"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

572L akvarie i støvring

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Besvar
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

AndersBoerglum skrev:Det er godt nok blevet godt, det der :)
Mange tak Anders... Kan se du er begyndt at spøge her inde igen, er du på vej med noget nyt eller?
PederP skrev:Ser ud til at den flytning er gået helt perfekt :)
Det må være enormt rart at have overstået.
Glæder mig til at se det gro til.
Ja det gik heldigt, nu er der også gået et par dage med sand, uden der ser ud til at være sket noget specielt med hensyn til alger eller andet..
Lord Mike skrev:Hej Mads

Så kom tiden endelig... og kan se at din tålmodighed er blevet belønnet med et fantastisk visuelt resultat :y

Top karakter herfra :GO

Endnu engang et stort tillykke med det nye hus.
Stort tak Mike... Hvis du en dag er nord på igen, så kig endelig forbi.


Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1543
Tilmeldt: man 2. jan 2006 20:02
18
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af palamo123 »

StarF skrev:Altså du kan sætte det blå til 0% hvis det er det du mener?
Nej - ikke selve led dioderne. Det skrækkelige blå lys på controlpanelet? Det alene ville gøre jeg ville have svært ved at købe dem-


Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

Ja du kan indstille lys styrken på display panelet. Både med morgen og aften indstilling. Du kan sætte dem begge til 0%


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

En lille opdatering.

Kom sand i den 20, havde forventet ustabilitet, alger og andet sjov i den forbindelse. Det ser dog ud til jeg slipper uden de store problemer, der er ikke de store ændringer i nærings værdierne at måle, da det blev tilføjet, selv om det var "live sand". Der var en lille brun belægning i en dag, og derefter forsvandt den. Det sjove er dog at min redox, allerede dagen efter det blev tilføjet begyndte at stige vildt, jeg ville havde troet det var modsat..
chart.png
Her 9 dage efter sandet blev tilføjet, er der allerede tegn på der er liv i det. Så deres påstande om det er levende sand, er måske ikke helt forkert.
IMG_20170301_193856.jpg
Noget andet er, så kom opdrageringen til mine Mitras 6200 lamper, så de nu bliver til 6300 (samme led som 7200 versionen). Jeg fandt også ud af, at GHL åbenbart løbende opdatere deres lamper, så når der kommer nye forbedret leds, bliver disse brugt i lamperne, uden at de ændre navn eller laver annoncering om dette. Så pga dette, valgte jeg også at købe nye Hyper Violet leds til de 2 første af mine Mitras lamper, da de er fra da de første 6100 modeller kom på marked, og med nye HyperViolet leds, skulle disse give ca 10% mere lys. og ca 20% mere lys total med de nye clusters.
IMG_20170301_173421.jpg
Så er der lidt at bruge weekenden på, hvis tiden er til det. Forsøger også at få taget mig sammen til at koble den nye kalk reactor til, opsat doserings maskinerne, opsat alt el i skabet ordenligt og samt automatisk vandpåfyldning.....
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

En lille opdatering.

Ved Fiske hulens åbning, blev der købt blandt andet 6 stk squamipinnis, og en 5 stk extra chromis, så jeg nu har omkring de 12 chromis, og 2x Macropharyngodon bipartitus gylter. Håbet er disse kan være med til at sørge for jeg kan holde en no3 på omkring 2... Men selv med disse nye fisk, og en hård fording ( 5x frost terninger om dagen + godt med tør foder), har jeg 2 gange i løbet af ugen hævet no3 fra 0 til omkring 2-3 stykker, og po4 fra 0 til et sted mellem 0,024 og 0,045. Jeg tog derfor ned i Lørdags og købte flere Anthias, det blev til 6 Dispar anthias, så der nu er 7 i mit akvarie, og 5 stk Cooperi Anthias. Der er blevet fodret endnu mere igennem nu, da de jo også lige skal lære at tage foder, er spændt på hvor længe systemet kan holde til dette. (Jeg hader at overfodre, det har det med at ramme som en boomerang lige pludselig).. Derfor har jeg været igang idag med at gøre så mine Siporax filter, fungere bedre. Pt er der vel en 20l i mit akvarie, fra det gamle akvarie, som bare var smidt i filter poser. Disse har vel kørt i 1½ til 2 år inden de kom over i det nye. Jeg har været igang med at lave en kasse af eggcrate, hvor de bliver stablet i, så de ikke så let slammer til. Som i kan se på billederne var de noget beskidte, dog ikke så meget som jeg havde troet. Havde ikke lige tid til at gøre dem rene, de blev blandt med lidt friske Siporax. Planen er der skal være en ligende kasse ved siden af skummeren. Jeg er virkelig imponeret over hvor effektive de Siporax kan være, selv når de bare ligger i poser, hvilke ikke er optimalt..

