"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Nyt Rev på Østerbro

Forum for Akvarier 501 -> 800 Liter
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Så er der snart nyt legetøj :) :)

Så fik jeg endelig taget mig sammen og bestil lidt nyt legetøj til pytten. Efter længere tids overvejelser faldt valget på de nye Radion 30 4G Pro, så jeg har dags dato bestilt 2 stk, som så skulle komme Tirsdag i næste uge. Sammen med disse fik jeg så også lige bestil 2 stk MP40QD og et reeflink. Hele ideen med at man kan styrer alt via app og fra alle steder i verden, tiltaler en junkie som mig. Så nu glæder jeg mig som et lille barn til Juleaften, for på Onsdag skal der hygges med lamper og pumper, og så skal jeg have det hele til at spille :y :y .
Nå ja og så kommer min Alarmmontør, og installerer et overvågnings kamera, så far kan slappe af når han er på ferie :y

Derudover var jeg forbi Klovnfisken, og fik kikket lidt på deres sending i dag. Kom ikke ustraffet derfra, måtte have 3 Kardinaler, en bubbletip, en Fungia, samt lidt snegle med hjem, så i morgen står den op rens af ruder, og så må vi se om ikke jeg kan skyde et billed med tlf. :y :y

Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Nicki Henriksen »

Puha det lyder som en a de store udskrivninger :)

Men fedt med nyt legetøj :GO

Mvh


Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Dejligt legetøj du der får hjem :)
Misundelse er en grim ting, men det er du værd!

Nu mangler du blot at skifte din returpumpe til en Vectra M1 så kan du styre alt på mibilen.


Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4105
Tilmeldt: fre 6. apr 2012 22:00
11
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af MoG »

Hej Anders

Det var da noget forfærdeligt lækkert udstyr du har købt! :GO Og du har da fået krudtet lidt mønter af! :biggrin:

Studsede lidt over dit køb af 3 kardinaler ? Er det kaudernii? Det ender jo ofte galt når der er mere end 2 (dog ikke altid).. :wink:


Morten
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Nicki Henriksen skrev:Puha det lyder som en a de store udskrivninger :)

Men fedt med nyt legetøj :GO

Mvh
Hej Nicki

Ja det var en af dem der sveg lidt, men der er sparret op over næsten 1 år. Og Lys er nu svært at købe enkeltvis, når man skal bruge dem på en gang. Så der var kun en vej.
Pumperne var noget jeg havde ønsket mig længe, og konen ville gerne give lidt til hjælp ( julegave ), at det så havde været billigere at købe dem selv ( Nu ønsker hun sig jo lige pludselig en Canada Goose jakke :shifty: :shifty: ). Tror hun har taget røven på mig, that sneaky devil :sneaky: :sneaky: .
Thomas fra Stockholm skrev:Dejligt legetøj du der får hjem :)
Misundelse er en grim ting, men det er du værd!

Nu mangler du blot at skifte din returpumpe til en Vectra M1 så kan du styre alt på mibilen.
Hej Thomas

Planen var faktisk at den skulle være et af de næste køb. Jeg kan bare ikke gøre det lige nu, da jeg har kvajet mig :lipssealed: :lipssealed: , da jeg tegnede sumpen :rolleyes: . Så hvis jeg slukker pumpen lige pt, så løber der 25L over i et tomt rum i sumpen, men det kan sgu ikke løbe tilbage :KP . Og så smider min osmolator jo lige 25L osmose vand i baljen, da det nu mangler :MA :MA :MA . Så først skal jeg lige finde den gode løsning på det lille problem :sneaky2: .

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Du har vel tjekket denne film; " onclick="window.open(this.href);return false;
Ideen er at du kalibrere pumpen så den cirkulere et par liter i timen når du fodre så intet vand løber tilbage i sumpen :)

Så skal konen have en Goose skal du da have en Vectra M1


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Thomas fra Stockholm skrev:Du har vel tjekket denne film; " onclick="window.open(this.href);return false;
Ideen er at du kalibrere pumpen så den cirkulere et par liter i timen når du fodre så intet vand løber tilbage i sumpen :)

Så skal konen have en Goose skal du da have en Vectra M1
Hej Thomas

Nej jeg havde ikke lige set den video, for det løser jo mit problem langt hen af vejen :y :y :y . Må sgu blive bedre til at kikke efter hmm.
Og ja skal konen have Goose så må jeg bestemt have en Vectra :clap: :clap:

Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Det er vel en stor del af grunden til at man skriver på dette forum, for at få ideer :)
Jeg planere 6 stk for closed loops (L1) og 2 stk (M1) til retur med batteri backup da de ikke er dyre om man regner med hvad en ulykke kan koste...

