Hvorfor kan jeg ikke klare vandet op Med rotifers?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Hvorfor kan jeg ikke klare vandet op Med rotifers?

Indlæg af ole kekkonen »

Har sat en op på 175l Med kun sandbund og sten.der er lys på OG et par Pumper.ellers ingen teknik og laver ikke vandskifte.
Doserer levende phyto og rotifers og vandet har været krystall klart i flere uger men pludselig er det som om alt det jeg har hældt i baljen er bleven smidt tilbage ud i vandet OG jeg Sidder Med en grøn algesuppe lige til et månedens akvarie :?
Hvad pokker sker der?nogen bud?
Kan det bare skyldes saliniteten,i OG med det er jo brakvands dyr?saliniteten med posen som hjuldyrene var i da jeg købte dem er på 36ppt detsamme som i baljen
Brugeravatar
Niclas
Foxface
Foxface
Reactions:
16
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2009

Re: Hvorfor kan jeg ikke klare vandet op Med rotifers?

Indlæg af Niclas »

Er der iltning af vandet om natten? Hvis det bliver totalt iltfrit pga. algerne forsvinder hjuldyrene vel ret hurtigt og du ender med ren algesuppe?
Mit 250 liters -nedlagt-
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: Hvorfor kan jeg ikke klare vandet op Med rotifers?

Indlæg af PoulD »

Hvis der er nu er en smule mere næring, lys og lidt CO2 og du har tilsat bare en lille smule mere phyto end hjuldyrene kunne spise, kan det måske også tænkes at der nu er optimale betingelser for formering af planktonalgerne. Måske får baljen ovenikøbet lidt mere indirekte sollys end tidligere på året.
Lidt som i kystnære områder i havet på vores breddegrader hvor vandet skifter meget hurtigt og pludseligt fra rimeligt klart til grøn suppe når vi kommer hen sidst på foråret.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"