Jeg er blevet rigtig glad for skummeren, den larmer ikke rigtig mere, kan ikke høre den når skabet er lukket, og den får virkelig fjernet noget snask, da den skal tømmes 2-3 gange om ugen... med tyk mørk svovl lugtende kaffe...

Jeg mangler stadig at få lavet ato, sat alle ledninger ordenligt op, få sat doserings maskine op, osv osv osv...
01 (1).jpg
01 (2).jpg
01 (3).jpg
01 (4).jpg
01 (5).jpg
01 (6).jpg
01 (7).jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3592
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af nielsk »

Jeg hopper også med på siporax så snart jeg lige får overskud
Hvad med et fts


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

nielsk skrev:Jeg hopper også med på siporax så snart jeg lige får overskud
Hvad med et fts
Det er vildt effektivt, men det tager lige en 4-6 mdr før det rigtig begynder at fungere. Jeg bruger Aquaforest Pro Bio bakterier, hvor de faktisk anbefaler et medie som Siporax sammen med. Bare husk at køb havedams versionen :)

Skal nok lige tage et i løbet af ugen, havde brugt noget af dagen på at sætte koraller op, og sådan, så vandet var blevet noget støvet...


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af christiantt »

Mads...
Kan du ikke lige skrive her i tråden hvor du billigst fandt siporax på nettet?? Og evt et link til hvilken VSV metode du går efter?? Kan se at der er mange forskellige meninger om doseringsmængde på nettet. Der er sikkert mange som gerne vil vide det :)


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af Carsten »

Tror at Ebay er billigst
http://www.ebay.de/itm/Glasschaumfilter ... SwTuJYqWBf" onclick="window.open(this.href);return false;


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

christiantt skrev:Mads...
Kan du ikke lige skrive her i tråden hvor du billigst fandt siporax på nettet?? Og evt et link til hvilken VSV metode du går efter?? Kan se at der er mange forskellige meninger om doseringsmængde på nettet. Der er sikkert mange som gerne vil vide det :)
Har altid bare købt mine her: http://www.ebay.com/usr/zooshop-willner ... 2749.l2754" onclick="window.open(this.href);return false;

VSV metoden, lige pt bruger jeg bare 3ml nopox fra red sea (fordi det har jeg) problemet med det er dog jeg ikke kan sætte det på min doserings maskine da det ødelægger slange studserne pga der er en svag syre i. Når jeg ikke har mere af dette, forsætter jeg nok bare med alm vsv 50ml klar eddika, 200ml vodka og 1 spise ske sukker....


martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1079
Tilmeldt: fre 21. mar 2008 20:58
16
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af martinknorr »

Ser sku godt ud Mads :GO

Jeg må helt sikkert forbi for et kig næste gang jeg er omkring Aalborg. Ikke noget minus at du valgte at flytte lidt længere syd på :beer: :biggrin:


MVH
Martin
8370 Hadsten
ttkthomsen
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1659
Tilmeldt: fre 28. maj 2004 19:25
19
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Strøby egede

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af ttkthomsen »

Nu da det har kørt lidt tid er du så forsat tilfreds med det udvendige overløb eller har du konstateret noget med det som ikke virker efter hensigten?


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

martinknorr skrev:Ser sku godt ud Mads :GO

Jeg må helt sikkert forbi for et kig næste gang jeg er omkring Aalborg. Ikke noget minus at du valgte at flytte lidt længere syd på :beer: :biggrin:
Tak Martin, du skal være velkommen forbi :)
ttkthomsen skrev:Nu da det har kørt lidt tid er du så forsat tilfreds med det udvendige overløb eller har du konstateret noget med det som ikke virker efter hensigten?
Nej, jeg er godt tilfreds, det er en af de ting jeg er virkelig glad for jeg fik lavet. Kunne have lavet akvariet 10cm dybdere hvis jeg havde kunne leve med et indvendigt overløb, men er godt tilfreds med jeg ofrede de 10cm dybde og fik den udvendige. Det giver bare et meget pænere look. Skulle noget laves om, så vil jeg nok have lavet det længere end 30cm, som det er nu, men pga den måde mine lamper er sat på, kan det ikke rigtig gøres længere.


