"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Hvilken kirug skal jeg vælge?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af Carsten »

Min egen favorit er Acanthurus maculiceps. Den bliver stor, men det varer lang tid


martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af martinknorr »

Lineatus synes jeg måske har de samme tendenser som Achilles i forhold til pletter. Det er hvad jeg har læst mig til. Det er nu også en flot fisk :GO


MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af Han$en »

Ville egentlig gerne læse om hvad forskellen på netop sohal og lineatus er.

Udover farverne ligner de samme fisk - Form, hale, mønster (sådan ca) adfærd osv. Kunne være lidt interessant at få svar på hvad der gør dem til forskellige arter, og ikke blot 2 farvevarianter / lokaliteter af samme art :happy:


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af Carsten »

A. Sohal kommer fra rødehavet og der findes A. Liniatus ikke. Sohal bliver også større mener jeg


Brugeravatar
trine...
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1142
Tilmeldt: tirs 5. jan 2010 18:41
14
Postnummer: 3630 Jægerspris
Saltvand siden?: 2002

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af trine... »

A.lineatus er efter min overbevisning et eksempel på en fisk som burde blive i havet og slet ikke være i den kommercielle handel. Selvom den er smuk og selvom nogle få holder dem med held gennem en årrække, så figurerer den i min bog som en af de fisk med den dårligste overlevelsesrate overhovedet. Måske burde det samme i grunden burde gøre sig gældende for Japonicus selvom den måske er lidt nemmere.
Acanthurus generelt hører sig også til det sartere segment ift eksempelvis Zebrazoma og ctenochaetus slægterne.


martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af martinknorr »

trine... skrev:A.lineatus er efter min overbevisning et eksempel på en fisk som burde blive i havet og slet ikke være i den kommercielle handel. Selvom den er smuk og selvom nogle få holder dem med held gennem en årrække, så figurerer den i min bog som en af de fisk med den dårligste overlevelsesrate overhovedet. Måske burde det samme i grunden burde gøre sig gældende for Japonicus selvom den måske er lidt nemmere.
Acanthurus generelt hører sig også til det sartere segment ift eksempelvis Zebrazoma og ctenochaetus slægterne.
Jeg tror det lige så meget handler om at der er rigtig mange der ikke tænker over hvad de kan tilbyde den fisk de køber eller undersøger hvad fisken har behov for. Det er det samme mønster du ser når folk anskaffer sig alle mulige andre dyr.

Det var netop også lidt idéen med at nævne mine betingelser for de fisk jeg havde i tankerne. Jeg synes at jeg som udgangspunkt har forholdene til at holde achilles og hawaiiensis. Derfor kunne det være der var andre der havde anden erfaring som man kunne forholde sig til inden man anskaffede sig fisken.


MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af peder »

Poul må på banen her' han har da' den fedeste achilles!


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af martinknorr »

Kunne være jeg skulle skrive ham en besked. Hvad er det hans brugernavn er?


MVH
Martin
8370 Hadsten
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af Twinks »

Post gerne her, da achilles er en fed kirurg jeg også drømmer om med tiden


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af martinknorr »

Ud over at der er noget vandkvalitet der skal leve op til Achilles krav. Så tror jeg også man skal være parat til at gå på kompromis med vandkvaliteten for korallerne i en tid. Jeg vil i hvert fald fodrer lidt rigeligt, da det selvfølgelig vil kunne forbedre chancerne for succes.


MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af PoulD »

Tænker det nok er mig Peder mener. Men jeg synes ikke rigtig jeg kan bidrage med så meget. Jeg har jo aldrig haft andre achilles end den ene jeg har og en så begrænset erfaring har nok tilsvarende begrænset værdi. Den har ikke været sværere end min andre kirurger (faktisk havde jeg langt større udfordringer med min flavescens som blev meget tynd inden det lykkedes at få den til at spise). Det var naturligvis den sidste kirurg jeg tilførte. Den kunne såmænd sagtens have været spion på en sukkerfabrik de første dage, men det tror jeg man må forvente. Den har aldrig været krigerisk overfor nogen af de andre fisk.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af martinknorr »

Hej Poul

Det lyder jo godt. Synes det har værdi for mig, da det er første hånds erfaring.

