"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Gold Lightning Maroon x Gold Nugget //nyt akv. projekt i væg

Forum for Akvarier 101 -> 250 Liter
Besvar
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 170 - Lightning Maroons (Speed dating)

Indlæg af Jones »

Den må du lige forklare Tom :)


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 170 - Lightning Maroons (Speed dating)

Indlæg af Jones »

Så kom dagen hvor min lille LSD fisk begyndte at spise foder i vandsøjlen. Helt konkret handler det om at den, under fodring, pludselig svømmede op fra bunden og begyndte at spise frosne artemia sammen med de andre fisk. Den kan svømme ret hurtigt når den jagter foderet i vandet. Jeg troede næsten ikke på det da jeg så det.

Håber fortsat at kunne finde en mage til den, men jeg ser kun hanner i butikkerne. Hunner er lige så sjældne som kvinder på dette forum.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 170 - Lightning Maroons (Speed dating)

Indlæg af Jones »

Har netop afviklet speed date nummer to. Denne gang gik der lidt længere tid inden de gik i flæsket på hinanden. Det hele blev forværret af kejseren, som begyndte at angribe begge klovne når de havde fat i hinanden.

Enden på det blev naturligvis at fængselsklovnen røg tilbage i kassen, hvor den så må blive lidt endnu. Jeg er ret træt af det på nuværende tidspunkt, men jeg fortsætter som Matt Pedersen har sagt at jeg skulle. Så ingen ændringer i planerne ! Og så trøster jeg mig med, at jeg altid kan lave to par ved, at skaffe nogle små almindelige maroons fra PNG, hvis ikke jeg får de to lightnings parret sammen.

Og så er det jo bare fantastisk at have to lightning maroons i stuen. Jeg trækker stadig lidt på smilebåndet når jeg ser på dem. En anemone ville dog pynte :)


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 170 - Lightning Maroons (Speed dating)

Indlæg af Jones »

En træt fisk efter dagens stævnemøde. Nu får de lige en pause på en måneds tid, så den anden kan blive fodret godt og vokse sig endnu større. Man kan allerede se tydelig forskel på fiskene, så det går den rigtige vej. Og Det er kun den ene, som får bank nu :GO

men der er lang vej igen
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 170 - Lightning Maroons (Speed dating)

Indlæg af Jones »

Så er der lidt nyt at berette.

Jeg har overtaget Kims Red Sea Reefer 250, hvorfor jeg skulle flytte mine fisk og resten af min lille baljes indhold. Det blev til en masse flytten rundt med begge akvarier i stuen inden det var på plads. I går blev mit reefer 170 så hentet af dets nye ejer.

I forbindelse med flytningen satte jeg klovnene i en spand med 10 liter vand. Her gik de sammen i nogle timer uden problemer. Til sidst begyndte de dog at slås en lille smule, hvorfor de blev separeret igen, da de kom i det nye akvarie. Jeg prøver at sætte dem sammen igen i efterårsferien, når jeg er hjemme til at observere dem. Den ene fisk er nu tydeligt større end den anden anden, hvilket absolut er en fordel da det modvirker at den lille udfordrer den store, men hellere underkaster sig. I teorien i hvertfald. Jeg håber at fiskene er af samme opfattelse.

Og hvad er så planerne for akvariet? Egentlig bare et pænt akvarie, der ikke kræver en masse tid, men som kan passe sig selv i det daglige og når vi er ude at rejse. Derfor ser fremtiden ud som følger:

Fisk:
2 x p. biaculeatus (PNG lightning maroon)
2 x centropyge loriculus (jeg køber en lille hun til min store han)
1 x Synchiropus picturatus (LSD fisk)
1 x kirurg (Hawaiiensis eller xanthurum)

Koraller:
Skiver, palys, hammerkoraller og andre nemme LPS'er, som dværgkejserne ikke napper i. Jeg fortsætter således med koraller i den nemme ende. Børn, job, rejser og mit projekt med at renovere en antik dansk sofa fra st. croix tager min tid, hvorfor jeg ikke vil kaste mig over sps'er på nuværende tidspunkt.