Håber også at dine MP40QD er bedre end de gamle MP40 jeg har haft for jeg elsker ideen. Min tanke var at montere dem på bunden af akvariet, så jeg kom glad med erfaringer med QD modellen :)


jahn
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 374
Tilmeldt: ons 2. maj 2012 18:35
11
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Faxe

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af jahn »

Jeg har to mp40qd og de er super fede og siger ikke noget
Og der kan laves et program til hele dage hvis du os har reeflink


Min gamle balje
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

jahn skrev:Jeg har to mp40qd og de er super fede og siger ikke noget
Og der kan laves et program til hele dage hvis du os har reeflink

Hej Jahn

Jeg har skam købt reeflink med, så det var den store plan at lave et program til lys og pumper, så man kan have alt fra stormvejr med torden, til næsten lagune argtig nat, med calm sea. og så dagligt køre deres Gyre program i 15 min, til lige at rense baljen :y

Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Thomas fra Stockholm skrev:Det er vel en stor del af grunden til at man skriver på dette forum, for at få ideer :)
Jeg planere 6 stk for closed loops (L1) og 2 stk (M1) til retur med batteri backup da de ikke er dyre om man regner med hvad en ulykke kan koste...

Håber også at dine MP40QD er bedre end de gamle MP40 jeg har haft for jeg elsker ideen. Min tanke var at montere dem på bunden af akvariet, så jeg kom glad med erfaringer med QD modellen :)

Hej Thomas

Batteri backup er helt sikker en af de ting der er med i fremtidige planer, skal bare lige have fedet sparergrisen op igen :biggrin: :biggrin: , der er sgu ikke meget bacon på den nu her efter den blev tømt :embarassed: .
Vedr MP40QD så er det første gang med Vortech pumper. Men jeg syntes at langt de fleste er ovenud lykkelige for deres, og når nu valget var 2 6095 mere eller 2 MP40QD, og man allerede har sat gang i Reeflink, så syntes jeg at jeg ville ofre det sidste og få MP40QD.

Med dine planer med 6 L1 til closed loop, så får du da rørt godt rundt i gryden :hehe: , pas på fiskene ikke bliver søsyge :f3: :f2: . Men glæder mig til at se mere på din tråd, syntes det er gået lidt i stå i Stockholm :embarassed: .

Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Så kom dagen endelig for nyt legetøj :clap: :clap: :clap: :clap: . Nu glæder jeg mig bare til at få lavet program til lys og lamper, og så skal det hænges op i morgen :y
IMG_2783.jpg
IMG_2784.jpg
God aften til alle :K
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

WHY :G :G :G :G :G :G :G

Når man endelig får sat sig ned, og har 5 min :G :G :G
Skærmbillede 2016-11-29 kl. 17.00.11.png
:devily: :devily:
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
dyr200
Reactions:

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af dyr200 »

Det er dyrt lege tøj du har købt dig unge mand hehe håber det går godt både med akvarie og familien mvh Morten


jahn
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 374
Tilmeldt: ons 2. maj 2012 18:35
11
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Faxe

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af jahn »

dyr200 skrev:Det er dyrt lege tøj du har købt dig unge mand hehe håber det går godt både med akvarie og familien mvh Morten
Det er rigtigt men det virker
Har selv samme sæt


Min gamle balje
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
dyr200
Reactions:

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af dyr200 »

Tror jeg gerne var bare misundelig hehe


Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 364
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 12:41
15
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Castillo »

Lige et indkøb efter mit hoved.! Går ud fra det er radion G4? I så fald, skal du glæde dig, har kun gode erfaringer fra denne..


Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

dyr200 skrev:Det er dyrt lege tøj du har købt dig unge mand hehe håber det går godt både med akvarie og familien mvh Morten
Hej Morten

Jo tak, det kører som på skinner, ungerne ar glade og raske, og mor har fået canadisk gås ( var prisen for at jeg kunne snolde lidt ). Men med til historien hører at det er lidt af arven efter min far, der jo døre sidste år. Så nu har vi lidt vi kan sidde og nyde en lille en og tænke på de forgangne. :y
jahn skrev:
dyr200 skrev:Det er dyrt lege tøj du har købt dig unge mand hehe håber det går godt både med akvarie og familien mvh Morten
Det er rigtigt men det virker
Har selv samme sæt
Hej Jahn

Har du så nogle gode indstillinger til det? Sidder lige og bokser lidt med at få pumperne lagt i det mode, jeg gerne vil have. Syntes den glemmer det selvom jeg trykker save.
Castillo skrev:Lige et indkøb efter mit hoved.! Går ud fra det er radion G4? I så fald, skal du glæde dig, har kun gode erfaringer fra denne..
Hej Castillo Jeps G4 Pro, har længe gået og savlet over dem, og alle de fede muligheder der er. Nu skal programmet bare laves og uploades og lamperne hænges op :y :y