Gjorde du dig nogle særlige forholdsregler da du tilførte den? Eller ekstra tiltag efter den var kommet i tanken?

Mener også man må forvente at de er sky det første stykke tid. Min strigosus var yderst sky og der gik langtid før jeg så den tage noget foder til sig. Dog uden at den blev tynder, så enten har den taget foder uden jeg har set det. Eller også har der været lidt belægning på sten og ruder der har været nok.


MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af PoulD »

Nej, jeg tog ikke nogen specielle forholdsregler hverken før eller efter tilførsel. Jeg passede meget på ikke at tilføre fisk hurtigere end både baljen og jeg selv kunne følge med, men det er jo helt banale forholdsregler uanset hvilke fisk vi taler om.

Personligt deler jeg ikke helt Trines bekymring. Overlevelsesraten for akvariefisk er under alle omstændigheder lig nul. Meen det er den jo også i naturen. Så kan man selvfølgelig diskutere gennemsnitlig levealder, men i naturen er der jo også ufattelig mængder fiskeyngel der aldrig bliver mere end få timer og formentlig mange tusinde gange flere lineatus end der dør i akvarier, bliver ædt af andre fisk inden de er få måneder gamle.

Det tossede er så, at jeg på sin vis er enig med Trine i, at de bør blive i havet. Men så gælder det ikke kun A. lineatus men alle fisk. Dybest set synes jeg ikke det er etisk korrekt, at holde fisk eller andre dyr fanget i et bur. Den mening er dog ikke stærkere end jeg gør det alligevel (dog ikke ganske uden ambivalente følelser). Nå, det er jo en helt anden snak. Med den balje du har, den indstilling og den erfaring du har, kan du formentlig tilbyde en sådan fisk ganske gode forhold, så køb da bare den af dem du helst vil have.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af martinknorr »

PoulD skrev:Nej, jeg tog ikke nogen specielle forholdsregler hverken før eller efter tilførsel. Jeg passede meget på ikke at tilføre fisk hurtigere end både baljen og jeg selv kunne følge med, men det er jo helt banale forholdsregler uanset hvilke fisk vi taler om.

Personligt deler jeg ikke helt Trines bekymring. Overlevelsesraten for akvariefisk er under alle omstændigheder lig nul. Meen det er den jo også i naturen. Så kan man selvfølgelig diskutere gennemsnitlig levealder, men i naturen er der jo også ufattelig mængder fiskeyngel der aldrig bliver mere end få timer og formentlig mange tusinde gange flere lineatus end der dør i akvarier, bliver ædt af andre fisk inden de er få måneder gamle.

Det tossede er så, at jeg på sin vis er enig med Trine i, at de bør blive i havet. Men så gælder det ikke kun A. lineatus men alle fisk. Dybest set synes jeg ikke det er etisk korrekt, at holde fisk eller andre dyr fanget i et bur. Den mening er dog ikke stærkere end jeg gør det alligevel (dog ikke ganske uden ambivalente følelser). Nå, det er jo en helt anden snak. Med den balje du har, den indstilling og den erfaring du har, kan du formentlig tilbyde en sådan fisk ganske gode forhold, så køb da bare den af dem du helst vil have.
Jeg er sådan set på linje med dig Poul. Når man først har dykket på et stort rev og set de størrelser nogle af de fisk vi holder kan vokse til. Ja så er det svært at forestille dem sig i et akvarie på 600 L.

Derfor forsøger jeg så også at give de fisk jeg køber de bedste betingelser. Af samme grund bliver jeg både irriteret og sur når en tilsyneladende rask fisk bare dør indenfor 24 timer. Uden der har været gjort nye tiltag til akvariet i lang tid.

