"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Et billed sakset fra nettet

Forum hvor du kan se og vise billeder.
Besvar
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Et billed sakset fra nettet

Indlæg af ole kekkonen »

En millepora vokser på en gorgonia

http://padens.com/Florida_Diving/pages/ ... %20fan.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Et billed sakset fra nettet

Indlæg af Carsten »

Spændende billede. Også underligt at gongonien har en meget kraftig farve lige omkring kontaktfladen med Milliporaen


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Et billed sakset fra nettet

Indlæg af PoulD »

Rigtig mange G. ventalina i Caribien lider af sygdommen Aspergillose. En overfølsomhedsreaktion mod en slags skimmelsvamp, som får vævet til at blive ektremt lilla omkring de ramte områder. Sygdommen opstår hvis korallens imunforsvar er lavt og ved stress. Det kan der jo være mange årsaget til. Det kan sagtens skyldes at den berører en anden koral, men det kan også skyldes tusind andre ting, så det kan måske tænkes området har været dødt inden den anden koral slog sig ned


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Et billed sakset fra nettet

Indlæg af Han$en »

PoulD skrev:Rigtig mange G. ventalina i Caribien lider af sygdommen Aspergillose. En overfølsomhedsreaktion mod en slags skimmelsvamp, som får vævet til at blive ektremt lilla omkring de ramte områder. Sygdommen opstår hvis korallens imunforsvar er lavt og ved stress. Det kan der jo være mange årsaget til. Det kan sagtens skyldes at den berører en anden koral, men det kan også skyldes tusind andre ting, så det kan måske tænkes området har været dødt inden den anden koral slog sig ned
Og at ovennævnte lidelse direkte skyldes Acropora'ens vækst i det pågældende område.
Jeg mindes dog at have læst på et tidspunkt at stenkoral polypper i det spæde larvestadie er i stand til at slå sig ned på blandt andet gorgonier grundet manglende kraftigt slimlag til at afvise disse..

Hvor dælen var det jeg læste det? :confused2:


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
tim_rn
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 411
Tilmeldt: fre 9. sep 2016 09:41
7
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2016

Re: Et billed sakset fra nettet

Indlæg af tim_rn »

Jeg har lige været i Belize for at dykke og så en del eksempler på ovenstående. Både væksten af acroporaen som I fortæller det er og "misfarvningen". Var hamrende interessant at se, uden at jeg havde nogen ide om hvad jeg kiggede på. Fedt med lidt forklaring på det - og åbenbart ikke et sundhedstegn...


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Et billed sakset fra nettet

Indlæg af ole kekkonen »

Der er ikke en millepora acropora nok nærmere en millepora alcicornis aka fire coral


Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4000
Tilmeldt: søn 15. jan 2012 12:22
12
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Et billed sakset fra nettet

Indlæg af PoulD »

Yep, Acropora milepora findes slet ikke i den del af verden. Tror kun der findes 2 meget lidt farverige Acropora arter i hele Caribien (A. palmata og A. cervicornis) - og der er langt imellem dem :D
Jeg havde for en måneds tid siden en del dyk på ganske strømfyldte rev ved Cozumel samt et par stykker ved Playa del Carmen og Akumal. Jeg tror faktisk ikke jeg så én eneste Acropora.


I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Et billed sakset fra nettet

Indlæg af ole kekkonen »

Sjovt jeg også tænkte på acropora cervicornis,den er fredet nu
Wiki Siger den vokser 10-20cm om året,det skal nok stemme meget overens med den her video

" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 7297
Tilmeldt: lør 6. dec 2008 22:08
15
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Et billed sakset fra nettet

Indlæg af Han$en »

Okay.. Der ramte jeg egentlig kun forholdsvis ret meget ved siden af :D


Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
Besvar

Tilbage til "Billeder"