Mvh Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 364
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 12:41
15
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Castillo »

http://ecotechmarine.com/news/ecotech-m ... -coral-lab" onclick="window.open(this.href);return false;
Har du læst dette?
Bruger selv sps phx14 i mit mixed reef


Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Castillo skrev:http://ecotechmarine.com/news/ecotech-m ... -coral-lab
Har du læst dette?
Bruger selv sps phx14 i mit mixed reef
Ja jeg sad og skimmede det forleden, og det ser godt ud. Men som sagt er de jo helt nye i salden, så har slet ikke fået kikket så meget på det endnu. Sidder lige pt på job, og har derfor tid on off til at læse op på det, og så må jeg teste det hele i morgen formiddag, når jeg er hjemme.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
dyr200
Reactions:

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af dyr200 »

Ja kvinder er dyrer i drift hehe vores hobby er jo en lille billig ting hehe


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

dyr200 skrev:Ja kvinder er dyrer i drift hehe vores hobby er jo en lille billig ting hehe
Kunne ikke være mere enig :hehe: :hehe:


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Alle

ved godt jeg lovede nye billeder af skummeren i forgangne weekend, men det bliver lige udsat på ubestemt tid. Måtte bare have den i fredag da jeg kom hjem, så den kunne begynde at kører til. Så var planen at ordne akvarie Lørdag, men havde ondt i brystet, når jeg bøjede mig ned eller hostede, så udsat til søndag :shifty: . Søndag måtte jeg helt opgive pga smerter og så hed det 1813 istedet, forbi gentofte akutklinik, for at få at vide, at jeg rendte rundt med dobbeltsidet lungebetændelse, hvilket i højre side havde udviklet sig til lungevævs betændelse, og tro mig det gør ONDT.
penicillin kur blev straks iværksat, og først i dag, kan jeg trække vejret normalt, så en af de næste dage, kan det så blive akvarie, hvis julen ellers tillader det :GO

god jul til alle

Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
dyr200
Reactions:

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af dyr200 »

Du er skuda uheldig for tiden Anders det er da helt vildt, god bedring og rigtig god jul


Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 5167
Tilmeldt: lør 7. feb 2009 22:03
15
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Marco R »

I er da utrolig uheldige, må man sige :BA

Håber, at du snart er oppe på benene igen, så du i hvert fald er klar til juleaften, da det er det vigtigste :happy:


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hov tiden går stærkt. Kan se jeg ikke har opdateret i et år :dizzy: .