Teknik:
- Apex aquacontroller
- 2 x Vortech MP10 QD (overvejer at linke dem med kabel, hvis dette kan optimere cirkulationen)
- Coral box d300 skummer
- Kessil A360WE (overvejer at købe en mere, men behovet er der nok ikke helt, hvis jeg holder mig til de nemme koraller)

- reaktorer til kul og rowa (har ikke købt endnu, men jeg tænker at jeg køber et par i nær fremtid)

Andet:
Jeg kører lige nu uden bundlag. Mit reefer 170 døjede med algeproblemer pga for meget næring i bundlaget. Det løser jeg nu ved at køre uden. Jeg håber nu at algerne forsvinder i en fart :)

Nu venter jeg bare på at få tilsendt nye pvc rør. De gamle havde en skade og jeg kontaktede derfor Red Sea. Der skulle gerne være nye på vej med posten, dækket af garantien. Så jeg håber :y
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.
Senest rettet af Jones man 3. okt 2016 19:49, rettet i alt 1 gang.


o_O
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Reefer 170 - Lightning Maroons (Speed dating)

Indlæg af Gino »

Hej jones

Hvad syntes du om de nye mp10 QD? Evt kontra de gamle?
Du skriver du måske vil linke det med kabel for at optimere flow? Vil du uddybe det?

Mvh


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 170 --> reefer 250: Lightning Maroon baljen

Indlæg af Jones »

De kan jo det samme, men siger kun en brøkdel af de gamle, som jeg også har ejet. Jeg er virkelig glad for mine to. Desværre er det kun den ene, som er wes og kan linkes trådløst. Derfor vil jeg gøre det med kabel, såfremt de kan stilles til at køre modsat hinanden på reef crest mode. Tanken er at den ene kører op i tempo imens den anden kører ned. Derved skifter cirkulationen hele tiden retning i akvariet. Først fra den ene side og så til den anden.

Jeg ved at de kan gøre det på bølgemode. Så mon ikke at det også er en mulighed på reef crest.


o_O
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Reefer 170 --> reefer 250: Lightning Maroon baljen

Indlæg af Gino »

Jones skrev:De kan jo det samme, men siger kun en brøkdel af de gamle, som jeg også har ejet. Jeg er virkelig glad for mine to. Desværre er det kun den ene, som er wes og kan linkes trådløst. Derfor vil jeg gøre det med kabel, såfremt de kan stilles til at køre modsat hinanden på reef crest mode. Tanken er at den ene kører op i tempo imens den anden kører ned. Derved skifter cirkulationen hele tiden retning i akvariet. Først fra den ene side og så til den anden.

Jeg ved at de kan gøre det på bølgemode. Så mon ikke at det også er en mulighed på reef crest.
Ahh ok så er jeg med igen :)

Det er måske nøjagtigt samme indstillinger som de gamle bare mere lydløse?

Kører selv på nogenlunde samme mode på mine tunze via kontroller


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 170 --> reefer 250: Lightning Maroon baljen

Indlæg af Jones »

Hvaaaaa, havde du ikke lukket ned? Hvad har du så nu?

Ja det er, mig bekendt, samme indstillinger, men de har gearet den anderledes, sådan at den ikke brummer. De klarede den med en elektronisk chip. Det er skide smart.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 170 --> reefer 250: Lightning Maroon baljen

Indlæg af Jones »

Du havde da en c. hawaiiensis ikke? Kan den anbefales? Tænker at den vil være flot sammen med mine andre fisk og planen om to ild kejsere.


o_O
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 170-->Reefer 250: Lightning Maroon baljen

Indlæg af Jones »

Er der et par af de garvede, som har nogle inputs til fremtidsplanerne for mit lille akvarie? Jeg vil gerne gøre tingene bedst muligt og søger derfor al den viden, jeg kan få.


o_O
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Nicki Henriksen »

Mht kirurgerne har jeg haft begge to, og de er sku lige flotte imo

Hvad tænker du på?


Brugeravatar
Castillo
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 364
Tilmeldt: søn 8. mar 2009 12:41
15
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Castillo »

hawaiiensis er imo også en af de flotteste ungfisk overhoved!


Red Sea Reefer 250. radion 2 stå xr15w 1xr30 G4 pro, Bubble King mini 180, vortech 2stk mp40wesqd, Reeflink, Osmolator og Apex 2016 med DÓS dosering
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Jones »

Alle steder læser man om at xanthurum er agressiv og jeg er jo herre øm over mine klovne. Jeg synes at Hawaiiensis er skide flot og i særdeleshed som ungfisk. Xanthurum er også virkelig flot og absolut nemmere at skaffe.

