"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Tilsætninger

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Olsen2610
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 54
Tilmeldt: fre 24. feb 2017 20:22
7
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2017

Tilsætninger

Indlæg af Olsen2610 »

Hey. Jeg er ved at komme så langt så jeg skal igang med at tilsætte.
Er der nogle der kan forklare mig hvordan jeg kommer igang og rigtigt fra start.

Jeg har målt.
Mg 1000
Kh 7,5
Ca 320

Jeg har disse produkter fra aquaforest.
Vedhæftede filer
IMG_1519.JPG
IMG_1334.JPG
IMG_1336.JPG
IMG_1338.JPG
IMG_1339.JPG
IMG_1337.JPG
Senest rettet af Olsen2610 man 8. maj 2017 20:35, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Tilsætninger

Indlæg af StarF »

BIO S bruges under opstart
PRO BIO S bruges under opstart og efterfølgende for at tilsætte nye baktere hele tiden

Component 1/2/3 er tilsætninger til at styre kalk/mg (balling metoden stort set) Så tilsætning her afhænger af dit forbrug.

NP pro, er deres vsv (den er dog noget tynd, 5 ml nopx er mere effektivt end 20ml af deres, ud fra mine erfaring, den de har i dråbe er vist noget stærkere) men det er til at styre no3 med..

Ricco food, er mad til riccordea

AF energy er tilsætning til koraller, når der ikke er mad nok i vandet. indeholder en smugle copper...

AF vitality er også tilsætning til koraller, indeholder vitaminer og andet, endnu engang noget man bruger når man har gjort sig vand godt rent, så korallerne lige frem skal fodres.

Så hvad har du i dit system?

Først skal du have buffet din mg og ca op.. det gøres med nogle andre tilsætninger end du har der. Aquaforest har både ca og mg buffer.

så skal du have målt hver dag ca/kh/mg og fundet ud af hvor stor forbrug du har hver dag, og så stille og roligt starte op med at tilsætte lige meget af component 1/2/3 indtil dine værdier er stabilt. Her bruges typisk doserings maskine, så man kan dele doseringen ud over flere omgange hen over en dag.


Olsen2610
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 54
Tilmeldt: fre 24. feb 2017 20:22
7
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2017

Re: Tilsætninger

Indlæg af Olsen2610 »

Jeg har fået lidt blandet koraller og har lige pt ikke er komplet overblik og dem alle.


Olsen2610
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 54
Tilmeldt: fre 24. feb 2017 20:22
7
Postnummer: 2610 Rødovre
Saltvand siden?: 2017

Re: Tilsætninger

Indlæg af Olsen2610 »

Har lagt et billed og af baljen nu. Jeg har ca 508l og 120l i sumpen.


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: Tilsætninger

Indlæg af StarF »

af vitality kan godt bruges med lps, men det er primært sps produkt sammen med af energy.

du kommer ikke uden om at skulle læse på på tingene selv, og få lavet målinger og finde ud af hvor mange ml af hver dunk der skal i for at opretholde en stabil ca/kh/mg, det er ikke noget vi kan gøre for dig, da alle akvarier har forskeligt forbrug, baseret på belastningen.

ud fra billedet:
Gornia, sacrypyton, nogle xenia, nogle hammer koraller (Euphyllia paradivisa), 2-3 anemoner, Herpolitha limax/fungia.

du kan læse om aquaforest produkterne her:

aquaforest.eu / http://online.fliphtml5.com/tezm/bmuk/" onclick="window.open(this.href);return false;


Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"