tilmeldt: tors 28. jun 2007 14:00
16
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Ringsted

Re: Valg af fisk til fish only......

Indlæg af Gambi »

talte med ham om det idag, og han havde altså ikke hørt at Hawaii har lukket for eksport af fisk, så hvor har du læst at de har lukket for det, jeg læste en artikkel på reef2rainfores.com for et par uger siden, og der var det kun tale om at de vil lukket for exporten af fisk. men det har de jo snakket om de sidste 10 år ihvertfald.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Valg af fisk til fish only......

Indlæg af Jones »

læste det på et amerikansk forum. Kan ikke huske hvor. Men det er da rigtig godt, hvis han ikke har hørt det. Forhandlerne må da om nogen vide, hvad der sker ude på fangststederne/eksportørerne.

Det med at risikere at miste 600 kr fordi man prøver at sætte to fisk sammen har jeg intet problem med. Jeg har forsøgt at sætte mine to lightning maroons sammen i over et år uden held. Men jeg bliver da bare ved. Nu har jeg lagt en langsigtet plan for dem og det samme vil jeg gøre for et par flammekejsere. Men først skal der lige være helt styr på akvariet.

Min skummerpumpe stod af den anden dag men Carsten/Decocean var hurtig til at sende mig en ny og den kører nu som en drøm igen.


o_O
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"