Jeg havde nu også tænkt mig at købe den jeg helst vil have :-) Men som nævnt tidligere så vil jeg helst undgå unødvendigt ta. Hvis 99 % havde dårlige erfaringer med en af dem eller sammensætningen af fiskene. Så var der ingen grund til at prøve det umulige.


MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af Han$en »

PoulD skrev:Nej, jeg tog ikke nogen specielle forholdsregler hverken før eller efter tilførsel. Jeg passede meget på ikke at tilføre fisk hurtigere end både baljen og jeg selv kunne følge med, men det er jo helt banale forholdsregler uanset hvilke fisk vi taler om.

Personligt deler jeg ikke helt Trines bekymring. Overlevelsesraten for akvariefisk er under alle omstændigheder lig nul. Meen det er den jo også i naturen. Så kan man selvfølgelig diskutere gennemsnitlig levealder, men i naturen er der jo også ufattelig mængder fiskeyngel der aldrig bliver mere end få timer og formentlig mange tusinde gange flere lineatus end der dør i akvarier, bliver ædt af andre fisk inden de er få måneder gamle.

Det tossede er så, at jeg på sin vis er enig med Trine i, at de bør blive i havet. Men så gælder det ikke kun A. lineatus men alle fisk. Dybest set synes jeg ikke det er etisk korrekt, at holde fisk eller andre dyr fanget i et bur. Den mening er dog ikke stærkere end jeg gør det alligevel (dog ikke ganske uden ambivalente følelser). Nå, det er jo en helt anden snak. Med den balje du har, den indstilling og den erfaring du har, kan du formentlig tilbyde en sådan fisk ganske gode forhold, så køb da bare den af dem du helst vil have.
Amen.. :happy:

Må vi se et billed af herligheden? (achilles)


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af martinknorr »

Han$en skrev:
PoulD skrev:Nej, jeg tog ikke nogen specielle forholdsregler hverken før eller efter tilførsel. Jeg passede meget på ikke at tilføre fisk hurtigere end både baljen og jeg selv kunne følge med, men det er jo helt banale forholdsregler uanset hvilke fisk vi taler om.

Personligt deler jeg ikke helt Trines bekymring. Overlevelsesraten for akvariefisk er under alle omstændigheder lig nul. Meen det er den jo også i naturen. Så kan man selvfølgelig diskutere gennemsnitlig levealder, men i naturen er der jo også ufattelig mængder fiskeyngel der aldrig bliver mere end få timer og formentlig mange tusinde gange flere lineatus end der dør i akvarier, bliver ædt af andre fisk inden de er få måneder gamle.

Det tossede er så, at jeg på sin vis er enig med Trine i, at de bør blive i havet. Men så gælder det ikke kun A. lineatus men alle fisk. Dybest set synes jeg ikke det er etisk korrekt, at holde fisk eller andre dyr fanget i et bur. Den mening er dog ikke stærkere end jeg gør det alligevel (dog ikke ganske uden ambivalente følelser). Nå, det er jo en helt anden snak. Med den balje du har, den indstilling og den erfaring du har, kan du formentlig tilbyde en sådan fisk ganske gode forhold, så køb da bare den af dem du helst vil have.
Amen.. :happy:

Må vi se et billed af herligheden? (achilles)
Ja for faen :W


MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af PoulD »



I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af Han$en »

PoulD skrev::biggrin:
Videoklip fra Januar 2016:https://www.youtube.com/embed/8wLe47LfYUw?vq=hd1080
Smukt! Intet mindre :happy:

Det gav sgu blod på tanden for at afprøve en lille A. achilles her også. Hvor stor var den ved anskaffelse, og hvor er den købt?


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af PoulD »

Den er købt hos DecOcean. Den har vel været omkring 5-6 cm vil jeg anslå. Dengang havde den kun minimal antydning af orange omkring skalpellen:
DSCF8849 (Medium).jpg


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af Twinks »

Øj den er fin.
Jeg håber mit akvarie engang blir stabilt nok til sådan en 8 cm en :)


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af Han$en »

PoulD skrev:Den er købt hos DecOcean. Den har vel været omkring 5-6 cm vil jeg anslå. Dengang havde den kun minimal antydning af orange omkring skalpellen:
DSCF8849 (Medium).jpg
Øv en fin lille en!
Den ryger sgu på listen igen som den sidste kirurg :Peace:


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
søvnig
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 413
Tilmeldt: tirs 16. maj 2006 19:35
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Esbjerg/Nordsøen
Kontakt:

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af søvnig »

Hvor meget cirkulation har du i baljen, Poul?