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

En lille opdatering:

Akvariet køre stille og roligt, efter jeg fik alle mine anthias og begyndte at bruge 5-6 frost terninger om dagen (de skulle jo fedes op) døjede jeg med lidt cyano, selv om mine værdier var fine nok. Det er der dog kommet under kontrol igen, og har ikke set skyggen af det. (Jeg brugte chemiclean.. jeg gad ikke se på det pis.. og havde ikke tålmodigheden til at vente til det forsvandt selv)....

Jeg har ikke fået sat alle koraller op, som jeg ønsker endnu. Jeg har også lidt sten opsætning jeg vil have optimeret lidt, har måtte lægge en masse mindre LS op af bagruden nede i venstre side, for at forhindre pumperne i at skubbe sandet ud. Det er mit håb de kan fjernes om et par måneder, når der er kommet bedre gang i sandet. Jeg mangler stadig at få lavet automatisk vandpåfyldning, så pt må jeg hælder en 5-6 liter i, hver dag jeg kommer hjem fra arbejde. Mangler også at få lavet ordenlig ledning opsætning i og sat doserings og ghl maskine ordenligt op, men i nyt hus er der masser af andre ting pt..

Ellers køre det meget godt, der er god vækst og farve, købte et par acropora ved den lokale forhandler, de manglede lidt farve, men de er godt på vej til at få det tilbage. Jeg har en kæmpe stylopora, som jeg skal have fundet ud af at skære i stykker.. Det kommer til at kræve en bånd sav eller noget.

ca: 440
mg: 1460
kh: 8.3
no3: 2-5
po4: 0,024-0,045

Har ikke lige fundet mit spejlreflex kamara frem, så farverne på korallerne kommer ikke helt til sin ret desværre...

Link til billeder i ordenlig opløsning:
http://i.imgur.com/JR6oUfT.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/8yW2KPS.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/IPc07NJ.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/kxUX3K5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/bHWaxhV.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/qCCN9EI.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/42NhLUR.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/qR2WueU.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
IMG_20170426_210516.jpg
IMG_20170426_210456.jpg
IMG_20170426_210412.jpg
IMG_20170426_210713.jpg
IMG_20170426_210658.jpg
IMG_20170426_210645.jpg
IMG_20170426_210623.jpg
IMG_20170426_210521.jpg
Fiske liste.

7 Pseudanthias dispar
6 pseudanthias squamipinnis
5 pseudanthias cooperi
15 chromis
2 gule kiruger
1 Ctenochaetus strigosus
1 Acanthurus lineatus
1 Halichoeres chrysus
2 Macropharyngodon bipartitus
1 Neocirrhites armatus
1 Centropyge loriculus
1 Centropyge bispinosa
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af StarF fre 5. maj 2017 08:40, rettet i alt 1 gang.


Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af Birkefeldt »

Det ser virkelig fedt ud! Der er ikke meget der kan slå en god flok Anthias i en sps balje. Smukt!


Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

Birkefeldt skrev:Det ser virkelig fedt ud! Der er ikke meget der kan slå en god flok Anthias i en sps balje. Smukt!
Tak!

Der er 3 forskelige slags:

6 stk squamipinnis, 5 stk Cooperi Anthias og 6 Dispar anthias. Vil gerne have fat i 5-7 stk Pseudanthias bartlettorum.


Brugeravatar
christiantt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2949
Tilmeldt: søn 7. jan 2007 14:17
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af christiantt »

Hold da op det ser godt ud!! Fed lysindstilling også :TH


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

christiantt skrev:Hold da op det ser godt ud!! Fed lysindstilling også :TH
Tak, den er dog ikke nær så blå i virkligheden... Ifølge ghl control center er den 14800 kelvin ca... Vil tro den minder om det look man typisk forbinder med en ATI Powermodule med ATI rørene i... (Det klassiske look)...


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af MoG »

Det ser da fantastisk ud Starf! :GO

Det var da godt nok noget af en samling anthias! :biggrin: og du vil have flere! :biggrin:
Men det er nu også en flot fisk (uanset art)...