Tror I at det kan lade sig gøre at sætte en hun flammekejser i akvariet? Eller vil det få den anden til at gå banjo og jage klovne og LSD fisk?


o_O
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Nicki Henriksen »

Min lilla var ikke værre end andre kirurger, den væreste jeg har haft var en gul kirurg også min gamle bispinosa som var efter alt, men de fleste fisk var ligeglad med den :)

Xanthurum er faktisk rigtig flot i mønsteret når du ser den tæt på, min var en str M fra Dejong.

Hawaiiensis er rigtig flot som ungfisk, når den bliver større er farven kedelig men den har stadig et flot mønster sys jeg, fisken er rimelig stille og rigtig godt til de korte grønne alger på ruder/sten.


Brugeravatar
crazy seahorse
Moderator
Moderator
Reactions:
Indlæg: 3773
Tilmeldt: ons 30. nov 2011 23:39
12
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af crazy seahorse »

Ctenochaetus hawaiiensis er smuk som ungfisk. Til gengæld kan den blive knap så smuk når den bliver ældre.
En af mine gode venner har altid haft den i sit rev og han nævner specielt dette.
Nu er du forståeligt nok, øm om dine Maroons, så jeg ville nok vælge en anden kirurg type hvis det var mig.
Ctenochaetus familien KAN være uberegnelige. Jeg plejer at kalde dem for akvariets AK81´ere. De kan være nogle bisser.
Skal du have kirurger i, så kunne du vælge nogle af dem med et lidt mere sart gemyt. A.fowleri og A.tennenti der efter mine erfaringer er lidt mere afdæmpede.
De dværgkejsere jeg har haft, har været lidt efter nye fisk der kom i, men det har ofte fortaget sig. En Centropyge argi er en sød lille dværgkejser, som jeg synes er smuk.
Men nu er jeg ikke fiskemand, så der kan være andre velegnede typer.

Erik


"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Carsten »

Jeg har haft gode erfaringer med
Acanthurus triostegus og maculiceps. Maculips har dog den ulempe at dem med tiden kan blive ret stor, men den bliver flottere med alderen.
Istedet for dværgkejsere, hvad så med Genicanthus arterne.
De er de eneste der er helt reefsafe. Og samtidig de eneste hvor der er klar forskel på han og hun. Og så bliver de ikke så voldsomt store.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Jones »

Akvariet er jo kun 205 liter (uden sten), hvorfor jeg gerne vil undgå fisk der bliver alt for store. Det gør alle kirurger jo egentlig, og de kan fra tid til anden være nogle børster. Jeg påtænker at købe en bubbletip anemone til klovnene, så de kan gemme sig for eventuelle angribere. så bør problemet med dem vel være delvist løst.

Mht dværgkejsere, så vil jeg gerne beholde min nuværende da den er så flot. Den har ikke bidt i koraller, så vidt jeg har set og jeg har desuden ikke dyre koraller som jeg ikke kan leve med at miste. Derfor tror jeg at jeg vil gøre forsøget med et par.

Når det kommer til kirurger, så har jeg også set lidt på scopas. Den er faktisk yderst flot på sin egen underspillede måde. Så den er nu på listen med hawaiiensis og xanthurum. Xanthurum har dog den fordel at den er kraftig i farven og forbliver smuk altid. Og så er den til at betale modsat hawaiiensis som vel koster nær det dobbelte?


o_O
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Nicki Henriksen »

Du kunne også kigge på Ctenochaetus flavicauda memer ikke den bliver særlig stor, i min gamle bog står 15cm, på reeflex.net står der kun 12cm, har selv forsøgt at få fag i den tidligere men den er vist ikke så alm som mange af de andre, sys også dem er flot


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Jones »

Det er en fin fisk. Jeg kan egentlig godt lide alle Ctenochaetus arterne, men der er ikke så meget farve på dem.

Har lige siddet og kigget lidt og faldt så over a. nigricans. Den skulle heller ikke blive så stor. Den er jeg helt vild med :D Men nu må vi se hvad jeg ender med. Første skridt bliver at få klovnene parret sammen og derefter skal der findes en lille hun til min c. loricula


o_O
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Reefer 170 --> reefer 250: Lightning Maroon baljen

Indlæg af Gino »

Jones skrev:Hvaaaaa, havde du ikke lukket ned? Hvad har du så nu?