Journalist på www.andeposten.dk
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af PoulD »

søvnig skrev:Hvor meget cirkulation har du i baljen, Poul?
1 x 6055 + 2 x 6095 + 1 x Gyre XF-150 (den sidste har jeg dog kun haft i vel omkring 1,5 år), men ingen af dem kører 100%. Så vidt jeg husker varierer Tunze mellem 30-70% og Gyren kører relativ lav fast hastighed som jeg skruer lidt op for efterhånden som den møger til og jeg ikke lige gider rense pumper :D
Dertil en 3500L/t retur, men den giver næppe meget ekstra cirkulation i DT da udløbet går direkte ned i indsugningen på den ene 6095.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af martinknorr »

Det giver absolut blod på tanden, den er vildt flot!!! :GO

Synes også du har nogle rigtige fine koraller, ikke alle sammen man ser hver dag.

Tror sku det ender med den :W :f2:


MVH
Martin
8370 Hadsten
Twinks
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 501
Tilmeldt: søn 23. okt 2016 09:09
7
Postnummer: 6100 Haderslev
Saltvand siden?: 2016
Geografisk sted: 6100

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af Twinks »

martinknorr skrev:Det giver absolut blod på tanden, den er vildt flot!!! :GO

Synes også du har nogle rigtige fine koraller, ikke alle sammen man ser hver dag.

Tror sku det ender med den :W :f2:
Skriv endelig erfaringer. Pris og Alt :beer:


Mvh. Thomas
Min akvarie tråd http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=82159" onclick="window.open(this.href);return false;
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af martinknorr »

Javel :Peace:

Nu må vi lige se hvornår der kan komme en hjem, samtidig med at jeg har tid til at holde godt øje med den.

Men det er en der kommer til at svige i regnskabet, i hvert fald for mit vedkommende :angry:


MVH
Martin
8370 Hadsten
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af PoulD »

Du har måske set det, men Carsten / DecOcean har vist lige fået en hjem.
Det er selvfølgelig et stykke vej fra Hadsten. På den anden side, hvis man gerne vil have noget . . . Jeg har selv før kørt en aftentur til Skive og tilbage, kun for at købe et stykke legetøj (RC heli)


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
peder
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2265
Tilmeldt: søn 13. aug 2006 19:49
17
Postnummer: 8543 Hornslet
Saltvand siden?: 1974
Geografisk sted: 8961 Allingåbro

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af peder »

Poul, vi er klar over at du er en original og ikke en kopi! :T :T :beer:


Mvh. Peder
"stå ej til søs lad de andre stå"

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=138&t=60977 Månedens akvarie Juli 2013
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af martinknorr »

Pt. er jeg på vej på ferie. Så det bliver nok ikke lige i denne omgang.

Hvis man skulle lave den tur, så tror jeg også jeg vil være rimelig sikker på at den var i ordentlig stand. Men da jeg har familie i københavn og nordsjælland, så er det ikke helt umuligt at det kunne blive en løsning.


MVH
Martin
8370 Hadsten
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 962
Tilmeldt: man 20. aug 2007 16:22
16
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

Re: Hvilken kirug skal jeg vælge?

Indlæg af MMartin »

Jeg købte en hvidbrystet hos Carsten for nogle uger siden. Den spiste alt fra dag et, og har gjort det siden. Den har ikke haft pletter eller vist anden form for stress, og den ser stadig ud til at trives rigtig godt. Jeg fodrer rigtig hårdt her i starten, men regner med at drosle lidt ned i længden. Den har ca 800 liter vand at svømme rundt i :)


Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"