Nå men bedre sent end aldrig. Først vil jeg sige at indkøbene jeg gjorde for snart 1,5 år siden, virkelig ikke har skuffet ( og så måske lidt alligevel, men det kommer vi til ). Pumperne er fuldkommen lydløse og de er faktisk kun renset 3-4 gange i ren eddike. Lamperne er spitzen klasse, og kører fantastisk og med en god vækst som bonus.
Nu til det mere kedelige. I foråret sidste år, begyndte min HPFI relæ, konstant at gå. Jeg kunne simpelthen ikke finde fejlen i starten, og konen var ved at blive idiot af mig, for jeg var jo sikker på det var hende, der havde tændt alt for mange ting på en gang. Men da jeg så en dag skulle efterfylde med osmose i side akvariet, kom jeg til at ramme ledningen til min skummer, og bang sagde det igen. Samtidig stod der en fin gnitz nede i vandet, så er fanme glad for man ikke lige havde snitterne i det akvarie. Det viste sig at ledningen til skummeren var delvis knækket, da den var blevet stiv, og derfor havde vi selvfølgelig fejlen.
Ny skummer blev hastigt indkøbt hos Moby, og stor tak til Moby for at hjælpe med at få den hjem så hurtigt han kunne ( 5 dage ). Mit valg var faldet på en BK Supermarin 200 med RD3 speedy dejlig og lydløs skummer.
Nå men med alt dette på plads og i gang, begyndte jeg at få lidt cyano på bunden. Det spredte sig langsomt til stort set alt, jeg mistede en del acro og mine fin plade som var vel ca 15cm i diameter, skrigende grøn, blev lidt efter lidt også indvaderet og endte op med at have en lille ca 0,5cm prik tilbage i det ene hjørne. Jeg forsøgte alt for at rette op på dette, og midt i det hele kom så sommerferien juhuuu, 14 dage på de kanariske øer, langt væk fra dette, og med sitter på akvariet, jo jo det skulle nok gå godt :BA :BA .
Da vi så kom hjem, så var det meste igen dækket af cyano, og koraller led som en i h...... . Fint jeg gad simpelthen ikke mere nu, havde brugt en formue på at forsøge at rette op, og lige lidt hjalp det, så i August lavede jeg et ca 90L vandskifte, og har indtil i Søndags ikke rørt akvariet, andet en at smide lidt foder i når jeg huskede det ( flovt at sige men der kunne nemt gå 7-9 dage mellem koraller fik foder. Fisk fik næsten dagligt. )
Nå men i Søndags blev jeg så træt af at blive mobbet af konen, over mit levende alge maleri i spisestuen. Må indrømme at vi ikke har kunne kikke ind siden september :oops: .
Nå 90 liter vandskifte og en gang ruderens blev fortaget, og stor var min forundring. Alt Cyano var væk, min plade var vokset fra 0,5cm til mu at have 5 fine hoveder og være ca 4 cm i diameter og er begyndt at overgro det døde skellet. Min vidunderkoral er gået fra en størrelse af en 2 krone, til nu at være over 10cm i dia, 3 små plader jeg havde på en sten, er nu vokset sammen til 1 stor plade på 15cm i diameter, og mine skiver er over hele akvariet. De få acropora jeg havde tilbage, er vokset til næsten dobbelt størrelse, mit græs, som var oppe i hjørnet, er nu næsten 25cm i diameter og har overtaget hele hjørnet :y :y .
Tilbage står jeg så som et kæmpe spørgsmålstegn, WTF gik galt. Var mit vand simpelthen for rent, og gav cyanoen de bedste vilkår, og hvordan i H.... har mine koraller kunne finde styrke til at overvinde alt dette.
Nå men nu står det så rent og fint, men mangler en del tilsætning. Nu er jeg så startet med stille og roligt at booste min KH, derefter følger min Ca og MG, skal bare lige have noget hjem. Og så tror jeg at der skal shoppes fisk, for min skummer er sat på 1/2 kraft, og holder stadigt mit vand pænt rent, og måske var det roden til hele nedturen. :rolleyes:

Nå men billeder må komme en af dagende, da jeg pt sidder på jobbet.

God aften til alle
Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Thomas fra Stockholm
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1758
Tilmeldt: man 10. mar 2014 18:33
10
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Thomas fra Stockholm »

Mit 575 som var mit første store rev var jeg ved at lukke og slukke pag trådalger, 9 dage på Mallorca var hvad der skulle til for at det vendte.
Jeg var sluttet med at tilføje Balling, og fiskene fik ikke mad flere uger inden, og var det ikke for ferien, ja så havde jeg nok lukket og slukket (og tænk en fed bil jeg kunne havde haft i dag).
Da jeg kom hjem var alle alger borte ;) og en periode ekstrem stabilitet og flotte koraller fulgte (1 år eller noget til vi købte hus). Så er det hele piss, lad det være må konklutionen være :)

Cyano er ofte et tegn på at der er ubalance i akvariet, og en for kraftig skummer kan fremprovokere dette tror jeg.

Vi ser alle frem til billeder... Også de dårlige mobillos


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Hej Thomas

Helt enig i den konklusion, kører det ikke, så fingrene ud af baljen, og lad den rette sig selv. Og denne gang tror jeg at jeg vil være mere ops på hvad jeg egentlig smider i af tilsætning, og holde det på et minimalt plan.


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Nicki Henriksen »

Ren vand giver cyano, og andet besværligt utøj

Og stability provides succes.


Brugeravatar
Hareskov
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
Indlæg: 465
Tilmeldt: tors 12. jul 2012 22:07
11
Postnummer: 2100 København Ø
Saltvand siden?: 2013

Re: Nyt Rev på Østerbro

Indlæg af Hareskov »

Nå så blev det tid til en lille update.

Efter at have kæmpet lidt med min Po4, er den nu ved at være under kontrol ( er nu nede under 0,1 ) og i weekenden, skal der så skiftes 90L igen. Jeg har derfor brugt mine lommepenge igen :oops: :oops: , og soldet 3 nye fine frag fra Extreme
1 stk US style Acropora Dayglow kalder de den https://www.faunamarin.de/en/us-style-p ... w/a-95945/
1 stk US Style Montypora Goldenflakes
Samt et stk tricolor

Nu er jeg så spændt på hvordan de så er, når de kommer helt til easterbronx. Skal nok lægge billeder op, så snart jeg har fået opladet mit kamera, og de er kommet hjem LOVER JEG :Peace:

Så blev det alligevel en god weekend :K :K :K .

Anders


http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=75788" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Akvarier 501 -> 800 Liter"