Morten
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 1831
Tilmeldt: ons 16. feb 2011 19:30
13
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af bima »

Smukt... :GO


Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

MoG skrev:Det ser da fantastisk ud Starf! :GO

Det var da godt nok noget af en samling anthias! :biggrin: og du vil have flere! :biggrin:
Men det er nu også en flot fisk (uanset art)...
Mange tak det begynder at ligne noget ja. Det er ikke helt som jeg vil have det endnu. Har altid haft en svaghed for Anthias :)
bima skrev:Smukt... :GO
Tak Henning :)


Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3285
Tilmeldt: ons 26. dec 2007 18:35
16
Postnummer: 8560 Kolind
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Kolind

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af PederP »

Uha - det er lækkert :)


Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2598
Tilmeldt: ons 12. dec 2007 01:08
16
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af Birkefeldt »

En Sohal ville se SÅ godt ud i den balje!


Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

PederP skrev:Uha - det er lækkert :)
Mange tak!
Birkefeldt skrev:En Sohal ville se SÅ godt ud i den balje!
ja eller en achilies, men der kommer ikke flere kiruger i, vil heller have en masse mindre fisk, end få store... Desuden så syntes jeg sohalen vokser så hurtig at jeg ikke vil kunne nyde den ret længe. Har dog kommet en Acanthurus lineatus i. Den var på størrelse med en 5ér måske lidt mindre, havde chromis der var større, efter 1½ månede er den dog allerede vokset godt.


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

Har brugt 3 uger på at få rydet ud i akvariet, og få lavet stenopsætningen lidt pænere. Det hele gik lige hurtigt nok under flytningen, og jeg bliver sjældent helt tilfreds med de ting. Man vil jo gerne have plads til så mange koraller som mulig, men samtidig vil man jo gerne have det til at se luftigt ud, det der med at begrænses sig, er ikke noget jeg er god til. Men denne her gang, har jeg forsøgt at være hård ved mig selv, og gøre det. Så 2 af søjlere blev taget op, og skåret over, så de kom ned i højde. Lavede de første ænringer. den 12 til 14 maj blev de store ænringer lavet, hvor jeg gik og kiggede på det i en uge (så tingene lige kunne få ro) og så blev det sidste store ryk taget den 20 maj. Jeg har siden gået og flyttet lidt på et par enkelt sten, men ikke lavet de store ting om siden da.

Jeg er stadig ikke helt tilfreds højre og venstere side, skal gøres lidt bedre, men ellers tror jeg det er ok nu.. Jeg må nok indse jeg aldrig bliver 100% tilfreds :) Men syntes der er bedre dybde og symmetri i det nu.

FØR:
IMG_20170426_172128.jpg
NU:
IMG_20170529_201312.jpg
IMG_20170529_201334.jpg
IMG_20170529_201342.jpg
IMG_20170529_201325.jpg
Næste projekter:
1: få lavet ATO er efterhånden træt af manuelt at hælde 5-6l vand på systemet hver dag efterarbejde.
2: sat doserings maskine op. (ghl doser 2)
3: få sat GHL maskinen ordenligt op, sammen med min skærm osv.
4: få sat batteri backup op til mine pumper.
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1518
Tilmeldt: man 9. jun 2008 10:16
15
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af Kasper j. »

Super flot akvarium :GO


Bokelund
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
Indlæg: 784
Tilmeldt: tirs 9. okt 2007 18:06
16
Postnummer: 2650 Hvidovre
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hvidovre

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af Bokelund »

Virkelig flotte fisk :)


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1760
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Det slap du RIGTIG godt afsted med, elsker ravinen du nu har. :)


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

Kasper j. skrev:Super flot akvarium :GO
Mange tak :)
Bokelund skrev:Virkelig flotte fisk :)

Mange tak, de bliver fodret godt :)
Thomas fra Stockholm skrev:Det slap du RIGTIG godt afsted med, elsker ravinen du nu har. :)
Mange tak! Jeg overvejer at trække hele stenopsætningen helt ud imod glasset i højre side, så ravinen bliver bredere og mere åben. Jeg er bare lidt i tvivl om det vil få højre side til at se endnu mere tung ud når der ikke længere vil være et hul ind der.


Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 6663
Tilmeldt: fre 6. apr 2007 15:04
16
Postnummer: 9530 Støvring
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Støvring

Re: 572L akvarie i støvring

Indlæg af StarF »

Nå det er den uendelige historie med det aquascape, fik en ide imens jeg var på arbejde så da jeg kom hjem lavede jeg ravinen midt i beredere og som en test flytte jeg begge pumper i samme side over hinanden, skal lige se hvordan flowet er. Hvis det fungere, så skal det enten flyttes lidt mere ud imod højre så ravinen bliver endnu størrer, eller gøres noget andet for det ser mere færdigt ud der ovre.
IMG_20170530_213058.jpg
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"