Ja det er, mig bekendt, samme indstillinger, men de har gearet den anderledes, sådan at den ikke brummer. De klarede den med en elektronisk chip. Det er skide smart.
Jeg har et rsm 250 jeg lige har startet op og er ved at starte et ca 250 cube op også til fisk.

Mener du at en chip er det eneste de har lavet om? Har lige købt 2x mp10wes:)
Men den eneste forskel på alm mp10 wes og en quiet er bare støjen?

Nvh


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Jones »

Forskellen er støjen ja. Om du skal skifte hele driveren ved jeg ikke, men du kan få dem for 600 ved Deepocean. Tjek det på google. Der kan hurtigt findes en masse.


o_O
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Gino »

Jones skrev:Forskellen er støjen ja. Om du skal skifte hele driveren ved jeg ikke, men du kan få dem for 600 ved Deepocean. Tjek det på google. Der kan hurtigt findes en masse.
Jeg skal lige være med, mener du en ny driver kan afhjælpe støjen?

Ellers er resten det "samme"


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Jones »

Intet er ændret. Kun indmaden i driveren. ved at skifte driveren får du således QD for 600 kr + hvad du nu har givet for din almindelige mp10wes.

http://ecotechmarine.com/wp-content/upl ... 090215.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Nå, tilbage til Johans akvarietråd :D


o_O
Gino
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 2915
Tilmeldt: søn 10. maj 2009 23:15
14
Postnummer: 5210 Odense NV

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Gino »

Jones skrev:Intet er ændret. Kun indmaden i driveren. ved at skifte driveren får du således QD for 600 kr + hvad du nu har givet for din almindelige mp10wes.

http://ecotechmarine.com/wp-content/upl ... 090215.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Nå, tilbage til Johans akvarietråd :D
Jeg siger mange Tak for info og lader nu din tråd fortsætte :)


Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 4551
Tilmeldt: søn 6. jul 2008 20:23
15
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Nicki Henriksen »

Du skal da have en opdrætte Paracanthurus hepatus, har set dejong får/har dem snart :GO

Hvad med en partner til din mandarin?

Havde selv et par på et tidspunkt indtil hannen blev taget af en a mine små tæpper.. æv
Du har ikke tilladelse til at få vist vedhæftede filer i dette indlæg.


Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Jones »

Vil ikke have Hepatus lige nu. Så godt at de får Hepatus hjem, men jeg læste det som om det kun er en enkelt? Anyways, så har jeg lige solgt en Hepatus og vil gerne have en anden kirurg. Men hvilken kan jeg ikke helt bestemme mig for. Har heldigvis tid nok.

Vil gerne have en hun lsd, men jeg ved ikke om jeg har sten nok. Min han spiser pellets og frost, men det er jo ikke sikkert at hunnen også kan lære det.


o_O
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
Indlæg: 3591
Tilmeldt: tirs 28. mar 2006 17:06
18
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af nielsk »

Jeg kan anbefale dig at købe en lille acanthurus. Enten nigricans/japonicus eller lineatus.
Henrik får tit rigtigt små fisk hjem på 4-5 cm.
Hvis du skulle vokse og blive hidsige får du ingen problemer med at sælge dem videre.
Men de vokser langsomt.


SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
Jones
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 2500
Tilmeldt: tors 15. nov 2007 18:51
16
Postnummer: 7080 Børkop
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Danmark

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Jones »

Lineatus er også ofte i fyns akvariecentrum i str. small. Men hvorfor tænker du lige disse fisk?


o_O
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 35613
Tilmeldt: tirs 1. jun 2004 22:51
19
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Reefer 250: Lightning Maroons / fremtidsplaner

Indlæg af Carsten »

Jeg har gennem årene haft et par A. liniatus, og de har været helt vidt forskellige i temperment.
den første var stille og rolig. Den næste en satan. Den sidste var blot tumpet, og fandt aldrig ro i akvariet, på trods af at det var det absolut største akvarie. Den svømmede hvileløst rundt, og spiste aldrig


Besvar

Tilbage til "Akvarier 101 -> 250 Liter"