"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gravid Hyphessobrycon amandae

Her kan der snakkes om teknik til fersksvandsakvarier
Besvar
ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Gravid Hyphessobrycon amandae

Indlæg af ole kekkonen »

Så er der mave på,hvad gør jeg?
Bum bum :y


Gringo87
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 186
Tilmeldt: tirs 29. dec 2015 20:55
8
Postnummer: 9850 Hirtshals
Saltvand siden?: 2015
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Gravid Hyphessobrycon amandae

Indlæg af Gringo87 »

kommer an på om ungerne har noget at gemme sig i ellers må du jo smide hende i en fødekasse ;)


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Gravid Hyphessobrycon amandae

Indlæg af Carsten »

Host Host!!
En Hyphessobrycon amandae, er en æglæggende tandkarpe - en såkaldt tetra. Og derfor "føder" den ingen unger.
En tetra, kan blive rognsvær, men ikke mere end at den blot er rund i formen.
Begynder den der imod at blive MEGET tyk, så er den desværre nok syg. Sygdommen er oftest den såkaldte bugvattersot.
den er absolut dødelig hvis den ikke behandles i de første stadier. Og når fisken begynder at svulme op, plejer det at være for sent.
I Tyskland som har en mere liberal holdning til medicin til dyr/fisk, kan man få medikamenter til behandling af sygdommen.
Det første synlig stadie er at fisken stopper med at spise, det vil sige, det ser ud til at den spiser, men foderet spyttes ud igen.
Og det er på det stadie som sygdommen kan behandles.
Hvad er det så som gør at fisken udvikler sygdommen?
I langt de fleste tilfælde skyldes det stress, dårligt vand og ensidig fodring.

I langt de fleste tilfælde, er det bedst at slå fisken ihjel så snart symptomerne viser sig. Sygdommen er nemlig meget smittefarlig


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Gravid Hyphessobrycon amandae

Indlæg af ole kekkonen »

Åh nej:(Syntes den er tykkere end den plejer og hun har sikkert båret på æg før da jeg alligevel har Haft hende et stykke tid.jeg Syntes ellers jeg har været god med at fodre både levende og varieret.
Jeg har kun 3 fisk i baljen.jeg er lidt i tvivl hvad jeg Skal Kigge efter jeg har Ingen erfaring med den sygdom,Hvad skal jeg Dog stille Op Med det her?


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Gravid Hyphessobrycon amandae

Indlæg af Carsten »

Nu er det lidt svært at se hvor meget den er blevet tykkere på en 5-600 kilometers afstand.
Der er ikke så meget du kan gøre ud over at se om den vokser i omfang, og så skride ind hvis det sker.
I mellemtiden kan du kigge lidt på nettet efter sygdommen "dropsy" mener jeg de kalder i de engelsk talende lande.
Begynder skællene at rejse sig, så er alt håb ude og eneste mulighed er at aflive fisken straks


ole kekkonen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 8818
Tilmeldt: tirs 6. jun 2006 22:30
17
Postnummer: 5960 Marstal
Saltvand siden?: 1990

Re: Gravid Hyphessobrycon amandae

Indlæg af ole kekkonen »

Tak for svar
Jeg kigger og kigger.
Angående vandkvaliteten i akvariet så begyndte snegle at dø for flere uger siden.jeg har bakterie i Baljen der minder meget om lynbya majuscula.den er sort OG ligner trådalger.samtidig har akvariet en stikkende dunst i næsen.plantene Gror tilgengæld som de skulle være betalt for og jeg Fik enda at vide de planter jeg købte var slow grower.netop fordi jeg har plantet dem som jeg har gjort med udtørret Silica sand ifra en gammel DSB (saltvand) blandet op Med jord,har der altid været et slør i vandet hvilket jeg har reduceret med et ugentlig vandskifte på 1/3.brugerhane vand der står i 24timer inden brug.og jeg Lufter vandet med luftpumper.fodrer med tørfoder mikroorme OG artemia nauplii når jeg får det lavet


Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Gravid Hyphessobrycon amandae

Indlæg af Carsten »

Microorme og enkytræer er MEGET fedende.
Du skal nok til at skifte noget vand, for det kan sagens være grunden til at sygdommen er brudt ud


Besvar

Tilbage til "Ferskvandsteknik"